Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

frågor ang ålder på islänning

J

jennyliljeberg

Räknas en pigg och frisk islänning på 25 år som gammal? Eftersom de rids in sent och lever länge borde de ju vara "yngre" än en vanlig häst i samma ålder?
Hur länge brukar en isis hålla för vanlig ridning?

Visst räknas den som en "gammal" häst om den är 25. Det är dock ingen ovanlig ålder på en islandshäst. Rida tycker jag man bör göra så länge hästen klarar av det - gamla hästar tappar lätt muskler och har svårt att bygga upp dem igen. Man kan också bli tvungen att ge specialfoder om hästen får dåliga tänder och svårt att tugga.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6469 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Ridning Jag är 25 år gammal och har haft ett stort hästintresse hela livet.Började rida på ridskola i 6-årsåldern och red en gång i veckan tills...
Svar
13
· Visningar
1 034
Kropp&Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
4
· Visningar
821
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 361
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
1 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dräktiga ston 2020/2021
  • Shettistråden!

Omröstningar