Frågor om Bollerup

Beckebus

Trådstartare
Hej!
Nu till hösten börjar jag i åk 9, Jag har tänkt länge på vad det är jag vill göra på gymnasiet och har varje gång kommit fram till att det är hästar jag vill hålla på med. Jag har kollat på olika gymnasium, både här hemma i Norrköping och på lite andra ställen, men det som har varit ett av de mest intressanta för mig har varit Bollerup efter det jag har hört och läst.
Jag har några frågor som för det mesta bara kan bli besvarade av personer som har gått där.
Hur är det på elevboendet? Vad ska man förvänta sig när man flyttar så långt som jag skulle behöva göra?

Till nästa år då jag ska börja på gymnasium kommer jag ha en hund som kommer vara lite över 1 år till hösten. Vill helst inte lämna honom hemma med mina föräldrar då min mamma går på dialys varannan dag nästan, medans min pappa jobbar väldigt mycket. Har läst att dom har rum för dom som vill ha med sig sitt djur men hur är det egentligen? Hur tas dom med hundar emot på elevhemmet?
 
Hej!
Nu till hösten börjar jag i åk 9, Jag har tänkt länge på vad det är jag vill göra på gymnasiet och har varje gång kommit fram till att det är hästar jag vill hålla på med. Jag har kollat på olika gymnasium, både här hemma i Norrköping och på lite andra ställen, men det som har varit ett av de mest intressanta för mig har varit Bollerup efter det jag har hört och läst.
Jag har några frågor som för det mesta bara kan bli besvarade av personer som har gått där.
Hur är det på elevboendet? Vad ska man förvänta sig när man flyttar så långt som jag skulle behöva göra?

Till nästa år då jag ska börja på gymnasium kommer jag ha en hund som kommer vara lite över 1 år till hösten. Vill helst inte lämna honom hemma med mina föräldrar då min mamma går på dialys varannan dag nästan, medans min pappa jobbar väldigt mycket. Har läst att dom har rum för dom som vill ha med sig sitt djur men hur är det egentligen? Hur tas dom med hundar emot på elevhemmet?

Åk ner och besök skolan, det är det minsta du kan göra om du funderar på att spendera 3 år av ditt liv där.

Det finns boenden i olika standards och endast några av elevhemmen/husen får du ha djur i. En del rum har egen toalett och är nyare, medan en del boenden är äldre och det är delad toa/dusch.

Husen är absolut inte topp notch hotellrum. Bäst att åka dit för att bygga en egen uppfattning. Det är i alla fall väldigt mysigt där och vacker skola för övrigt tycker jag :)
 
Tack för svaret! Förlåt dock för lite sent svar.
Jag och min familj har bestämt oss för att åka ner nu den 19 när det är infodag för att få en uppfattning för hur det är där nere.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej är 16 men fyller 17 tänker skaffa mig en valp när jag blir 18 men vill hitta ett bra kennel nu. Bor i Norrbotten och går på ett...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Vovve
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 737
Senast: Guldaskig
·
  • Artikel
Dagbok När jag gick första året på gymnasiet var jag bjuden på en fest som någon utav alla mina SUF-kompisar hade ordnat ute i Bergsjön, samma...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp