Status
Stängd för vidare inlägg.
20201107_143958-01-01.jpeg
 
Vad gör ni med alla foton?
Funderade på det förut vad man ska göra med alla bilder egentligen. Känns så onödigt att de bara blir liggandes på en hårddisk där ingen ser dem.
 
Vad gör ni med alla foton?
Funderade på det förut vad man ska göra med alla bilder egentligen. Känns så onödigt att de bara blir liggandes på en hårddisk där ingen ser dem.

Mina favoriter framkallar jag, ramar in och hänger upp! :)
Tyvärr inte lika mycket plats här där jag bor nu, men tycker det är jättehärligt med en "fondvägg" full med inramade foto i olika storlekar, så hade jag det innan! :)
 
Mina favoriter framkallar jag, ramar in och hänger upp! :)
Tyvärr inte lika mycket plats här där jag bor nu, men tycker det är jättehärligt med en "fondvägg" full med inramade foto i olika storlekar, så hade jag det innan! :)
Skulle gärna ha det på väggen men det är ju just det där med plats :D Vi har för några väggar haha
 
Vad gör ni med alla foton?
Funderade på det förut vad man ska göra med alla bilder egentligen. Känns så onödigt att de bara blir liggandes på en hårddisk där ingen ser dem.

Mina absoluta favoriter gör jag förstoringar av och hänger upp, har även nån mindre uppe :)
Nån bild har jag gett bort i present och nån gång har jag gjort almanackor :)
 
Tycker det är svårt ibland att se om jag har bra skärpa eller inte när jag tittar i sökaren.
Någon som har något bra tips vad jag kan göra åt det? Eller som bara upplevt samma problem
 
Tycker det är svårt ibland att se om jag har bra skärpa eller inte när jag tittar i sökaren.
Någon som har något bra tips vad jag kan göra åt det? Eller som bara upplevt samma problem
Nu vet jag inte vilken sorts kamera du har, jag har för mig att skräpan inte syns i sökaren. Däremot kan jag vrida på en liten ratt bredvid sökaren för att ställa fokuset på den så det är tydligt (påverkar inte fotona jag tar med kameran).
 
Nu vet jag inte vilken sorts kamera du har, jag har för mig att skräpan inte syns i sökaren. Däremot kan jag vrida på en liten ratt bredvid sökaren för att ställa fokuset på den så det är tydligt (påverkar inte fotona jag tar med kameran).
Har en Nikon D700, vill ju ändå kunna se så jag får fokuset där jag vill ha det sas
 
Tycker det är svårt ibland att se om jag har bra skärpa eller inte när jag tittar i sökaren.
Någon som har något bra tips vad jag kan göra åt det? Eller som bara upplevt samma problem
Jag har också problem med det, har dessutom dålig syn så det blir många suddiga bilder 😅
 
Har en Nikon D700, vill ju ändå kunna se så jag får fokuset där jag vill ha det sas
På min kamera har jag olika fokuspunkter där jag kan välja om jag vill att en specifik fokuspunkt ska vara aktiv och sen se till att den fokuspunkten låses på det jag vill ha fokus på (på min canon blir de röda). Jag kan låsa fokuspunkten och hålla avtryckaren halvvägs ner och sen flytta kameran om det är något mer jag vill ha med i bild men ändå behålla fokuset där jag vill ha det.

Har för mig Nikon fungerar likadant, vill minnas att mitt ex's pappas Nikon var sådan också med fokuspunkterna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 436
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp