Fotouppgift

Olivia260

Trådstartare
Hej allihop! Går andra året på gymnasiet och läser en extra kurs i foto! Vi har precis fått en uppgift i att ta 3bilder som tillsammans ska berätta/förmedla någonting och Aa, hästmänniska som man är vill ja gärna få med hästarna i detta! Vet dock inte hur, och har ABSOLUT INGA idéer på vad jag ska fota!

Undrar då om nån av er har några bra idéer? (Vi ska fota med mobilen och vi får inte vara med på bilderna)
 
Jag tror du ska vända på det, vad är det du vill visa? Och inte vad du vill fotografera. Om jag vill visa "min söta hund" kanske jag tvättar och frisera hunden och tar en bild, sen en bild när hunden sover med lillebror och en där den gör en konst eller tigger godis. Precisera ämnet lite mer och hitta 3 bilder som illustrerar.
 
Det går att t ex. fota när hovslagaren är där, en närbild på en hästsko, en söm och hammare och ett hästben, skulle kunna förmedla/berätta att en häst skor. Typ så tänker ja, sen går det att vända på och göra andra saker också.
 
Jag hade fotat hästlivet, en knatteryttare på ponny, en ryttare mitt i livet och en senior med hästlivet till stor del bakom sig. Vore fint.
 
Hej allihop! Går andra året på gymnasiet och läser en extra kurs i foto! Vi har precis fått en uppgift i att ta 3bilder som tillsammans ska berätta/förmedla någonting och Aa, hästmänniska som man är vill ja gärna få med hästarna i detta! Vet dock inte hur, och har ABSOLUT INGA idéer på vad jag ska fota!

Undrar då om nån av er har några bra idéer? (Vi ska fota med mobilen och vi får inte vara med på bilderna)


Jag tänker på emotioner. Typ illustrera tre av våra grundkänslor, och koppla till hästar. Säg exempelvis: Glädje (vacker häst i hagen), Förvåning (oväntad händelse i stallet) , Rädsla (monster i vattenpölen). Visa känslor som ingår i en hästmänniskas relation med hästen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har sedan november 2019 haft ett enormt sug efter att köpa häst, men jag har alltid lyckats resonera mig själv att...
Svar
7
· Visningar
1 791
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 881
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
18 007
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp