Fotoförbud vid clinics (utbruten från Dressyrsnackis 13)

@Eukaryot jag har haft externa ryttare från grannstall som blev vansinnigt sura när vi införde regler om tider för extern ridning . Dvs vårt ridhus var inte öppet för externa ryttare på vissa tider utan bara för våra inackorderade på anläggningen. Fick arg motivering att ”jamen mina inackorderade har barn de kan inte rida kl 19.00 och framåt för de ska vara hemma hos barnen!”

Jamen då får väl du bygga ett eget ridhus till dina inackorderade liksom. 😳
Ja, det är svårt det där med mitt och ditt... I tråden jag tänkte på så kallade westernryttarna ridhusägaren för nazist för att hen inte ville ha sitt underlag förstört av slide stops m.m. :cautious:
 
Ja, det är svårt det där med mitt och ditt... I tråden jag tänkte på så kallade westernryttarna ridhusägaren för nazist för att hen inte ville ha sitt underlag förstört av slide stops m.m. :cautious:

Ja det blir lite märkligt när någon annans ridhus betraktas som en rättighet att ha tillgång till .
 
Ja det blir lite märkligt när någon annans ridhus betraktas som en rättighet att ha tillgång till .
Ja, jag tror att det är lite svårt för vissa att förstå skillnaden mellan t ex en fotbollsplan (oftast kommunal) och ett ridhus (ofta privat). Jag förstår att det vid första tanken blir feltänk, men när någon förklarar skillnaden (privat/kommunal) så borde det ju inte vara så svårt att fatta. Men jo, det är tydligen jättesvårt för vissa :D
 
BRA ATT VETA
inför Henrik Von Eckermann clinicen den 31/10!


FOTO / FILMNING/ # 📷🎥
Ni är hjärtligt välkomna att fotografera så mycket ni vill och tagga oss gärna med #HvEflyinge så vi får njuta av era bilder.
Filmning vill vi dock att ni avstår ifrån -ett upplägg på Storys på Instagram går såklart bra men vi undviker gärna privata livesändningar.
Vi vill även flagga för att det finns journalister på plats som kommer att ta bilder under dagen.


Nope hoppryttarna är inte alls lika känsliga 😁
 
BRA ATT VETA
inför Henrik Von Eckermann clinicen den 31/10!


FOTO / FILMNING/ # 📷🎥
Ni är hjärtligt välkomna att fotografera så mycket ni vill och tagga oss gärna med #HvEflyinge så vi får njuta av era bilder.
Filmning vill vi dock att ni avstår ifrån -ett upplägg på Storys på Instagram går såklart bra men vi undviker gärna privata livesändningar.
Vi vill även flagga för att det finns journalister på plats som kommer att ta bilder under dagen.


Nope hoppryttarna är inte alls lika känsliga 😁
:laugh:
 
BRA ATT VETA
inför Henrik Von Eckermann clinicen den 31/10!


FOTO / FILMNING/ # 📷🎥
Ni är hjärtligt välkomna att fotografera så mycket ni vill och tagga oss gärna med #HvEflyinge så vi får njuta av era bilder.
Filmning vill vi dock att ni avstår ifrån -ett upplägg på Storys på Instagram går såklart bra men vi undviker gärna privata livesändningar.
Vi vill även flagga för att det finns journalister på plats som kommer att ta bilder under dagen.


Nope hoppryttarna är inte alls lika känsliga 😁

Jag gillar när de är tydliga och logiska! Mindre utrymme för egna tolkningar då ju.
 
Mest underligt med detta fotoförbud är ju att det tydligen inte gällde för alla. Många ryttare (om inte alla?) har ju både fotat och filmat och lagt ut det på sina social medier. Antingen är det fotoförbud och då för alla eller så är det fritt.
 
Fast om de betalat - och det ha jag alltid gjort när jag ridit i andras ridhus - så visst har de väl rätt att bli sura om nya begränsningar görs.
Om någon hyr ut sitt ridhus och märker att det inte var värt att göra det så har ridhusägaren all rätt att ändra villkoren. De som tidigare har hyrt in sig har ingen som helst rätt att bli sura för det. Än så länge har vi rätt till privat ägande i det här landet.

Folk blir sura även om inte villkoren inte ändrats. Tex en ridhusägare som, från början, bestämt sig för att inte hyra ut till westernfolk blev kallad nazist.
 
Fast om de betalat - och det ha jag alltid gjort när jag ridit i andras ridhus - så visst har de väl rätt att bli sura om nya begränsningar görs.

Nej ?
Du väljer att rida där eller inte utifrån vad som erbjuds av någon annans ridhus. Punkt slut. Gillar du inte upplägget får du rida någon annanstans.

I de sällsynta fall det skulle handla om att någon löst terminskort och sen upplägget ang tillgänglighet av ridhuset ändras drastiskt så de flesta i sådana rätt sällsynta fall brukar isåfall betala tillbaka ev resterande terminsavgift.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag ville inte kidnappa tråden Rädsla vid ridning (utbruten från Dressyrsnackis 14) utan skapade en egen. mod. får foga samma om det är...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 844
Senast: Badger
·
Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
26
· Visningar
3 015
Senast: lady_vip
·
Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
23
· Visningar
3 569
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderat. Jag gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp