frågor ang. rabiesvacc.

D

DuploBit

Hejsan!

Jag planerar att åka till Finland för att ställa ut min hane. MEN han är inte rabiesvacc än. Därför vill jag veta vad ni vet om just den vaccinationen.

Hur mycket kostar den, har hört allt mellan 2-5000.. hur lång tid tar den? Jag hörde också att man eventuellt bara behöver ta en av sprutorna och hoppas att den "biter" om man har brottom, men då får man ta risken att hunden inte blir godkänd. Kan ni inte berätta hur ni gjorde??
:bow:
/ D
 
Sv: frågor ang. rabiesvacc.

Vaccinet kostade för mig 390 kr/dos och vi tog 2 stycken med en månads mellanrum. Analysen kostade 1000 kr.

Du får ta blodprovet tidigast 120 dagar efter sista sprutan och sen tar det ca 1 vecka att få svaret.
 
Sv: frågor ang. rabiesvacc.

Vaccinet kostade för mig 390 kr/dos och vi tog 2 stycken med en månads mellanrum. Analysen kostade 1000 kr.

Du får ta blodprovet tidigast 120 dagar efter sista sprutan och sen tar det ca 1 vecka att få svaret.

Jösses, vad dyrt du fick betala för att få resultatet. Jag gav 600 i dec.

TS: Om du chansar att bara ta en spruta, be då att få vaccinet rabisin, för det är något bättre verkan. Fast jag hade bett att få rabisin även om du väljer två sprutor.
Jag chansade nu på en av mina hundar och det gick bra med en spruta.

Väljer du sen att fortsätta med rabisin, så håller det 1 år, det andra håller 3 år. Så när du fått ett positivt resultat, så kan du efter 1 år ta det andra vaccinet så räcker det med vart 3dje år sen.

Kan tillägga att det andra vaccinet heter nobivac rabies
 
Senast ändrad:
Sv: frågor ang. rabiesvacc.

Jösses, vad dyrt du fick betala för att få resultatet. Jag gav 600 i dec.

Det är nog snarare du som fått det billigt, SVA tar 440 + moms för analysen dvs 550 kr inkl moms. Sen tillkommer kostnad för blodprovstagning på klinik, porto och emballage.
 
Sv: frågor ang. rabiesvacc.

Det är nog snarare du som fått det billigt, SVA tar 440 + moms för analysen dvs 550 kr inkl moms. Sen tillkommer kostnad för blodprovstagning på klinik, porto och emballage.

Aha, du räknade med blodprovet, det gjorde inte jag :)
 
Sv: frågor ang. rabiesvacc.

Jag köpte ett "rabiespaket" hos djursjukhuset. Det kostade 1700 eller 1800 kr och då ingick pass, två sprutor och blodprov (allt man behöver). Detta var 2006. Det tog ett halvår innan man fått godkänt på antikropparna och jag skulle inte idas göra om det även om hon inte kan bli Intuch utan ett cacib i Finland. Men hon är Finuch och jag får nöja mig med det ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 193
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 736
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 673
Senast: Lhas
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp