Status
Stängd för vidare inlägg.
Länger bilden som spoiler, ifall någon har spindelfobi.

En av de små Hogna schmitzi
Tatooine
[
20201025_224737.jpg
 
@WhoIsItAgain klickade snabbt på spoilerknappen för att titta, men stängde lika snabbt, sen skulle jag svara på ett av dina meddelandet och i citatet var inte bilden dold bakom spoiler, klickade snabbt på tillbaka. Var på en av de hårigare spindlarna. Den första bilden du la upp va söt, de andra va lite "too much" för mig som har lite spindelfobi. 😅
Imponerad av dig som klarar av att fota dom. Jag hade inte vågat. :p
 
@WhoIsItAgain klickade snabbt på spoilerknappen för att titta, men stängde lika snabbt, sen skulle jag svara på ett av dina meddelandet och i citatet var inte bilden dold bakom spoiler, klickade snabbt på tillbaka. Var på en av de hårigare spindlarna. Den första bilden du la upp va söt, de andra va lite "too much" för mig som har lite spindelfobi. 😅
Imponerad av dig som klarar av att fota dom. Jag hade inte vågat. :p
Alla utom en är fotade genom glaset 😁. Jag är ny på att ha spindlar, har bara haft dom i 8 dagar så jag öppnar inte terrarien i onödan. Men dom håriga är snälla 😍
 
Alla utom en är fotade genom glaset 😁. Jag är ny på att ha spindlar, har bara haft dom i 8 dagar så jag öppnar inte terrarien i onödan. Men dom håriga är snälla 😍
Jag träffade en person på en fest en gång, han hade en goliat spindel, som han visade bild på. Den var lika stor som en tallrik den va inte söt eller fin. Å sen hade han en annan hårig smal sak (kommer inte ihåg va den hette) som såg söt ut i jämförelse. Han berättade att den stora spindeln kunde bitas och var giftig, så han brukade ta bort skalet med tång, han hade gjort misstaget en gång att stoppa ner handen för att ta ut det och spindeln kom springandes, å skulle hugga men sen backat undan "oh shit det är något stort".
Jag tror jag inte ens skulle våga fota den spindeln genom glas, möjligen den andra han hade, men nä jag håller mig nog undan att fota spindlar om det inte är "jumping spider" (kommer inte på va de heter egentligen).
Har sett en macrobild på en sådan och de hade grymt söta ögon, sen har jag lyckats studera en riktig sådan spindel och kunnat se ögonen själv. Var riktigt häftigt, önskade jag hade en macro lins så hade ja nog vågat fota den. 😅
 
Jag träffade en person på en fest en gång, han hade en goliat spindel, som han visade bild på. Den var lika stor som en tallrik den va inte söt eller fin. Å sen hade han en annan hårig smal sak (kommer inte ihåg va den hette) som såg söt ut i jämförelse. Han berättade att den stora spindeln kunde bitas och var giftig, så han brukade ta bort skalet med tång, han hade gjort misstaget en gång att stoppa ner handen för att ta ut det och spindeln kom springandes, å skulle hugga men sen backat undan "oh shit det är något stort".
Jag tror jag inte ens skulle våga fota den spindeln genom glas, möjligen den andra han hade, men nä jag håller mig nog undan att fota spindlar om det inte är "jumping spider" (kommer inte på va de heter egentligen).
Har sett en macrobild på en sådan och de hade grymt söta ögon, sen har jag lyckats studera en riktig sådan spindel och kunnat se ögonen själv. Var riktigt häftigt, önskade jag hade en macro lins så hade ja nog vågat fota den. 😅

Lite OT men du kanske gillar animerade Lucas The sprider på YT :)
 
När jag var yngre från högstadiet och till runt 25 års åldern var jag väldigt tågfixerad och ville bli lokförare, men så flyttade jag och det var inte längre smidigt att ta sig till utbildningen eller eventuella jobb.

Vet jag tog massor av sådana här bilder, tyvärr är många av dom borta idag har inte många bilder kvar. 😅

tåg.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 784
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
985
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 338
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 360
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp