Fråga till ensamboende

Menar du nettoinkomsten, efter skatt? I sådana fall 12% till avgiften för min bostadsrätt. Den inkluderar bredband, TV och bostadsrättstillägget för hemförsäkringen.
 
Ca 31%, studerar med bidrag + lån och tilläggslån ~ 16 000 kr mån (låter hemskt mycket, trots jag har billig fast hyra ink allt utom bredband)
 
Bor förvisso i hus, men med el, va, avlopp, sopor, lån & försäkring så lägger jag ca 25% av min inkomst på boendet.
 
Jag lägger ca 25 % på hyran och sedan tillkommer el, försäkring, bredband till det. Jag har också ett fritidshus/säsongsboende som jag inte räknade in.
 
Lån, el, vatten, sophämtning och försäkring blir strax under 30%.
Lånet är då bundet på låg ränta, så det kunde varit betydligt mer.
 
59% :nailbiting: varmhyra

Det ljuva livet som långtidssjukskriven. Det är om jag räknar utan merkostnadsersättning, vilket känns rimligt då den just är för att kompensera de merkostnader som beror på sjukdomen som
jag annars inte skulle ha. Räknar jag med de pengarna blir det ca 50%.

@tornblomma jag fick tydligen 615000% först. Det är ungefär som det känns. :rofl:💸💸💸:rofl:
 

Liknande trådar

Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 260
Senast: Viva
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 735
Senast: lundsbo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 012
Senast: mars
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 389
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp