Bukefalos 28 år!

lisa412

Trådstartare
Jag hade för mig att det fanns en tråd för frågor eller "dumma" frågor men jag lyckas inte hitta den så jag skapar en ny :)

Här kan man alltså ställa frågor om allt möjligt, som har med hästar och ridning att göra såklart. :)
 
Sv: Frågor

Man ska inte behöva skänkla så mycket. Det handlar inte om styrka. Man rider framåt med sitsen, och hästen ska ha driv bakifrån helt själv.
 
Sv: Frågor

Vad ska göra för att få starkare skänklar?

Snickra till en trähäst med sidor, så kan du sitta o träna hemma ;)

Nä, jag skojade...
Du får starkare skänklar ju mer du lär dig att rida och lite beroende på hur välriden hästen är som du försöker rida. Ju bättre du är på att rida, desto bättre koordinerar du dina hjälper, och blir tydligare för hästen.
En liten skvätt erfarenhet är väldigt bra, men framför allt - se till att skaffa dig en bra tränare som kan visa dig hur du ska göra.
Det är inte styrkan i skänklarna som gör det, det är hur du använder dom ;)
 
Sv: Frågor

Snickra till en trähäst med sidor, så kan du sitta o träna hemma ;)

Nä, jag skojade...
Du får starkare skänklar ju mer du lär dig att rida och lite beroende på hur välriden hästen är som du försöker rida. Ju bättre du är på att rida, desto bättre koordinerar du dina hjälper, och blir tydligare för hästen.
En liten skvätt erfarenhet är väldigt bra, men framför allt - se till att skaffa dig en bra tränare som kan visa dig hur du ska göra.
Det är inte styrkan i skänklarna som gör det, det är hur du använder dom ;)

Tack! :)
 
Sv: Frågor

Frihetsdressyr är inlärning av tricks. Vanligen för uppvisning, men även annat praktiskt - typ inkallning i hagen.

Horsemanship är engelska för hästhantering - rykta, sadla, leda, transportera...
 
Sv: Frågor

Klickerträning är en träningsmetod, ingen speciell hanteringsgrej. Man kan använda klickerträningen i all träning, både uppsuttet och från marken. Många förknippar det bara med tricks men så är det inte.
 
Sv: Frågor

Horsemanship = Hästmannaskap

På svenska låter det ju inte alls lika sexigt/hippt som när man säger det på engelska. Men vill man krångla till det så kan man ju alltid använda engelskan.
 

Liknande trådar

Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 399
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej! Jag är ny här så vet inte om det är rätt underkategori. Men till min fråga/mitt problem. Jag har otroligt dålig balans, jag...
Svar
7
· Visningar
700
Senast: Elo
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
14 119
Senast: Breaktown
·
Träning igår var jag (som åhörare) på clinic med John Ricketts. Jag hade innan hört avsnittet av Ridpodden där han medverkar och tyckte det lät...
2
Svar
31
· Visningar
5 163
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp