Frågor kring brunst

Corax

Trådstartare
Mitt sto (halvblod, 3 år)har väldigt tydliga brunster och jag kan pricka in första brunstdagen utan problem. Allt pga att hon "vätskar" (inte skvätter)...
Hennes mamma däremot är nästintill omöjlig. Hon smyger med brunst och har man ingen hingst i närheten så får man gissa.

Nu undrar jag varför vissa vätskar och andra inte. Kommer det att försvinna efter första fölningen eller är det så hästen är och kommer att vara?

Hur ser ni brunst på era ston? Vilka tecken tittar ni efter?
Och hur är era damer under brunst?
 
Sv: Frågor kring brunst

Min ena snuskfia skvätter så hon är sölig om benen, lillan är som sin mor väldigt flörtig men inte så sölig av sig. Bägge är dock väldigt trevliga att hantera hela tiden och får inte för sig några dumheter annat än att försöka förleda småpojkarna. :o
 

Liknande trådar

Avel Det här med brunst och att veta när man ska åka till seminstation!🤔 Mitt sto visade väldigt tydlig brunst i början av året, hade en...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Marty
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 394
Senast: Novalisa
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 234
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp