Frågar om bild på sadelnummer

Ridinglady

Trådstartare
Har en sadel ute till försäljning och får frågor om bild på sadelnummer. Sålt flera sadlar men aldrig varit med om det tidigare. Är det normalt eller ngt skumt med det hela? Vad i så fall?
 
Med tanke på sista tidens alla stölder så kanske man vill kolla så att det dels finns ett nummer (så det inte är bortslipat), och dels så sadeln inte är reggad stulen någonstans.
 
Jag brukar be om nr för att kunna kolla upp rätt ålder och bomvidd.

Hur kollar man så att en sadel inte är stulen? Ringer man bara till 11414 eller?
 
Att numret finns räcker för mig!
Är ju igen garanti att den inte är stulen bara för att numret finns kvar. God tro gäller ju inte längre och med alla sadelstölder nu är det nog smart att kunna kolla upp alla sadlar man är intresserad av att köpa.
 
@Buck Det fattar jag med, men om numret inte är manipulerat eller bortnött blir jag inte misstänksam. Jag ringer inte till polisen för att kontrollera alla sadlar jag är intresserad utav.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: Thera
·
Katthälsa Toni verkar så himla hungrig hela tiden och går omkring och skriker på mig. Hon är normalt sett en rätt kräsen katt som inte äter...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 897
Senast: Sel
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 051
Senast: Stinaelin
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 400
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp