Fotvårtor...

Jag hade i tonåren. Brukade vara noggran med att täcka med vårtmedlet omkring också, lite "sömsmån", och tjockt lager som jag fyllde på så snabbt det började nötas bort. Försökte dra bort så mycket som gick av själva vårtan när jag la på nytt vårtmedel, den blev liksom uppluckrad. En grej som jag inbillar mig var bra är att jag brukade klippa bort så mycket jag bara kunde av vårtan med nagelklipparen innan vårtmedlet. Siktade särskilt in mig på de svarta små prickarna. Det verkade för mig som den försvann när jag lyckades klippa bort alla svarta prickar. Som att livskraften satt i prickarna. Lite grävande och blodsspillan, men värt det. De kunde gå bort på en månad. Eller så bara självläkte dem men jag inbillade mig att det var effekt av klippande och vårtmedel. Har aldrig pratat med någon om vårtborttagning, så vet inte om det kanske är så alla gör?
 
Jag hade i tonåren. Brukade vara noggran med att täcka med vårtmedlet omkring också, lite "sömsmån", och tjockt lager som jag fyllde på så snabbt det började nötas bort. Försökte dra bort så mycket som gick av själva vårtan när jag la på nytt vårtmedel, den blev liksom uppluckrad. En grej som jag inbillar mig var bra är att jag brukade klippa bort så mycket jag bara kunde av vårtan med nagelklipparen innan vårtmedlet. Siktade särskilt in mig på de svarta små prickarna. Det verkade för mig som den försvann när jag lyckades klippa bort alla svarta prickar. Som att livskraften satt i prickarna. Lite grävande och blodsspillan, men värt det. De kunde gå bort på en månad. Eller så bara självläkte dem men jag inbillade mig att det var effekt av klippande och vårtmedel. Har aldrig pratat med någon om vårtborttagning, så vet inte om det kanske är så alla gör?
Jag brukade också gräva efter och dra i de svarta prickarna (rötterna???) och inbillar mig också att det hjälpte att ta död på vårtorna snabbare!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
770
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 234
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 392
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 505
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp