Fråga om Babblarna - låttext

Hedinn

Trådstartare
Moderator
Misstänker att jag inte är ensam om att snart kunna Babblarna utantill på det här forumet, så nu har jag en fråga.

I låten Babola Salabim, när Diddi blir förvandlad, så sjunger de ju ”trolla lite så cerise blir is, trolla magen full av…” - ja vaddå?!

Början låter som energi, det är ju även rimligt när Diddi sen flyger iväg. Slutet låter dock som ”fis” och det borde ju sluta på s i och med att det ska rimma på is. Jag hör alltså ”enerfis” men det är ju orimligt? :p
Det jag hittar när jag googlar är ”jättefis” vilket jag dementerar stenhårt, finns inte en chans att de sjunger jätte där.

Så, allvetande Buke, vad sjunger de egentligen, eller vad hör ni? :D

För de som inte kan den utantill så finns den här (2:14 in om man inte vill höra hela):
 
Misstänker att jag inte är ensam om att snart kunna Babblarna utantill på det här forumet, så nu har jag en fråga.

I låten Babola Salabim, när Diddi blir förvandlad, så sjunger de ju ”trolla lite så cerise blir is, trolla magen full av…” - ja vaddå?!

Början låter som energi, det är ju även rimligt när Diddi sen flyger iväg. Slutet låter dock som ”fis” och det borde ju sluta på s i och med att det ska rimma på is. Jag hör alltså ”enerfis” men det är ju orimligt? :p
Det jag hittar när jag googlar är ”jättefis” vilket jag dementerar stenhårt, finns inte en chans att de sjunger jätte där.

Så, allvetande Buke, vad sjunger de egentligen, eller vad hör ni? :D

För de som inte kan den utantill så finns den här (2:14 in om man inte vill höra hela):
Det är jättefis.


Det är nåt magiskt
Skynda hit och kolla, hit och kolla
Det är fantastiskt
Jag tror jag kan trolla, vi kan trolla
Snurra med staven
Magiska stjärnor som blixtrar
Säg salabim
Trolla lite så att rött blir svart
Trolla kronan till en trollkarlshatt
Trolla så blir hela dagen natt
Sala babola salabim
Babola salabim
Det är nåt magiskt
Måste dit och kolla, ut och kolla
Det är fantastiskt
Vill du lära dig att trolla, lära dig att trolla?
Snurra med staven
Magiska stjärnor som blixtrar
Säg salabim
Trolla lite brunt till violett
Titta magen får en plätt, plätt, plätt
Kolla, slipsen blir en stor rosett
Sala babola salabim
Babola salabim
Babola salabim
Babola salabim
Sala babola salabim
Trolla soligt gul till apelsin
Trolla smilet till ett mega-grin
Lurvigt grönt för det är jättefint
Sala babola salabim
Trolla lite så cerise blir is
Trolla magen full av jättefis
Kolla vem som vann första pris
Sala babola salabim
Babola salabim
Babola salabim
 
Det är jättefis.


Det är nåt magiskt
Skynda hit och kolla, hit och kolla
Det är fantastiskt
Jag tror jag kan trolla, vi kan trolla
Snurra med staven
Magiska stjärnor som blixtrar
Säg salabim
Trolla lite så att rött blir svart
Trolla kronan till en trollkarlshatt
Trolla så blir hela dagen natt
Sala babola salabim
Babola salabim
Det är nåt magiskt
Måste dit och kolla, ut och kolla
Det är fantastiskt
Vill du lära dig att trolla, lära dig att trolla?
Snurra med staven
Magiska stjärnor som blixtrar
Säg salabim
Trolla lite brunt till violett
Titta magen får en plätt, plätt, plätt
Kolla, slipsen blir en stor rosett
Sala babola salabim
Babola salabim
Babola salabim
Babola salabim
Sala babola salabim
Trolla soligt gul till apelsin
Trolla smilet till ett mega-grin
Lurvigt grönt för det är jättefint
Sala babola salabim
Trolla lite så cerise blir is
Trolla magen full av jättefis
Kolla vem som vann första pris
Sala babola salabim
Babola salabim
Babola salabim
Jo, jag har som sagt också googlat texten, men lyssnar jag kan jag omöjligt höra ”jätte” i det ordet. Gör du det?
 
Jag hör ”trolla magen full av jättefis”. Hörde det även innan jag läste att det var ordet som står i texten.
 
Då får jag väl ge mig då, är väl min hörsel det är fel på. :p Får sätta mig och lyssna med örat intill högtalaren och se om jag kan uppfatta jättefis också. :D
 
Och här har vi snart klarat 11 månader helt Babbel-fritt! Haha inte så att jag bestämt det, bara inte blivit så. 🙃

Eller, hon har en sån gosefigur av den rosa gubben som hon fått av en släkting. Nästan babbel-fritt! 😅
 
Och här har vi snart klarat 11 månader helt Babbel-fritt! Haha inte så att jag bestämt det, bara inte blivit så. 🙃

Eller, hon har en sån gosefigur av den rosa gubben som hon fått av en släkting. Nästan babbel-fritt! 😅
Jag är imponerad! Här var Babblarna det enda som fick barnet att sitta still, så har använts för att få välbehövliga pauser. 😅
 
Jag är imponerad! Här var Babblarna det enda som fick barnet att sitta still, så har använts för att få välbehövliga pauser. 😅

Här har det qfunnits Babblare från start pga syskonen. Men vi har framför allt lyssnat på Babblarna i bilstereon när M varit missnöjd. Fortsätter skrika av vilken musik eller barnsånger som helst, men knäpptyst av Babblarna. Definitivt bebisknark 😅
 
Jag hör "Trolla lite så cerise blir is. Trolla magen full av jättefis". Och påmindes igen om hur tacksam jag är över att tvååringen sedan några månader helt dissar babblarna. Från att han var kanske 5-6 månader till att han var 2,5 år var det nämligen bara babblarna som gällde 😅

Inte för att Peppa Pig, Bobba eller Shaun the Sheep är så himla mycket bättre, men det är åtminstone lite variation :D
 
Jag är imponerad! Här var Babblarna det enda som fick barnet att sitta still, så har använts för att få välbehövliga pauser. 😅
Har testat Greta gris på TV:n ett par gånger, hon tittar i typ 2 minuter sen vill hon göra nåt annat..Så funkar nog inte för stillasittande här iaf 😅 och typ i bilen gillar hon vanlig musik. 😁
 
Har testat Greta gris på TV:n ett par gånger, hon tittar i typ 2 minuter sen vill hon göra nåt annat..Så funkar nog inte för stillasittande här iaf 😅 och typ i bilen gillar hon vanlig musik. 😁
Säg inte det, vi hade testat massor innan Babblarna. Inget annat hade den effekten… 😅 Han älskar all annan musik att lyssna på (dansar till och med till ljudet av en visp i en gryta :rofl:) men när det gäller att sitta stilla framför TV:n är det bara Babblarna som funkar.
 
Jag är imponerad! Här var Babblarna det enda som fick barnet att sitta still, så har använts för att få välbehövliga pauser. 😅
Babblarna har räddat ett par tåg- och bilresor samt några nätter för oss. Det enda som ungen blir helt hypnotiserad av, verkligen bebisknark!
 
Säg inte det, vi hade testat massor innan Babblarna. Inget annat hade den effekten… 😅 Han älskar all annan musik att lyssna på (dansar till och med till ljudet av en visp i en gryta :rofl:) men när det gäller att sitta stilla framför TV:n är det bara Babblarna som funkar.
Jag testade nog nån slags musikvideo med babblarna nån gång förut, det var sådär. Men hon kanske var för liten? Får testa igen nån dag när det behövs. 😅
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp