Frågor- MH

QuickStar

Trådstartare
Ska göra ett MH men min vovve nu i augusti men jag har ett par frågor!

Läste på någon hemsida där det beskrevs hur det går till, där stod det att man skulle ha ett giltigt veterinär intyg att visa upp, menar dom vaccinationsintyg :confused: eller måste jag "besiktiga" hunden innan?

Dessutom så har jag klanthuvud glömt vaccinera hunden i år och måste nu gör om hela vaccinationen från början, måste hela vacc. vara helt klar för att jag ska få gör MH-testet eller räcker det med första alt. andra?
 
De menar nog vaccinationsintyg, aldrig hört att man måste visa upp ett veterinärintyg för att få vara med :confused:

Dessutom så finns det inget som heter grundvaccinering hos hund (om det inte är rabiesvaccinering), du behöver alltså bara ge en spruta minst två veckor innan aktiviteten du ska delta på. Det måste alltså ha gått minst två veckor efter att du vaccinerade men det räcker som sagt med bara den sprutan, sedan kan du köra på som vanligt dvs valpsjuka vart fjärde år och parvo vartannat år :)
 
Jag tyckte också det lät konstigt för det stod inget om vaccinationsintyg utan bara veterinärintyg men då är det bara vaccination då.

Jadu man lär sig nåt nytt varje dag! Jag var helt säker på att man gjorde likdant på hundar som på hästar, var ju själv väldigt lite när vi hade valp senast och min hund tog jag ju över när han var ett år så jag var ju inte med om vaccineringen nu heller! suck alltid är det något man fått om bakfoten men tack så mycket för svaren!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 900
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 391
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 019
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp