Fototråd del II

DSCN8476.jpg
 
Hur gör ni när ni fotar, planerar ni tid och plats i förväg, eller fotar ni mer spontant de tillfällen som dyker upp?

Jag har velat fotografera mer än vad jag gör i många år nu. Köpte en kamera och skaffade Photoshop men jag lyckas aldrig ta bilder som jag är nöjd med. Men jag tänker också att tillfällen ska ges, och så gör de aldrig det. Jag ville fota på Skansens Julmarknad här om veckan men det var smockfullt med folk och mina fingrar höll på att frysa till is. Jag ville fota på någon familjesammankomst men det blir aldrig bra sådär spontant som jag vill få det. Det slutar alltid med att jag inte hinner, inte vill att folk ska behöva vänta på mig, fryser osv. så blir det ingenting.

Nu ska jag vara julledig i 3 veckor och tänkte hinna med lite mer. Så, hur gör ni egentligen?
 
Hur gör ni när ni fotar, planerar ni tid och plats i förväg, eller fotar ni mer spontant de tillfällen som dyker upp?

Jag har velat fotografera mer än vad jag gör i många år nu. Köpte en kamera och skaffade Photoshop men jag lyckas aldrig ta bilder som jag är nöjd med. Men jag tänker också att tillfällen ska ges, och så gör de aldrig det. Jag ville fota på Skansens Julmarknad här om veckan men det var smockfullt med folk och mina fingrar höll på att frysa till is. Jag ville fota på någon familjesammankomst men det blir aldrig bra sådär spontant som jag vill få det. Det slutar alltid med att jag inte hinner, inte vill att folk ska behöva vänta på mig, fryser osv. så blir det ingenting.

Nu ska jag vara julledig i 3 veckor och tänkte hinna med lite mer. Så, hur gör ni egentligen?
För tillfället har jag en liten fotosvacka, men det som brukar funka för mig är att planera. Vad vill jag ta för bilder? Natur - Ja då bokar jag gärna in med en kompis så jag har en bra morot att pallra mig upp till det där härliga morgonljuset, tex.
Sen tycker jag att det ger mycket att titta på duktiga fotografers bilder och analysera dem. Vad vill jag ha för typ av bilder, och vad behöver jag göra för att nå dit? Vill jag ha mysiga julbilder inomhus, ja då behöver jag ett ljusstarkt objektiv. Vill jag inte ha "stela" bilder så får jag ha kameran hängande runt halsen hela dagen så folk slutar tänka på den, och knäppa typ 700 bilder så kanske någon blir bra 😅 så planera, leta inspiration och analysera, för min del!
 
Hur gör ni när ni fotar, planerar ni tid och plats i förväg, eller fotar ni mer spontant de tillfällen som dyker upp?

Jag har velat fotografera mer än vad jag gör i många år nu. Köpte en kamera och skaffade Photoshop men jag lyckas aldrig ta bilder som jag är nöjd med. Men jag tänker också att tillfällen ska ges, och så gör de aldrig det. Jag ville fota på Skansens Julmarknad här om veckan men det var smockfullt med folk och mina fingrar höll på att frysa till is. Jag ville fota på någon familjesammankomst men det blir aldrig bra sådär spontant som jag vill få det. Det slutar alltid med att jag inte hinner, inte vill att folk ska behöva vänta på mig, fryser osv. så blir det ingenting.

Nu ska jag vara julledig i 3 veckor och tänkte hinna med lite mer. Så, hur gör ni egentligen?

Jag fotar enbart spontant, planerar aldrig. Nu fotar jag ju enbart med mobil, och den är ju såpass enkel att ha med sig :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ett strump-problem... När jag springer eller kör ett spinningpass och blir svettig om fötterna får jag ofelbart skoskav om jag...
Svar
15
· Visningar
704
Senast: 95johsv
·
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
777
Senast: Bison
·
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 341
Senast: cili
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
875
Senast: Gulis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp