Status
Stängd för vidare inlägg.
20200909_202912-01-01.jpeg
 
Dessutom är de flesta varianterna så tunga att jag skulle behöva ett nytt stativ också, och då är frågan hur mycket jag egentligen kommer använda det.
jag fotar bara handhållet med mitt 150-600mm, därav att jag valde den lättare modellen. Tog lite tid innan jag arbetat upp styrkan i armarna så man kan hålla det stabilt utan att skapa rörelseoskärpa, men sedan har det inte varit några problem.
 
jag fotar bara handhållet med mitt 150-600mm, därav att jag valde den lättare modellen. Tog lite tid innan jag arbetat upp styrkan i armarna så man kan hålla det stabilt utan att skapa rörelseoskärpa, men sedan har det inte varit några problem.
Jag upplever att redan mitt 80-200 är i tyngsta laget om en ska hålla det stilla långa sessioner i väntan på att något ska hända när man fotar vilda djur, därav min tveksamhet inför något tyngre. Misstänker också att det i praktiken inte skulle följa med på skogspromenader särskilt ofta om jag upplever det opraktiskt att släpa med.

Nu väntar jag mest på att åka på något safari eller liknande så jag får en bra anledning att köpa ett ändå. :angel:
 
För ca ett år sen la jag upp en liknande bild. Ni kanske minns den? Den var en rosa cell av ett havs-djur och finns i inlägg #760. Idag gjorde vi samma sak i skolan och jag tog så klart chansen att fotografera vad jag såg i mikroskopet.

Någon som vill gissa vad detta är?
Jag lägger svaret i en spoiler :)
32479AB9-81AE-4560-9029-D5AAB7E60B54.jpeg


Det är en väldigt inzoomad bit mossa.
 
För ca ett år sen la jag upp en liknande bild. Ni kanske minns den? Den var en rosa cell av ett havs-djur och finns i inlägg #760. Idag gjorde vi samma sak i skolan och jag tog så klart chansen att fotografera vad jag såg i mikroskopet.

Någon som vill gissa vad detta är?
Jag lägger svaret i en spoiler :)
Visa bifogad fil 57277

Det är en väldigt inzoomad bit mossa.

Häftigt! Lyckades inte klura ut :)
 
Tänker mest hur bra denna kunde blivit med en riktig kamera...
Visa bifogad fil 57282
Du har redan en riktig kamera. Foton blir inte per automatik bättre för att man t ex. tar dom med en systemkamera eller värstingkamera.
Det gäller att känna sin kamera och dess begränsningar och arbets utefter dom.

Känner till en hel del som tar fantastiska bilder med sin mobil, som många tror är fotade med systemkamera.

Har för mig moderskeppet hade en artikel om just det. Hittar den inte nu.

Dagens mobilkameror och kompaktkameror kan ta fantastiska bilder. 👍🏻

Fin bild oavsett vad den är tagen med.
 
Du har redan en riktig kamera. Foton blir inte per automatik bättre för att man t ex. tar dom med en systemkamera eller värstingkamera.
Det gäller att känna sin kamera och dess begränsningar och arbets utefter dom.

Känner till en hel del som tar fantastiska bilder med sin mobil, som många tror är fotade med systemkamera.

Har för mig moderskeppet hade en artikel om just det. Hittar den inte nu.

Dagens mobilkameror och kompaktkameror kan ta fantastiska bilder. 👍🏻

Fin bild oavsett vad den är tagen med.


Fullt medveten att jag har en kamera.
Men jag tycker ändå det är lättare att få till bättre bilder med bättre skärpa med en "riktig" kamera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 720
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
982
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 330
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 341
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp