Frågor kring ångerrätt vid e-handel

Millicent

Trådstartare
Jag köpte en jacka online som jag skulle vilja returnera. Tycker inte att den stämmer överens med bilden på hemsidan. Butiken skriver på sin hemsida att öppet köp och retur inte gäller rea-varor och att de inte gör några återbetalningar. Men hur blir det med 14-dagars ångerrätten på internetköp? Kan de avsäga sig den? Jag tänkte att man alltid hade rätt att returnera inom 14 dagar och få pengarna tillbaka.
 
Om du köpt varan online så har du alltid 14 dagars returrätt, den kan inte villkoras bort.
Åh, fantastiskt! Känns verkligen fult att de får det att framstå som att den inte gäller.

Men! Skickat mail nu om att få returblanketten från deras hemsida som pdf (har ju inte dumma office). All returinformation är skriven på typ google translate-svenska så räknar typ med att få huvudvärk av kommunikationen :rofl:
 
Åh, fantastiskt! Känns verkligen fult att de får det att framstå som att den inte gäller.

Men! Skickat mail nu om att få returblanketten från deras hemsida som pdf (har ju inte dumma office). All returinformation är skriven på typ google translate-svenska så räknar typ med att få huvudvärk av kommunikationen :rofl:
Finns sidor på nätet där man gratis kan konvertera till pdf :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Köpte en produkt från Sellpy som var inte alls som beskrivet när jag fick den så jag returnerade den. Tänkte inte mer på det men har...
2
Svar
31
· Visningar
5 621
Äldre Vad har Ikea för öppet köp? jag köpte lite plastinredning till några lådor, som jag nu kommer på att jag skulle vilja lämna tillbaka...
Svar
6
· Visningar
3 381
Senast: Zaga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp