Bukefalos 25 år!

Fräck fråga! *ler*

F

Frieser

Min famlij o jag letar just efter en gård. Men vi tittar även på gårdar som inte har stall. Så min fråga är just, vad ligger priserna på stall bygge? Stall på ca 8-10 boxar.

Någon med erfarenhet av detta?

B

Bubben

Bygger just nu ett stall med plats för 5, sadelkammare och höloft.
Allt arbete själva = ca 150.000 - 200.000

G

Grevinnan

Men älskling....vi bygger bara två boxar...och tre spiltor..
Hälsningar frugan :love:

A

ang

Vi byggde dryga 80 kvadrat stall + uthus (ca 3 boxar) och kostnaden har landat ungefär som för tidigare inlägg. Då har vi dock gjort allt utom grävning + gjutning av grund själva...

Så - hur mycket tänker ni göra, och vilka material tänker ni använda er av? Köper ni färdig inredning ger de flesta leverantörer offerter för mera exakta detaljer.

M

Moniq

Nånting ditåt tror jag också, om inte mer, det kostar alltid mer än man tror.

För en del år sedan byggde vi till vårt stall med en vinkel. 5 boxar-duschbox-sadelkammare-höskulle-köpinredning totalentreprenad kostade då 300.000 inkl el vvs och annat.

Vad man skall tänka på vid stallbygge är gödselhanteringen. Det kostar ju dessutom en hel del med gjuten dyngplatta.

Liknande trådar

Anläggning Hej! Jag skulle vilja veta lite vad ni skulle tipsa om att välja av några olika stall! Jag har snart två ponnyer, har en nu och tanken...
2
Svar
22
· Visningar
1 816
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
793
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 858
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
1 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Fortsättning på bildtråden II
  • Vad gör vi? Del CXL
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8
  • Foderlära!!