Bukefalos 28 år!

Frågor om grav!

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

hemliga_jag

En hel del frågor från osäkra mig..:

1. Om du blev med barn o pappan inte ville ha barnet men stöttar dig ändå, skulle du behålla det då?

2. Är det naturligt med "menssmärtor" i v 6?

3. Hur snart inne i grav var ni tvungna att springa på toa hela tiden?
 
Sv: Frågor om grav!

1. Om du blev med barn o pappan inte ville ha barnet men stöttar dig ändå, skulle du behålla det då?
Nu har det inte hänt mig men ent teoritiskt i den situation jag är i idag, så ja jag skulle behålla barnet. Sen finns det andra situationer där jag skulle säga nej. Så det är helt och hållet upp till vad man känner själv.

2. Är det naturligt med "menssmärtor" i v 6?
Ja, livmodern växer ganska så rejält.

3. Hur snart inne i grav var ni tvungna att springa på toa hela tiden?
I början springar man på toa stup i kvarten, sen lugnar det ner sig ett tag och så blir det värre mot slutet igen...
 
Sv: Frågor om grav!

1. Om du blev med barn o pappan inte ville ha barnet men stöttar dig ändå, skulle du behålla det då?

Nej, jag tycker att barn ska vara resultatet av båda parternas vilja. För mig är det en förutsättning att båda parterna ska vara överens. Jag skulle aldrig skaffa ett barn mot pappans vilja. Då skulle jag hellre byta man... Sedan är jag så pass självisk att jag helst vill slippa bli ensam mamma (det kan ju hända ändå men jag vill inte gå in i de förutsättningarna). Det här med pappans stöttning brukar tyvärr snabbt försvinna om han inte vill ha barnet. Även om det låter bra i början....


2. Är det naturligt med "menssmärtor" i v 6?
Ja, det är livmodern som växer och töjer på sig

3. Hur snart inne i grav var ni tvungna att springa på toa hela tiden?
Rätt snabbt, sedan går det i omgångar.
 
Sv: Frågor om grav!

1. Om du blev med barn o pappan inte ville ha barnet men stöttar dig ändå, skulle du behålla det då? Nej, det skulle jag absolut INTE göra! Att skaffa barn är för mig något stort och i min värld bör man vara två om detta. Dessutom så känner jag mig väldigt "svag och liten" just nu (är i V8+3). Jag vill mest gråta, och vill absolut ha med mig sambon på UL och div. läkarbesök. Det känns så skönt att vi faktiskt är TVÅ om det här, stora som har hänt oss.

2. Är det naturligt med "menssmärtor" i v 6?
O-ja, jag hade "menssmärtor hela V6+7, nu i V8 har det börjat ge med sig mer och mer.
3. Hur snart inne i grav var ni tvungna att springa på toa hela tiden?
Jag tycker att jag märkte skillnad med en gång.
 
Sv: Frågor om grav!

1. Om du blev med barn o pappan inte ville ha barnet men stöttar dig ändå, skulle du behålla det då?
ingen aning, tror inte jag skulle sätta mig i sån situation

2. Är det naturligt med "menssmärtor" i v 6?
hoppas det, för jag har då det

3. Hur snart inne i grav var ni tvungna att springa på toa hela tiden
har inte märkt av nått sånt än direkt men jag springer redan på toan hela tiden så jag vet inte vad som är ofta
 
Sv: Frågor om grav!

1. Nej, men det beror mest på att jag själv inte vill ha fler barn, oavsett vad en eventuell blivande pappa vill...
2. Ja, jag hade det iaf.
3. Gick inte på toa märkbart oftare när jag var gravid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 451
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 459
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
26
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp