Frågor om 2-åringar

W

Warmia

Hur mycket godsaker får era barn, typ kakor/godis mm.
Min dotter leker absolut inget själv, hur är/var det med era?
Klädstorlek?
 
Sv: Frågor om 2-åringar

Min son är snart 2,5 år och han får inte äta kakor och godis hemma till vardags, men är det kalas här eller om vi blir bortbjudna/äter ute så får han det som bjuds, även godis, chips, saft etc. Vi föräldrar ser till att äta godis när sonen lagt sig. Vi tänker inte införa godisdag än på länge och är också ganska noga med att köpa närproducerad, ekologiskt odlad mat etc.
Glass fick sonen dock i somras vid de tillfällen vi tex var på badstranden. Äter vi föräldrar i hans närvaro får han alltid smaka.

Leker själv är sonen rätt bra på, men eftersom han är i värsta trotsåldern är det mycket skrik och protester när torn rasar eller legoklossar inte går ihop, så ibland sitter jag i soffan och läser med öronproppar med sonen härjar själv i sitt rum :angel:.

Han har strl 98 i kläder, men kan ha en del 92 och till och med 86 på vissa byxor. I tröjor kan han även ha en del 104. Jag gissar på att han är cirka 95 cm lång. Han har strl 25 i skor och strl 52 på mössor.
 
Sv: Frågor om 2-åringar

Vår gosse är 2 1/2 år nu. Äter en hel del sötsaker, även kakor om vi äter det. Inte godis varje dag men kanske varannan. Han leker ganska mycket själv även om han vill att vi ska leka med honom. Klädstorlek vet jag inte riktigt, 110-116 eller större tror jag.
 
Sv: Frågor om 2-åringar

Min äldste är 2,5 år.

Han har lekt rätt mycket själv fram tills för någon månad sedan, då började han inkludera lillebror i en del av lekarna.

Kakor och godis får båda mina barn (den yngste 1,5 år) när vi fikar med folk. Ibland flera dagar på rad, och ibland går det lång tid mellan. Men det är inga jättemängder de får, kanske någon kaka eller en delad bulle.

Godisdag har vi på fredagarna. Jag och äldste sonen köper lördagsgodis tillsammans, när vi helghandlar. Ofta några plockgodisbitar eller en tablettask. Sedan kan han få godis av sin gammelmormor ibland, men det gör inget tycker jag.

Äldste killen har 92 i kläder, och runt 24-25 i skor.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 720
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 339
Senast: turbofling
·
Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hur hanterar ni er irritation kopplat till hästen? Har haft min häst sedan februari i år och hon är så fruktansvärt pillig med mulen...
2
Svar
27
· Visningar
2 341
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp