Status
Stängd för vidare inlägg.
Och även något som är betydligt mer ledsamt och sorgligt. Det här är havssulekolonin på Runde, ser ni vad boen är gjorda av? Fisknät, plast mm - allt som de har hittat i havet :arghh:. Fisknäten är livsfarliga och det är lätt för både ungarna och de vuxna att trassla in sig i nätet och bli hängade från boet (jag såg åtminstone 1 som gjorde det). Men det finns lite goda nyheter, dels börjar ju medvetenheten om plast i naturen öka men Norge har även inför böter till de fiskare som ska köpa nya nät och inte kan bevisa vad som hänt med det gamla - allt för att minska skräpet i haven
31497
 
Och även något som är betydligt mer ledsamt och sorgligt. Det här är havssulekolonin på Runde, ser ni vad boen är gjorda av? Fisknät, plast mm - allt som de har hittat i havet :arghh:. Fisknäten är livsfarliga och det är lätt för både ungarna och de vuxna att trassla in sig i nätet och bli hängade från boet (jag såg åtminstone 1 som gjorde det). Men det finns lite goda nyheter, dels börjar ju medvetenheten om plast i naturen öka men Norge har även inför böter till de fiskare som ska köpa nya nät och inte kan bevisa vad som hänt med det gamla - allt för att minska skräpet i haven Visa bifogad fil 31497
Men så fruktansvärt!
 
B0B62D8F-85F4-4A6D-A582-7B6C4DAF3E05.jpeg

Var till mormor och morfars grav för några dagar sedan och såg dessa vita/blåa blommorna. Jag tycker de är fina, men bilden är tagen med min mobilkamera och jag har inte riktigt lärt mig vart jag ska trycka för att få bilden bra över alla blommorna (några är ju lite "suddiga" precis som bakgrunden, och det är det jag inte gillar).
 
Jo men de gäller att tänka på om jag provar och gör såhär .....
Bästa första gången är atr inte tänka alls utan bara fota på, sen i efterhand kan man titta på bilderna och se vilken man gillade bäst.
Jag brukade leka med perspektivet, vill man ta hjälp av ”fotoregler” kan man göra det eller använda sig av dom när man tittar på bilderna i efterhand.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 864
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 002
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 434
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp