Främmande barn som slår hundar

Om barnet är för litet för att förstå en förklaring om djur och vara snäll mot djur (en förklaring som vi alltid prioriterade framför risken att bli biten, dels för empati, men också för att barn lättare förstår "gör såhär" än "gör inte sådär" ("inte" tenderar att flyga över huvudet).) så känns det som vad du nog bäst kunde göra.

Typ möjligen, man ska vara snäll mot djur, gå hem till mamma. (om så lång mening skulle tas in)

Eller än enklare, ajaj ont på hunden, snäll mot hunden, gå till mamma.
Oh btw, mamman verkar såklart ganska knasig. (men att prata med henne sa du i ts låg i pipeline redan. Där kan nog bitas ingå i en förklaring.)

Och jag läste bara ts och gissade faktiskt på att barnet var 3 eller så. Med tanke på att det var utanför gården o ts sa gissade. Så gick på för mycket ord ändå.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
694
Senast: Emmi
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 164
Senast: Acto
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 771
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 519
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp