Foundation-tips

tuaphua

Trådstartare
Någon som kan tipsa?
Jag bor mitt ute i ingenstans och har långt till någon riktig sminkbutik. Hinner inte åka dit. Det enda som finns är typ ICA Maxi och Kronans Apotek. Inte så där jättestort sortiment att man blir exalterad direkt.
Jag skulle vilja ha någon bra flytande foundation för torr och känslig hud med lätt eller ev medium täckning. Jag vill inte att den ser kakig eller "grovpudrig ut".

Vad har ni för foundations ni är nöjda med?
Har ni tips?

Finns det någonstans man kan beställa samples för att inte betala en massa hundralappar för att behöva köpa 4 olika innan man har hittat rätt färgmatchning?
 
Nu ville du ju ha flytande men jag vill ändå tipsa om Tikeis mineralpuder. Det är en svensk produkt och vegansk, dessutom bra guide på deras webbsida hur man väljer nyans och möjlighet att köpa hem prover för en billig peng.

Produkten är dryg och funkar jättebra på mig som är en torris. Jag smörjer noga in ansiktet med en bra hudkräm innan applicering. Jag har provat andra mineralpuder men de har blivit jättetorra, den här är inte alls samma sak.
 
Någon som kan tipsa?
Jag bor mitt ute i ingenstans och har långt till någon riktig sminkbutik. Hinner inte åka dit. Det enda som finns är typ ICA Maxi och Kronans Apotek. Inte så där jättestort sortiment att man blir exalterad direkt.
Jag skulle vilja ha någon bra flytande foundation för torr och känslig hud med lätt eller ev medium täckning. Jag vill inte att den ser kakig eller "grovpudrig ut".

Vad har ni för foundations ni är nöjda med?
Har ni tips?

Finns det någonstans man kan beställa samples för att inte betala en massa hundralappar för att behöva köpa 4 olika innan man har hittat rätt färgmatchning?

Vill du prova billigt så brukar makeup mekka ha kampanjer där de kostar några tior ibland, då kan man prova flera olika. Dock har nån rätt hög täckning och är kakig. BB krämen har rätt mycket lyster har jag för mig och kändes inte uttorkande. Har blandat olika färger för att få rätt ton eller haft i bronzer dagkräm när jag fått lite färg (är i normala fall vitt som ett lakan men får lite färg på sommaren).
Är för snål för att chansa och beställa på nätet men när de typ kostar en 50 lapp kan jag tänka mig att chansa. Har lyckats använda alla tre foundations som jag beställt även om den tjockaste, ljusaste blandas med en färgad dagkräm för att få det att funka.
 
Jag gillar Lumene Cc-cream, finns på Kronans apotek bla.
Lätt, upp till medium täckning, billig och dryg. Applicerar med svamp eller borste.
Den tycker jag också är fin! Lite för återfuktande för mig med blandhy under sommaren, så för en torrare hud kan den nog passa bra
 
Någon som kan tipsa?
Jag bor mitt ute i ingenstans och har långt till någon riktig sminkbutik. Hinner inte åka dit. Det enda som finns är typ ICA Maxi och Kronans Apotek. Inte så där jättestort sortiment att man blir exalterad direkt.
Jag skulle vilja ha någon bra flytande foundation för torr och känslig hud med lätt eller ev medium täckning. Jag vill inte att den ser kakig eller "grovpudrig ut".

Vad har ni för foundations ni är nöjda med?
Har ni tips?

Finns det någonstans man kan beställa samples för att inte betala en massa hundralappar för att behöva köpa 4 olika innan man har hittat rätt färgmatchning?

Jag kor Armani's luminous silk och ar nojd. dyr men bra.
De har matchning pa hemsidan sa att om man matar in ett marke och farg som man redan har som passar bra, sa hjalper de med vilken armani farg ar ratt
 
Jag gillar It Cosmetics CC cream, kör den året runt ☺️ Har lite mer solpuder på sommaren för att inte färgen ska bli för ljus. Jag har light, är blond och ganska ljus hy men lätt att bli brun! Många av mina kompisar har samma, vi har alla lite olika hustoner men den passar bra på alla. Täcker bra också!
 
Jag gillar It Cosmetics CC cream, kör den året runt ☺️ Har lite mer solpuder på sommaren för att inte färgen ska bli för ljus. Jag har light, är blond och ganska ljus hy men lätt att bli brun! Många av mina kompisar har samma, vi har alla lite olika hustoner men den passar bra på alla. Täcker bra också!
Jag kör samma. Är väldigt nöjd med den 🙏
 
Någon som kan tipsa?
Jag bor mitt ute i ingenstans och har långt till någon riktig sminkbutik. Hinner inte åka dit. Det enda som finns är typ ICA Maxi och Kronans Apotek. Inte så där jättestort sortiment att man blir exalterad direkt.
Jag skulle vilja ha någon bra flytande foundation för torr och känslig hud med lätt eller ev medium täckning. Jag vill inte att den ser kakig eller "grovpudrig ut".

Vad har ni för foundations ni är nöjda med?
Har ni tips?

Finns det någonstans man kan beställa samples för att inte betala en massa hundralappar för att behöva köpa 4 olika innan man har hittat rätt färgmatchning?
Jag är väldigt nöjd med Lumene natural glow!
 
Jag gillar Fenty Beautys skintint. Som en foundation med lätt täckning (som går att bygga upp). Den är relativt matt (jag, som har lite blandhy, behöver inte nödvändigtvis använda puder utan den torkar ner fint utan att bli kakig).
 
Skulle faktiskt kika på L'Oréals True Match om jag vore du! Hittas på Ica Maxi, finns i ett gäng olika nyanser och har bra betyg.
Jag använder av någon anledning aldrig flytande foundation, så egentligen kan jag inte slå ett slag för en sådan av egen erfarenhet. MEN har sett massor av youtubers som gett den otippat högt betyg senaste åren (tror det är en ny formulering eller så, annars hade väl inte så många testat den igen så att säga), och den lär ju gå att få tag på utan problem.
 
Jag har Lancome Teint Miracle (min favorit just nu), innan det Este Lauder double wear nude, båda dom skulle jag säga är väldigt nära det du beskriver. Jag har känslig, torr hy som gärna blir ful och fnasig under foundations. Men med en av de två foundations ovan, massa fukt under (i form av krämer) och peeling med jämna mellanrum blir min hy faktiskt fin ^^ 😄

Fast har du möjlighet för att testa i butik, så rekommenderar jag att testa Loreals true match först, för den är väl värd sina pengar men för min hy är det ändå lite lite för torr egentligen.
 
Tack för alla tips! Som jag inte följde förvisso! 😅
Min go to foundation var under en himla massa år Smashbox Liquid Halo. Men den slutade de tillverka för flera år sedan. Efter det har jag testat runt lite.
Nu tänkte jag att "vad fan, jag beställer Smashbox Halo Tinted moisturizer iom hur mkt jag älskade den foundationen. Dels tog jag tyvärr en som var lite för ljus. Men jag tyckte inte direkt den gjorde skäl för namnet moisturizer iom att den lämnade en rätt torr känsla.
Fick sen ryck och beställde Elf Liquid Halo Filter eftersom jag iaf ville testa deras dupe på YSL Touche Eclat som jag använt forever. Tycker ändå för det priset att Halo Filter är bra. Köpte också deras Halo Setting Powder jag kan ha där jag vill. Blev ändå helt ok tycker jag!
Ev köper jag någon mer "riktig" foundation också för lite, lite mer täckning vid vissa tillfällen.
 

Liknande trådar

Äldre Jag har gjort en tankevurpa och insåg att jag inte kommer hinna beställa ny foundation innan vi ska ut och resa på lördag utan behöver...
Svar
6
· Visningar
582
Senast: mandalaki
·
Kropp & Själ Jag har bestämt mig för att vara otrogen mot Make Up Store och leta efter en ny foundation. Vad jag är ute efter är något heltäckande...
2
Svar
33
· Visningar
6 414
Senast: Eqetan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp