Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska och vandra :)
33542
 
Canon ef-m 28mm f/3.5 macro is stm

Riktigt roligt objektiv och litet och lätt. En nackdel är att man måste vara nära bilden är tagen på några cm håll och alla kryp gillar inte det.
Va tvungen att googla, såg ut som ett intressant objektiv. Nu fastnade jag att titta på objektiv, kanske borde ta tag å fixa själva systemkamerans fokus först. :p
 
Fjärilsfoton - jag har väntat på att fjärilsbusken i trädgården skulle börja locka till sig dessa vackra varelser, men det har varit förvånande tomt.

Förklaringen visade sig vara att alla kalasar på blommande kardborrar i hästhagen, som jag låtit vara kvar framför allt för bina att mumsa på. Men nu var där mest fjärilar, säkert över hundra totalt. Härlig och vacker blandning av blåvinge, guldvinge, citron-, kål-, nässel och tistelfjäril samt ett och annat påfågelöga, några sorter till som jag inte vet namnet på och flera sorters humlor. Men blåvingen är nog min favorit.

DSC_0447.JPG
 
Denna bilden är lite nyare, då den är tagen i Finland i år. Vi åkte förbi mängder av fält med olika odlingar, men detta fält skiljer sig lite från de andra. Bonden som odlat här tog självmord strax efter att han förberett åkrarna med alla grödor. Detta är alltså de sista grödorna han satt, och kvinnan bor nu ensam kvar på gården med deras gemensamma barn.
Det finns en lång och tragisk historia bakom det jag skrev nu, men kort sagt, efter att ha sett henne och hennes barn efter mannens död känner jag mer och mer att jag gjort rätt val som valde livet :heart
33972
 
Parningssäsongen har inletts och uppvaktningen har börjat, så det blir nog smått här på byn nästa vår också

67869373_2957084167642363_2871465557574549504_n.jpg


Häromnatten såg jag också kon som nu haft tvillingkalvar 3 år på raken. I år är de dock väldigt sent födda, så det är tveksamt om de små klarar sig över den kommande vintern.

67410598_2951774334840013_2480832810215014400_n.jpg


Nån gång ska jag köpa mig ett riktigt bra objektiv, för det blir ju inte riktigt bra bilder när man är på lite håll och inte kommer in på något vettigt fotoavstånd!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 787
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
985
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 338
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 362
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp