Frågor om Varberg?

Islandshästryttare

Trådstartare
Hoppas det finns några varbergsbor här,! Vilken är bästa badstranden i Varberg om man vill ha sandstrand och inte så långgrunt?

Bra restauranger äter gärna asiatiskt och thaimat?

Trevliga cafeer för frukost, fika eller lättare lunch, i centrum ?
 
Hoppas det finns några varbergsbor här,! Vilken är bästa badstranden i Varberg om man vill ha sandstrand och inte så långgrunt?

Bra restauranger äter gärna asiatiskt och thaimat?

Trevliga cafeer för frukost, fika eller lättare lunch, i centrum ?
Finaste sandstranden tycker jag är Femte vik på Getterön, men visst får du nog gå ett tiotal meter innan det är midjedjupt men inte som i Falsterbo där det liksom aldrig blir djupt. :D

Stranden vid Varbergs kusthotell (Kåsa) är också fin, och ligger ju närmre centrum, den är också ganska långgrund dock, tror den är mer långgrund än Femte vik faktiskt.

Asiatiska restauranger har jag ingen koll på alls tyvärr, kan du tänka dig annan mat så ligger en hel hög med mysiga och bra restauranger i Apelviken längs strandpromenaden/cykelvägen. Brittas strandveranda är supermysigt, men serverar typ surdegspizzor, sallader och sådan typ av mat. John's Place är en klassiker med mer grill/kött-tema, sedan har du &Olles samt nya Monique som också ligger längs samma promenadstråk. Stranden här är dock väldigt långgrund, men nice att promenera på och att sitta och titta ut över havet med en god drink och kika på surfingen t.ex.
 
Finaste sandstranden tycker jag är Femte vik på Getterön, men visst får du nog gå ett tiotal meter innan det är midjedjupt men inte som i Falsterbo där det liksom aldrig blir djupt. :D

Stranden vid Varbergs kusthotell (Kåsa) är också fin, och ligger ju närmre centrum, den är också ganska långgrund dock, tror den är mer långgrund än Femte vik faktiskt.

Asiatiska restauranger har jag ingen koll på alls tyvärr, kan du tänka dig annan mat så ligger en hel hög med mysiga och bra restauranger i Apelviken längs strandpromenaden/cykelvägen. Brittas strandveranda är supermysigt, men serverar typ surdegspizzor, sallader och sådan typ av mat. John's Place är en klassiker med mer grill/kött-tema, sedan har du &Olles samt nya Monique som också ligger längs samma promenadstråk. Stranden här är dock väldigt långgrund, men nice att promenera på och att sitta och titta ut över havet med en god drink och kika på surfingen t.ex.

Tack för många bra tips ska kika lite på restaurangerna du tipsar om!
 
Längs strandpromenaden finns också ett par bryggor med stegar att bada från om man vill komma i djupt vatten snabbt. Jag brukar själv föredra det. Minns inte exakt var de ligger, men halvvägs till Apelviken kanske.
 

Liknande trådar

Mat Jag fick så himla bra tips på restaurang i Varberg av någon trevlig Bukefalist, så jag testar igen. Nu behöver jag era bästa tips på...
Svar
7
· Visningar
1 076
Fritid Så, vi ska visst till Oslo alldeles strax. Kommer via E18 från Valdres. Förutsättningarna är att vi måste hitta en parkering till...
Svar
1
· Visningar
472
Senast: Brie
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 951
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp