Frågor om chihuahua

J

Jergun

Jag har gått i tankar om att köpa en chihuahua. Men jag vet inte så mycket om den rasen förutom att den är gudomligt söt.
Vilka sjukdomar är vanligast och hur är det att ha en? Finns det några bra sidor man kan surfa in på och är det skillnad i pris mellan hane o hona? Hur mycket kan man ta för en valp innan det blir osannolika summor?
Många frågor :D
Men ni som har en själv eller vet mer än mej skriv jätegärna!

:bow:
 
Sv: Frågor om chihuahua

vet bara att det är mer känsliga mot kyla, och bör ha täcke på vintern.
Skulle tro att de kostar mellan 6000-10000:-
 
Sv: Frågor om chihuahua

chihuahuan är en livlig ettrig liten buse :)
Priset som rekommenderas av chihuahuacirkeln är 10.000 kr för valp, men de flesta uppfödare verkar ta mer.

Ska du köpa vavva, välj uppfödare som chihuahuacirkeln rekommenderar. Köp absolut inte oreggat, importerat osv.

Att ha en vavva är som att ha vilken hund som helst i stort sett, fast dom behöver ju inte lika mkt motion och är otroligt behändiga att ta med sig :P
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 600
Senast: Kraxa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 357
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 098
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
1 848
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp