Status
Stängd för vidare inlägg.
KVjOMMFRpVB0iG2enzUyv2bjhBiXX2TS50puWQaS2XIEVDeLV5NbN7cV13uxeSav94fRk52v_MPuc-hfhPH-tPksNfHyB5yqh7eozSVWtJ2HPN3h-cbRgFJw1kELCmaxZlSmGqGkqG7bgPsFJuC3UkojZTeTRma2jPFhjAVFtGw82RAaPWJ7IFTi1dOESdjOLTv9Jb1WhcL3gCKEgCKYPYi-ELtqmvcqWBOrB3VHXOuJLB87-Ouq-HycbM5URQCwNrjY4KCogTxQ3z_Rw2-MWcevQEep1JkMJ2dQzSiZjhZT_1KbO3RXFIAjgPaVipo88VuXPi0y0Bghi-Kdq7iziRNvyTH2EbRAw4J9aqrAnXfl2eXXM3j6Sn0naVqFEFNInL7GiAzITWM15FUP8mCojDHE6WEXEQODeVd5JbfLMkP48cWupi7OcyLdrlJMumw9yLKgPRWEpAJx9QRQmlIBjUdLM60H6_judf48PyO_yG7eO1mauU3pN7MjX7aLMDMCnLqJcnFDvNiMVMoH93b_YpLC-uUUdUdheK5xoc7BjqVfB6QvpExSwT7ssFC56whxgYtHR1HR2Z1PiniP_Wfns85CajpOvWA9FW55qUhsmOkdAHCxIDrCfUGzQMH6-DMiIyEcfSottt3fmvWM9nLmE-CaKdgGCgA83U_xBJ5L4Mvp1CSBCrqSfk2jXr7C8HIt-EfLdfAuYEbgup_aO3cuylUbDa9l-TbxpW4Eg8pVQNhrMw7BRsJ5LaQ9=w1174-h781-no
Den här blev jag nyfiken på hur den är fotad. Är det någon vattenpöl eller är den redigerad i efterhand?
Ser nästan ut som en målning av något slag. Häftigt. :up:
 
Den översta skulle fungera som tavla! Några av bilderna tilltalar mig verkligen!
Vad roligt, tack! Jag leker och testar väldigt mycket så allt blir verkligen inte som jag tänkt mig. Men det är väldigt roligt att utmanas och pröva saker jag inte skulle kommit på tanken annars. Alla finns i RAW så en tavla hade nog gå att ordna ;)
 
Den här blev jag nyfiken på hur den är fotad. Är det någon vattenpöl eller är den redigerad i efterhand?
Ser nästan ut som en målning av något slag. Häftigt. :up:
Den är inte redigerad alls. Vi hade uppgift att fota abstrakt så jag knatade helt enkelt ut i hagen med en stor rödbrud glasflaska. Fotad mitt på sidan igenom flaskan. Den andra bilden (med min kille och det som ser ut som hans hjärna) är fotad in genom halsen på flaskan och botten på flaskan. 😊
 
Den är inte redigerad alls. Vi hade uppgift att fota abstrakt så jag knatade helt enkelt ut i hagen med en stor rödbrud glasflaska. Fotad mitt på sidan igenom flaskan. Den andra bilden (med min kille och det som ser ut som hans hjärna) är fotad in genom halsen på flaskan och botten på flaskan. 😊
Oooh, genom en glasflaska. Det hade jag aldrig gissat på, häftigt effekter. Du skriver att det var en uppgift, vad är det du läser som involverar fotografering? *väldigt nyfiken här nu* 😇
 
Oooh, genom en glasflaska. Det hade jag aldrig gissat på, häftigt effekter. Du skriver att det var en uppgift, vad är det du läser som involverar fotografering? *väldigt nyfiken här nu* 😇
Fick en fotokurs på fotografiska av min kille i julklapp :D
Sista tillfället blev framskjutet pga corona så under tiden har vi fortsatt på utmaningar online osv. Läraren är helt fantastisk och superengagerad. Hen har fått mig att överväga att starta ett Instagramkonto bara för fotograferandet :o
 
Fick en fotokurs på fotografiska av min kille i julklapp :D
Sista tillfället blev framskjutet pga corona så under tiden har vi fortsatt på utmaningar online osv. Läraren är helt fantastisk och superengagerad. Hen har fått mig att överväga att starta ett Instagramkonto bara för fotograferandet :o
Ååååh! Blir bara lite avis, låter som en kurs jag hade velat gå, men vet inte riktigt om jag har tiden för det när jag även jobbar heltid, men kanske i framtiden vem vet. Är riktigt sugen på att ta upp fotandet igen, blir inte mindre sugen när jag ser dina fina bilder.. eller ja vi kanske ska skriva foton då det faktiskt är foton (hur som du hänger säkert med på va ja är ute efter ändå). :p
 
Ååååh! Blir bara lite avis, låter som en kurs jag hade velat gå, men vet inte riktigt om jag har tiden för det när jag även jobbar heltid, men kanske i framtiden vem vet. Är riktigt sugen på att ta upp fotandet igen, blir inte mindre sugen när jag ser dina fina bilder.. eller ja vi kanske ska skriva foton då det faktiskt är foton (hur som du hänger säkert med på va ja är ute efter ändå). :p
Jag rekommenderar verkligen kursen! Rätt dyr tyvärr men så rolig och lärorik. Läraren är verkligen fantastisk. Man får ju lägga sig på den nivån (tidsmässigt) man har möjlighet till men rekommenderar verkligen att kunna avsätta en del tid för fotograferandet varje vecka. Vissa veckor har det varit rätt många och omfattande uppgifter men så utvecklande!
 
Jag rekommenderar verkligen kursen! Rätt dyr tyvärr men så rolig och lärorik. Läraren är verkligen fantastisk. Man får ju lägga sig på den nivån (tidsmässigt) man har möjlighet till men rekommenderar verkligen att kunna avsätta en del tid för fotograferandet varje vecka. Vissa veckor har det varit rätt många och omfattande uppgifter men så utvecklande!
Gick in å kikade på deras hemsida på kurserna, blev så sugen, men inte nog med att själva kurserna kostar, måste ju även betala resa och eventuellt boende också (kikade på helgkurser). Men lär inte bli några kurser än på ett tag ändå, men kan va bra å veta att de finns och att de verkar va uppskattade eller va man ska skriva. :)
 
Dum fråga kanske. Kan man bara se histogrammet på en bild i displayen i datorn, eller kan man få fram histogrammet när man har porterat över bilder till läsplattan och kikar på bilderna där?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 855
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 002
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 351
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 431
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp