Status
Stängd för vidare inlägg.
:love::love:

34539378_2142954899257127_1116601135143059456_o.jpg


34536800_2142955089257108_2289007308644024320_n.jpg
 
Tack!
Nja, jag köpte normalzoomen som jag spånade lite kring här i tråden för ett par veckor sedan. Canon EF 24-70/4L IS USM som har en riktigt trevlig macro-funktion (0.7x) :)
Åh, där ser man, jag trodde nästan det var ett riktig macro lins med tanke på bilderna. När jag kommit ikapp mig med räkningarna och däck till bilen ska jag börja spara till nytt objektiv. :D
 
Åh, där ser man, jag trodde nästan det var ett riktig macro lins med tanke på bilderna. När jag kommit ikapp mig med räkningarna och däck till bilen ska jag börja spara till nytt objektiv. :D

Ja, det är verkligen segt när sådana där meningslösa saker som mat och räkningar kommer och ställer sig i vägen för roligare prylar :D :angel:

Jag är väldigt sugen på att skaffa ordentlig macro-utrustning men tänkte ta den här sommaren och fundera något varv extra.
 
Ja, det är verkligen segt när sådana där meningslösa saker som mat och räkningar kommer och ställer sig i vägen för roligare prylar :D:angel:

Jag är väldigt sugen på att skaffa ordentlig macro-utrustning men tänkte ta den här sommaren och fundera något varv extra.
Det är ju det där "lilla" som kommer i vägen. :p
Men förr eller senare ska det nog lyckas gå att skramla ihop tillräckligt med pengar för att köpa ett.

:D
 
Våra änder är inne på andra omgången nu (Hägrarna äter för det mesta upp första kullen ändå.) De här är alldeles nya. :heart
34561808_2143931162492834_405817724493627392_n.jpg

Vilka sötnosar!

Vi har en måsunge på baksidan som nog tagit sig ur boet för tidigt pga värmen. Mamma mås och ett gäng andra måsar vaktar den noga, tänkte försöka få en bild men det är svårt utan att bli bortjagad :p
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Vilka sötnosar!

Vi har en måsunge på baksidan som nog tagit sig ur boet för tidigt pga värmen. Mamma mås och ett gäng andra måsar vaktar den noga, tänkte försöka få en bild men det är svårt utan att bli bortjagad :p

Jisses, mucka inte med måsar! Vi kom för nära en hälla med måsbon på en gång, i farfars gamla roddbåt. Vi fick gömma oss tills båten drivit tillräckligt långt därifrån för att vi skulle kunna börja ro igen! :D
 
Jisses, mucka inte med måsar! Vi kom för nära en hälla med måsbon på en gång, i farfars gamla roddbåt. Vi fick gömma oss tills båten drivit tillräckligt långt därifrån för att vi skulle kunna börja ro igen! :D

Jättefin bild :love:

Det är häftigt att se hur de tar hand om varandra och sina ungar men jag håller mig på behörigt avstånd. Igår fick jag onda ögat när jag skulle slänga sopor :D
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag kan ju uppdatera om den där måsungen på vår bakgård. Den har bytt hörn och placerat sig i våra pallkragar med odlingar. Var det inte bevattningsförbud innan så ser måsmodern till att det definitivt är det nu...

Bilderna är tagna från min balkong strax efter att jag, utan en tanke på att det kunde finnas måsungar bland tomaterna, kom spatserande med min vattenkanna :rofl: Behöver jag nämna att jag blev omringad av måsar på mindre än 5 sekunder?
seagul1_by_liminalitet-dce3ekw.jpg


seagul2_by_liminalitet-dce3end.jpg


Alltså, den är ju för söt :love: Men mina tomater skriker efter vatten :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 436
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp