Fråga om kattungar i annan "kattfamilj" än deras egen.

Re: Fråga om kattungar i annan \"kattfamilj\" än deras egen.

Om katten kommer från en zoo-affär kan det mycket väl vara så att det är en "stallkattunge" tex som kanske aldrig blivit hanterad av människor eller träffat andra katter...

Ta det lugnt med henne, som sagt, det är bara en liten bäbis och jag tror knappast att hon kan äta upp dina vuxna katter. Låt de vuxna katterna uppfostra henne som de vill, anledningen till att de inte dänger upp henne är kanske för att de bättre förstår vad hon går igenom och förlåter henne... Djur brukar kunna fixa sånt där ganska bra själva... :)
 
Re: Fråga om kattungar i annan \"kattfamilj\" än deras egen.

Det händer, även om det inte är jättevanligt, och det händer oftare om det är en väldigt liten kull, eller sjuka ungar etc. Det är ändå viktigt för ungen att det är mamman som tvingar iväg den, inte människor. I de flesta fall har ju mamman "sagt ifrån" vid 12 v. ålder, och då har ungen fått hantera den frustration det innebär, vilket är viktigt för ungens utveckling. Om mamman verkligen inte vill ha med den att göra kan man ju inte göra så mycket åt det, oftast gör de så för att "ha bättre chanser" med nästa kull...
 
Re: Fråga om kattungar i annan \"kattfamilj\" än deras egen.

Jag reagerade på att flera personer tidigare upplyst om att 12 veckor är mogen ålder för en kattunge, och ändå säger du 8, man kan inte jämföra hundar och katter, och många människor lägger mycket tid på att försöka ändra dessa felaktigheter, man blir lika ledsen varje gång man ser annonser om för små ungar, etc, därav min irritation, sorry.
 
Re: Fråga om kattungar i annan \"kattfamilj\" än deras egen.

Hmmm....tack för ditt svar, hon är inte lite oförskämmd den katt-tanten..ha bättre chanser med nästa kull.. :mad: Pulver (som sonen heter) som är världens åttonde underverk :love: :love: I alla fall om man frågar honom och mig :)

Men, skämt åsido, hon fick en dödfödd unge i samma kull, tror du att det kanske var ngt som inte var riktigt rätt då, med Pulver heller?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Mamma kom in o frågade om jag hade bilderna från när vi fick avliva min katt Spinn. Visade då henne dom och det var första gången hon...
Svar
16
· Visningar
1 656
Senast: Smulis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp