Status
Stängd för vidare inlägg.
Utställning vet jag väl inte.. vet inte heller hur man styr upp sånt eller om nån ens skulle vilja kolla. Just nu delar jag bara mina favoriter på Facebook (som tyvärr drar ner kvalitén)
Om du kan tänka dig ha någon typ av utställning skulle du kunna höra av dig till något Folkets Hus/bibliotek eller liknande samlingslokal i din närhet och se om dom erbjuder urställningsmöjligheter.

Jag jobbar på ett Folkets Hus och dit har olika personer hört av sig för att ställa ut. Brukar få ca 2 veckor var att hänga i vår korridor (utan kostnad). Endel hänger bara upp på väggarna och andra har även haft någon typ av vernissage vid något tillfälle.

Vi får omväxling på väggarna och samtidigt får alla som vill möjligheten att visa upp sina verk.

Vid ett tillfälle var det en äldre man som haft måleri under flera år som ett sätt att bearbeta sorg efter en anhörigsbortgång.

Resultatet blev ett utställning med personlig avsked och ett sätt att kunna gå vidare. Tror det var i samband med det, som några söner hade skrivit en låt som dom spelade live när det var vernissage. Mycket känslofylld dag.
 
TACK! ❤
Jag tycker ju motiven och fotona i sig är väldigt fina. Med bara mobilbilder tänker jag att kvalitén aldrig kommer upp i samma nivå som med en systemkamera, vilket märks när jag har förstorat upp bilder. Det syns ju dock inte på långt håll :D

Utställning vet jag väl inte.. vet inte heller hur man styr upp sånt eller om nån ens skulle vilja kolla. Just nu delar jag bara mina favoriter på Facebook (som tyvärr drar ner kvalitén)
Jag tänker att betraktningsavstånd ofta hänger ihop med storleken på bilderna. Jag har 50x75 cm bilder från min gamla 6 mp kamera, de ser fantastiska ut eftersom de hänger bakom soffan och således aldrig granskas närmare än 2-3 meter. Tittar man på fina gamla oljemålningar är de ju ofta ett hopplöst kladd när en kommer nära.

Vill en dra upp jättebilder som ska hålla nära granskning behöver en såklart bättre kvalitet och därmed bättre utrustning, men jag upplever det rätt sällan bilder används så.
 
Jag tänker att betraktningsavstånd ofta hänger ihop med storleken på bilderna. Jag har 50x75 cm bilder från min gamla 6 mp kamera, de ser fantastiska ut eftersom de hänger bakom soffan och således aldrig granskas närmare än 2-3 meter. Tittar man på fina gamla oljemålningar är de ju ofta ett hopplöst kladd när en kommer nära.

Vill en dra upp jättebilder som ska hålla nära granskning behöver en såklart bättre kvalitet och därmed bättre utrustning, men jag upplever det rätt sällan bilder används så.

Så har jag ju aldrig riktigt tänkt! :)
Kollegan hade fått hem bilderna nu, så ska bli kul att se sen när dom kommit upp på väggen!
 
Varning för katt-bomb :o
Grå-spräcklige är Hans (Rosling) & den vita Greta (Thunberg)

XLKpuew.jpg

ip7elI1.jpg

UmWeS6d.jpg

CnyLxr8.jpg

cMdvt0B.jpg

pRR8OxY.jpg
 
Det här blir väl lite väl klassiskt, men ändå. Jag tog med en fårskalle hem förra sommaren och förberedde den för att ha den i något terrarium senare. Lämnade den ute över vintern och glömde bort att jag också planterat vårlökar i just den jordhögen, så idag fick jag syn på detta: det gjorde goth i hjärtat. :D :angel:
144774194_2900672926818650_5536325575251401465_o.jpg


144840224_2900672800151996_1162559462107413865_o.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 774
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
985
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 335
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 357
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Träning och hälsa del 11
  • Arbetsintervju
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp