S

sarabara

Eventuellt är det dags för mig att flytta till lägenhet inom en inte alltför lång framtid.
Är supersugen på att ha en fototapet, eller ja kanske inte över en hel vägg, men delvis. Någon här på ÄU som har en sådan, eller något liknande ? :) släng in bilder!
 
Sv: Fototapet

Jag var inne på det förut men kom fram till att det blir jobbigt att möblera efter en sån vägg och sen är nog i alla fall jag en sån som tröttnar på ett motiv... Så jag tycker fondväggar är roligare, gärna mönster och så men inte motiv...


Men smaken är som baken då som tur är också :idea::idea:
 
Sv: Fototapet

nej jag vet, man ska ju verkligen hitta ngt som inte är alltför "skrikigt" eller utmärkande...men samtidigt är det såå fint. Om man själv har någon riktigt fin bild är det ju superkul, den hade man kanske inte tröttnat lika snabbt på heller?

Sen har jag även funderat på typ en del av väggen i annan tapet eller så, typ bakom tv:n eller liknande...men åh, svårt!
 
Sv: Fototapet

nu när du säger det, undra om inte mitt ex's kompis hade så, en annan tapet bakom teven... det var i alla fall skitsnyggt men jag minns inte exakt hur eller vilka färger...


Tror fototapeter passar bäst i stora hem, där dom kan få en hel vägg ostört. En fototapet är ju som en möbel (tycker jag) och ska inte möbleras framför... Jag bor i en etta och har möbler vid varje vägg typ, fondvägg bakom soffan..
 
Sv: Fototapet

Jag flyttar in i familjens nybyggda hus om 1-2 veckor och har en fototapet över en hel vägg.
Bilden är svartvit och föreställer typ bambu med dagg på över en vattenspegel. Jag valde inte ut tapeten, jag tröttnade på husplanerna för länge sen så jag överlät ansvaret på mina kära föräldrar.
En snygg fototapet kan verkligen sätta prägel på ett rum! Jag skulle råda dig att satsa på ett motiv som du gillat länge, själv har jag en thing för skylines.
 
Sv: Fototapet

Jag tapetserade över en tråkig gammal dörr.

drren_24799365.jpg


passagen_24799133.jpg
 
Sv: Fototapet

knapplån

Var ska man gå för att få en fototapet? Vi har en vägg i källaren med en skog i höstig färg men den börjar bli sliten så vi vill byta ut den mot något annat motiv, men saken är den att detta inte är bara en bård utan flera...någon som vet?
 
Sv: Fototapet

knapplån

Var ska man gå för att få en fototapet? Vi har en vägg i källaren med en skog i höstig färg men den börjar bli sliten så vi vill byta ut den mot något annat motiv, men saken är den att detta inte är bara en bård utan flera...någon som vet?

Jag har sett sådana i lite olika storlekar på Hornbach.
Tror Rusta har haft en del också.

/KT
 
Sv: Fototapet

Man kan göra sina egna från egna foton på tex proformat som har fått lite extra bra omdömen/betyg för den tjänsten (men det finns många som tillverkar sådana tapeter, vissa billigare). Då blir den ju mer unik och personlig än om man väljer färdiga tapeter, men det blir ju dyrare såklart.

Det behöver ju inte vara ett foto heller, utan man kan ju, om man vill, göra eget tapetmönster, eller använda en målad/tecknad bild osv. Möjligheterna är oändliga. :)
 

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
904
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 952
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Ja eh, det var visst dags att bli sambos. I slutet av nästa månad ska vi flytta till vår lägenhet. Bostaden blir både större än vad vi...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 149
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp