Bukefalos 28 år!

Frågor kring besiktning

fryckan

Trådstartare
Jag och min kompis ska snart flytta ut ur lägenheten, jag har tyvärr råkat ta sönder en del av tapeten i mitt sovrum då jag skulle ta bort väggdekorationer som suttit där i två år. Det är alltså några bitar tapet som lossnat. Skulle detta gå att lösa genom att tapetsera en fondvägg? Någon som annars vet hur mycket som brukar debiteras om en bård är trasig?

Det är parkettgolv i vardagsrummet, en korkad jag tänkte inte på att en fuktig mopp inte ska ligga på golvet ett par dagar. Detta gav en liten fuktskada, fläcken är cirka 5x10 cm, är det troligt att jag kommer behöva betala omslipning av hela golvet? Eller kan det gå under normalt slitage? Hyresvärden skriver på hemsidan att bofonden inte får användas till onormalt slitage eller skadegörelse. Dock tycker jag att de stora fläckarna i köket var riktigt hemska då vi flyttade in men dessa var alltså godkända.

Min sista punkt är en del av hallen som är svart med vita blommor på, de nya hyresgästerna vill ha det målat i vitt. Hyresvärden anser att vi ska måla om det då det var vi som godkände att det såg ut så när vi flyttade in. Dock sa vi det bara till hyresgästerna innan oss, inte till själva hyresvärden. När vi sa att de nya som ska flytta in efter oss ska tapetsera om rubbet och lägga nytt golv sa han att han inte kan godkänna oss bara för att de sagt så, alltså borde vi enligt den logiken inte behöva måla om.

Långt inlägg, men jag är lite förvirrad när de gäller dessa punkter
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 404
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag har skrivit lite om detta innan, men nu behövs det en egen tråd. Dom sa upp kontraktet några dagar före juli. Har tre...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
27 446
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Vi har sagt upp vår hyresrätt och fick igår en bekräftelse på uppsägningen. Det är så trist, en hel sida med enbart "du är skyldig...
2
Svar
26
· Visningar
4 642
Senast: Voeux
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 586
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp