Fotoförbud vid clinics (utbruten från Dressyrsnackis 13)

På olika fb sidor. Bla på JÅ s men hon har ju dragit till sig en väldig mängd extremtalibaner
Ok. Då kanske hon och hennes närmaste svans fattar att det inte spelar någon roll vad hon delar, bra eller dåligt, så kommer hatarna att hata. Dvs då kanske hon fattar att de som hatar allt och alla inte ser skillnad på bra och dåligt. Eller hon kanske också tycker att CD rider illa så att hon håller med hatarna även där :rofl:
 
Ett par följdfrågor då :)

- Är ni bekväma med att andra tittar på när ni rider/tränar?

Här tror jag kanske de flesta säger ja?

- Är ni bekväma med att personer ni inte känner fotograferar/filmar er när ni rider/tränar?
Och om ni inte är bekväma, accepterar ni det ändå?

Vad bilderna/filmerna används till tar vi inte ens med, tror de flesta inte vill bli uthängda som inkompetenta eller dåliga medan de flesta skulle gilla om det publicerades med hyllningar ;)

Red en programridning idag.. var typ ett år sedan minst jag ens satt ner i en dressyrsadel. Kan bara säga ..nej, nej och åter nej.. En kompis filmade och det var det värsta jag sett på länge..superspänd häst som normalt är rätt Tittig i hoppningen men i hoppningen är det ändå rätt mkt överallt så det är hanterbart men idag stod det sådana här i hörnet 😑

20181023_210511.png
 
Ok. Då kanske hon och hennes närmaste svans fattar att det inte spelar någon roll vad hon delar, bra eller dåligt, så kommer hatarna att hata. Dvs då kanske hon fattar att de som hatar allt och alla inte ser skillnad på bra och dåligt. Eller hon kanske också tycker att CD rider illa så att hon håller med hatarna även där :rofl:

Nä hon delade videon som en bra grej :up:
 
Ett par följdfrågor då :)

- Är ni bekväma med att andra tittar på när ni rider/tränar?

Här tror jag kanske de flesta säger ja?

- Är ni bekväma med att personer ni inte känner fotograferar/filmar er när ni rider/tränar?
Och om ni inte är bekväma, accepterar ni det ändå?

Vad bilderna/filmerna används till tar vi inte ens med, tror de flesta inte vill bli uthängda som inkompetenta eller dåliga medan de flesta skulle gilla om det publicerades med hyllningar ;)

Ja, ja och ja. Min trygghet sitter så lite i vad andra tycker. Jag har tusen gånger mer problem med självrannsakande vad gäller bekvämheten att rida. Jag hade inte varit bekväm med hyllande heller direkt även om det såklart är kul om någon man har förtroende för säger att man är på rätt väg med något, feedback vill jag alltid ha men helst den "negativa" faktiskt.
 
Jag vet att jag är rätt drastisk med sådant här men nej jag har faktiskt väldigt låg förståelse för ryttarna och tycker förbuden är helt fel. Precis som jag tycker det är fel med klicken som hatar allt och måste uttrycka det öppet hela tiden. Jag tycker inte vi har råd att ta till dessa åtgärderna när vi håller på med en sport som innefattar djur helt enkelt.
 
Jag vet att jag är rätt drastisk med sådant här men nej jag har faktiskt väldigt låg förståelse för ryttarna och tycker förbuden är helt fel. Precis som jag tycker det är fel med klicken som hatar allt och måste uttrycka det öppet hela tiden. Jag tycker inte vi har råd att ta till dessa åtgärderna när vi håller på med en sport som innefattar djur helt enkelt.

Fast faktum är att ska vi ha clinics så är det bara att gilla läget, eller så blir det inga, är liksom ingen rättighet att få gå på clinics eller så får man titta på hoppclinics vilket iof är roligare 😁 Blir ju spännande att se om det blir fotoförbud nu på RGB s clinic. Den filmades väl tom sist och kostade pengar att se!
 
Fast faktum är att ska vi ha clinics så är det bara att gilla läget, eller så blir det inga, är liksom ingen rättighet att få gå på clinics eller så får man titta på hoppclinics vilket iof är roligare 😁 Blir ju spännande att se om det blir fotoförbud nu på RGB s clinic. Den filmades väl tom sist och kostade pengar att se!

Hur menar du? Att gilla förbudet eller att acceptera ett ickeförbud som ryttare? Ryttarna kommer ju knappast ta slut iaf tänker jag. Det hade blivit intressant om hela eliten vägrade annat än förbud iaf.
 
Alltså att det är betydligt fler än två tävlanden och så är det två domare som går ut och säger vad resultatet var och vi skall tro på det? :-/

I så fall vore det mer rationellt att ha fotbollsmatcher utan vare sig publik eller kameror och sedan talar man om resultaten efteråt. I alla fall inga som har en blickpunkt mer än två meter ovanför planen. En fotbollsklassiker är ju att linjedomaren missar skott som hela publiken ser. Och anledningen är att det är fysiskt omöjligt för linjedomaren att göra det. Men fotbollen har inte tagit sig i kragen och infört speciella domare som sitter vid hörnen i små utkikstorn, utan man väljer att fortsätta ge linjedomarna en omöjligt uppgift. Förmodligen för att fotbollens hemland är England. Ishockeyns hemland är Kanada och Sovjetunionen, som ju är mer modernistiska. Så det är inte så konstigt att man införde målkamera i ishockey när man insåg behovet av det.
Man har infört kameror såvitt jag vet. De dömde ibland inte senaste matchen jag tvingades se utan att ha kollat in filmen först. Imponerande anpassning.
 
På olika fb sidor. Bla på JÅ s men hon har ju dragit till sig en väldig mängd extremtalibaner
Jag gick och läste och letade efter att jag såg dina kommentarer om att hon hade fått kritik och helt ärligt, de som talade ned hennes ridning fick rejält med spö. Just där jag läste såg jag inte ett enda replikskifte där en kritiker av hennes ridning vann. De framstod samtliga som ganska bleka.

Svaren låg under ett grundinlägg med film som visade på hennes goda ridning som låg på en sida som tidigare haft inlägg om dålig framridning osv och är känd för att där har diskuterat ryttare på ett negativt vis i kommentarer under inlägg om än mindre i inläggen. (en du nämner ovan)

Jag håller nog med dem som här skrev att de som kritiserade i det här fallet gjorde bort sig och de som kritiserat andra bilder på framridning här försvarade. Jag tror nog hon hade kunnat läsa där utan att bli ledsen eller behöva försvara sig själv. Det var övervikt mot -fantastisk ridning.

Att det finns idioter på internet är ju bara så. Och i det här fallet förlorade de och kröp surt in i sina hålor igen och drog med svansen. Tycker jag. Och det är nice att de förlorade mot just de som tidigare kritiserat tex framridningsfilm.
 
Senast ändrad:
Ok. Då kanske hon och hennes närmaste svans fattar att det inte spelar någon roll vad hon delar, bra eller dåligt, så kommer hatarna att hata. Dvs då kanske hon fattar att de som hatar allt och alla inte ser skillnad på bra och dåligt. Eller hon kanske också tycker att CD rider illa så att hon håller med hatarna även där :rofl:
Äh får väl vara specifik då. Hon hade ett inlägg om att CD red väldigt fint. (Gick in där för att jag var nyfiken om att Fio skrev att hon hade fått kritik)

En debatt följde om huruvida man borde rida så avancerat på fyraåringar.
 
Avarter som hatar för hatandets skull kommer vi aldrig bli av med. Men sporten ska inte låta de hatarna styra vår öppenhet. Kan vi inte stå för vad vi gör med våra djur är vi ute på hal is.
Håller med. I slutänden så har vi alltid dem som inte tycker att man ska rida på hästar alls och tycker att hundar bara ska få existera i det vilda.
 
Jag tycker verkligen inte att ngn som inte bevisligen begått övergrepp mot människa eller djur förtjänar en folkdomstol
Men foto eller film utgör ju den enda hyfsat objektiva bevisningen och dokumentationen kring de typer av övergrepp på tävlingsbana/clinic som diskuteras i tråden - utan dokumentation inget bevisat övergrepp. Hur tänker du kring "bevisligen" då?
 
Hur menar du? Att gilla förbudet eller att acceptera ett ickeförbud som ryttare? Ryttarna kommer ju knappast ta slut iaf tänker jag. Det hade blivit intressant om hela eliten vägrade annat än förbud iaf.

Ja om ingen vill rida så blir det ju så. Ryttarna ställer ju faktiskt upp, det verkar många glömma av. Det är väl klart att det alltid kommer finnas ryttare men folk ska ju vilja betala för att se dom oxå. Tränaren vill ju oxå såklart ha en viss nivå på ryttarna så att dom faktiskt kan ta till sig och utföra instruktionerna.

Du och många med dig verkar ju ha en inställning att det är en rättighet att få se en clinic med bra ryttare som ska fotas i varje vrå och vinkel och läggas ut.
Läste en fb post från en dansk hästfotograf där hon menade på att även om det ser bra ut för ögat är det inte bra och det krävs foton dvs ögonblicksbilder för att visa på att det inte är hästvänligt och därmed är det dåligt med fotoförbud..O_o
 
Avarter som hatar för hatandets skull kommer vi aldrig bli av med. Men sporten ska inte låta de hatarna styra vår öppenhet. Kan vi inte stå för vad vi gör med våra djur är vi ute på hal is.

Nej visst är det så. Men jag förstår ändå de ryttare som vill ha clinics med fotoförbud och som inte vill bli uthängda med foton ur alla möjliga och omöjliga vinklar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag ville inte kidnappa tråden Rädsla vid ridning (utbruten från Dressyrsnackis 14) utan skapade en egen. mod. får foga samma om det är...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 837
Senast: Badger
·
Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
26
· Visningar
3 015
Senast: lady_vip
·
Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
23
· Visningar
3 567
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderat. Jag gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp