Bukefalos 28 år!

fråga om akvariefisk

marshall

Trådstartare
Hej, undrar om någon har någon ide om varför mina fiskar bara dött. Jag har mest guppy och några neontetror och de har mått bra länge och ynglar ofta, och så köpte jag nya guppys för några veckor sen och på bara några dagar hade alla guppys dött. Jag har mycket stort akvarium.
Jag köpte 2 guppys, 2 svärdbärare, 2 platys, 2 black molly samt en sån där mal, tetrorna mår bra (ännu) lever och verkar må bra.
Alla nya fiskar mår bra, (men även de nya guppys har dött.)
hur kan jag göra för att detta inte händer igen. eller så att inte alla dör!
:(
 
Sv: fråga om akvariefisk

Låter som en sjukdom. Upprätthåll bästa möjliga vattenkvalitet, köp bara guppy som ser störtfrisk ut, och helst inte asienstammar.
 
Sv: fråga om akvariefisk

Nu har jag hört (!) att man kan rena ev "sjukt" akvarium med salt i vattnet, men fiskarna i! har någon hört nåt liknande?. Oh det är så jävligt att det inte finns en akvarie-zoo-shop däe jag bor!!!
 
Sv: fråga om akvariefisk

Nu har jag hört (!) att man kan rena ev "sjukt" akvarium med salt i vattnet, men fiskarna i! har någon hört nåt liknande?. Oh det är så jävligt att det inte finns en akvarie-zoo-shop däe jag bor!!!

va är det för fel på salt från ICA då? utan jod är det samma du köper för 10ggr mer i zooaffären de försöker bara tjäna pengar på novisa nybörjare.
 
Sv: fråga om akvariefisk

Den akvarieaffär som säger att man inte kan köpa salt på ICA ljuger. Det är bara att köpa det. "Rena" och "rena" låter väl lite flummigt, men du kan underlätta den osmotiska balansen hos fisken, och i viss mån ta död på svamp med salt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Jag fick för en tid sedan en obotlig cancer och jag kommer inte leva så länge till. Man vet inte HUR länge för just nu får jag en...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
13 302
Senast: Tirnanoogh
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 547
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp