Fotoutmaning: Fånga februari

Mineur

Trådstartare
Moderator
Jag är lite sent på det, men jag har denna morgon sett att folk har hoppat på en fotoutmaning på Instagram som heter Fånga februari. Den är skapad av Clara Lidström (underbaraclaras på Instagram) och jag tänkte att det kanske vore roligt att göra en Buke-version av den! Är det någon som är sugen på att vara med? Jag har redan sett två bukefalister som är med på Insta, så man kan ju alltid hoppas att de hittar hit... ;)

Listan är som följer:

  1. Från morgonen
  2. Familjehistoria
  3. Figuren
  4. För vem gör jag det här?
  5. Fest
  6. Fika
  7. Flipp
  8. Flopp
  9. Från andra sidan
  10. Fanns där från början
  11. Fåfänga
  12. Fat
  13. Från fickan
  14. Från en vän
  15. Fusk
  16. Från fönstret
  17. Fransar
  18. Formstark
  19. Förlåt
  20. Förebild
  21. Från fotorullen
  22. Frö
  23. Finporslin
  24. Frökenaktigt
  25. Finns inget bättre
  26. Flaggan i topp
  27. Frun i huset
  28. Färdig!

Nummer ett ligger vi ju som sagt redan lite sent på eftersom morgonen redan är över på de flesta håll, men jag tänker att man kan antingen skippa den eller köra två bilder imorgon.

För mig handlar det inte på något sätt om att ta De Mest Fantastiska Bilderna Nånsin, jag fotar inte särskilt ofta själv och de flesta av mina bilder lär bli tagna i all hast med mobilens kamera samt med väldigt lite finess. Jag ser bara det här som ett sätt att utmana kreativiten lite och vara mer närvarande. Det ska även bli kul att se hur andra tolkar de olika teman!
 
Eftersom jag var medveten om denna utmaning redan i morse tog jag en "Från morgonen"-bild. Såhär ser det ut de flesta morgnar hos mig: Frukost vid jobbdatorn ungefär en timme in på arbetsdagen. Det är en av de bästa saker jag vet med att jobba hemma: att jag inte behöver kravla upp i ottan och äta något med en gång, utan kan låta magen och kroppen komma igång lite och faktiskt vara hungrig när jag äter frukost!

20220201_093623.jpeg
 
Det lät ju roligt faktiskt. Om inte annat så att se alla andras bilder :).
Men - en fråga. Jag kanske är trög, men får man "hoppa" mellan bilderna alltså välja själv det "tema" som passar en själv bäst just den dagen eller måste man ta dem i ordning?
 
Det lät ju roligt faktiskt. Om inte annat så att se alla andras bilder :).
Men - en fråga. Jag kanske är trög, men får man "hoppa" mellan bilderna alltså välja själv det "tema" som passar en själv bäst just den dagen eller måste man ta dem i ordning?
De är numrerade efter datumen i februari, så imorgon fotar du enligt nr 2 på listan, den tredje februari nummer 3, osv... Så ja, tanken är att man ska ta dem i ordning!
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 751
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp