Fråga om lån...

B

**BORTTAGEN**

Om man ska utbilda sig till Equiterapeut eller massör eller något liknande, hur ska man då finansiera detta? Om man inte har någon inkomst (vilket är svårt att ha om man ska utföra utbildningen helhjärtat, och även om man jobbar räcker det ju inte till avgifterna...) hur ska man då betala kursavgifterna, de är ju inte billiga direkt. Bara massageutbildning går ju på 30 000:-

De lån som skolorna ger har ju 20 % ränta... Någon som har några erfarenheter av detta?
 
Jag jobbar heltid och sparar ihop pengar till kurserna i hästmassage vartefter. Man hinner träna på det man lär sig på fritiden. Du kanske kan låna av dina föräldrar?
 
De jag känner som utbildat/utbiladr sig jobbar och sparar pengar för att sedan ta ledigt under själva kursen/kurserna. Du ska ju ut och massera en massa hästar innan du fortsätter vidare med nästa steg i utbildningen, så då kan du ju jobba under tiden. :idea:
 
Jag läser till massör nu och ekonomin får man lösa genom att jobba samtidigt som man läser om man inte sparat ihop pengar tidigare. Kan bli lite knivigt men det går :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: Petronilla
·
Hemmet Jag är 30+ med råge men har ändå noll erfarenhet av detta med huslån, och mina bankkontakter initierade av mig själv kan jag räkna på...
2
Svar
20
· Visningar
1 429
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Orkar inte med att vara anonym och sånt, så blottar mig väl lite mer än jag egentligen är bekväm med men skit samma. Ber om ursäkt i...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 372
Senast: Trott
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp