Status
Stängd för vidare inlägg.
Sommarbildbomb :D

here_s_lookin_at_you__kid_by_liminalitet-dceiwby.jpg


softness__2__by_liminalitet-dceiw2z.jpg


trumpet_by_liminalitet-dceiw3a.jpg


yellow_by_liminalitet-dceiw3n.jpg


becoming_one_with_the_air_by_liminalitet-dceiws5.jpg


drakamollan_trail_by_liminalitet-dceiw2k.jpg
Så vackert. 😍
 
Fina bilder som alltid, men de skulle kunna bli ännu bättre utan rödsticket.

Tack!

Ska se över inställningarna i RAW. Får själv inte farligt mycket rött i dem på mina skärmar, däremot är de fotade i väldigt varmt ljus, ffa bilderna på de rosa blommorna, så det är möjligt att de upplevs allt för tonade.
 
Fina bilder som alltid, men de skulle kunna bli ännu bättre utan rödsticket.

Kör du Photoshop eller Lightroom.... om Lightroom kolla under Grundläggande temperatur och färgton, sedan under NML kan du ändra hur mycket av en viss färg du vill ha eller ta bort....
 
Kör du Photoshop eller Lightroom.... om Lightroom kolla under Grundläggande temperatur och färgton, sedan under NML kan du ändra hur mycket av en viss färg du vill ha eller ta bort....
Jag har inga problem med rödstick på mina foton. Jag har inte ens en kamera längre då jag råkade doppa den i Östersjön förra året.

Men tidigare körde jag med den medföljande programvaran till kameran. Funkade bra.
 
Kör du Photoshop eller Lightroom.... om Lightroom kolla under Grundläggande temperatur och färgton, sedan under NML kan du ändra hur mycket av en viss färg du vill ha eller ta bort....

Om det var mig du syftade på här så kör jag med Photoshop och de största förändringarna jag normalt sett gör sker i Adobe Camera Raw. Färgtemperaturen är vad jag föredragit för känslan i bilden, eller syftet med den :)

@Magiana Jag uppskattar kritik! Det är inte alltid jag ser samma sak som betraktaren gör. Som synes så tycker jag om varma bilder, jag fotar sällan eller aldrig för att enbart återskapa verklighet utan för att fånga någon slags känsla.
 
Jag tyckte värmen i dina senaste bilder verkligen passade ihop med hela bilden, hade känts mer livlöst om den var kallare tror jag :) @Septicemia

Tack! Jag tycker också att värmen förstärker och ger sommarfeeling, sedan är färgvalen lite av en trygghet också. Kontrastrikt, varmt med men ändå mjukt är vad jag har lätt att hitta i bilder. Att utmana det med lite realism eller kallare toner är säkert inte dumt :)
 
Fick lite sällskap igår av en liten vilsen fjäril, den fick åka lastbil bort till buskarna då den inte ville flyga. Ville inte köra över den, då jag tyckte den var fin. Var inte den lättaste fotomodellen jag arbetat med, vandrade runt som sjutton på fingrarna. :p
Tog bilderna med min iPhone.

35657221_2060973467266822_4096793764046045184_n.jpg


35682347_2060973543933481_6604610711320526848_n.jpg


35496546_2060973513933484_2783250313748938752_n.jpg
 
Puttar upp tråden lite.
Jag har ett tag nu funderat på att skaffa en actionkamera men undrar lite om gopro är det enda vettiga märket? Funderar på om det är värt pengarna eller om det finns nån likvärdig kamera till billigare pris?
Måste vara vattentät till ett visst antal meter men då jag bara plaskar på ytan och inte dyker ner så långt behöver den ju inte vara några 10 meter liksom.

Dessutom är det väl så atg jag kommet använda den 5 ggr och sen lägga den i byrolådan :angel:
Jag borde ju kanske hellre låna någon annans först... men känner ingen som har nån.. tror jag.. har inte hört mig för egentligen..
 
@Septicemia Absolut ljuvliga! Jag försökte jaga svarta små fjärilar i skymningen igår - det fanns flera hundra men de var alldeles för jäkla skygga. Dumfjärilar. :D
 
@Septicemia Absolut ljuvliga! Jag försökte jaga svarta små fjärilar i skymningen igår - det fanns flera hundra men de var alldeles för jäkla skygga. Dumfjärilar. :D

Tack! Jag använder teleobjektivet till fjärilar för det mesta, då kan jag hålla avstånd och skräms inte lika mycket :up: Oftast räcker det med att sätta eller lägga sig på en äng eller i en glänta en liten stund för att de ska slappna av och inte bry sig allt för mycket om ens närvaro.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 846
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
997
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 351
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 421
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp