Fräck fråga! *ler*

F

Frieser

Min famlij o jag letar just efter en gård. Men vi tittar även på gårdar som inte har stall. Så min fråga är just, vad ligger priserna på stall bygge? Stall på ca 8-10 boxar.

Någon med erfarenhet av detta?
 
Bygger just nu ett stall med plats för 5, sadelkammare och höloft.
Allt arbete själva = ca 150.000 - 200.000
 
Men älskling....vi bygger bara två boxar...och tre spiltor..
Hälsningar frugan :love:
 
Vi byggde dryga 80 kvadrat stall + uthus (ca 3 boxar) och kostnaden har landat ungefär som för tidigare inlägg. Då har vi dock gjort allt utom grävning + gjutning av grund själva...

Så - hur mycket tänker ni göra, och vilka material tänker ni använda er av? Köper ni färdig inredning ger de flesta leverantörer offerter för mera exakta detaljer.
 
Nånting ditåt tror jag också, om inte mer, det kostar alltid mer än man tror.

För en del år sedan byggde vi till vårt stall med en vinkel. 5 boxar-duschbox-sadelkammare-höskulle-köpinredning totalentreprenad kostade då 300.000 inkl el vvs och annat.

Vad man skall tänka på vid stallbygge är gödselhanteringen. Det kostar ju dessutom en hel del med gjuten dyngplatta.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 958
Senast: Linda_A
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 670
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp