Fråga om att linda

Ninni

Trådstartare
Hej, sett och läst många gamla och nya trådar om att linda arbetsbandage men hittar inte det jag funderar på, nämligen:
Vad tycker ni att linda med elastisk linda och mias rs teddyfodrade bandageunderlägg under, är de för tunna för att linda med elastisk?
Just nu har jag eskadron climatex och elastiska lindor men har beställt mias.
Mycket tacksam för svar:)
 
Sv: Fråga om att linda

Jag lindar utan paddar men fleece. Men jag gillar också
Mias paddarna så jag tycker du ska köra på din idé :)
 
Sv: Fråga om att linda

Jag använder bara mias paddar och elastiska lindor, tycker det är det bästa!
 
Sv: Fråga om att linda

Tack för era svar:) ok men då kör jag på mias tunna och elastiskt då:)
 
Sv: Fråga om att linda

Jag har både elastiska och 50/50 lindor till mina Mia's teddy paddar

Har sällan fleece eller akryl lindor vid ridning men har alltid padd.
 
Sv: Fråga om att linda

Och jag har precis fastnat för elastiska :) lindade mycket med fleece förr och gillade det också.
Men jag har fått för mig att om jag vore häst skulle jag gilla elastisk bättre;) lindade på mig själv och prövade så. Självklart ska man göra som man själv tycker är bäst!
 
Sv: Fråga om att linda

Jag tycker inte om fleece främst för att det drar till sig all skit, och elastiska ser finare ut :p. Men de kräver att man kan linda, är inte lika förlåtande som fleece.

Jag föredrar dock 50/ 50 Lindor ihop med padd, blir stabilare tycker jag.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 732
Senast: hollypolly
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: Stinaelin
·
Gravid - 1år Idag har min lilla skatt börjat hasa sig fram på magen på golvet! Utveckling är ju fantastiskt roligt och spännande men det skapar ju...
Svar
8
· Visningar
880
Senast: Fille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 356
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp