M

millansnillan

Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)?
Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)?
Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)?

Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)?
Vilka färger (på grimma, sadel, täcke m.m.)?
Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)?

Har enormt tråkigt :smirk:
 
Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)?
-- tränar stenhårt
Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)?
-- olika färger
Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)?
- ridbyxor O Regent läderstövlar O tröja efter väder.
 
Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)? RIDER OCH TÄVLAR SOM VANLIGT
Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)? OLIKA FÄRGER PÅ TÄCKEN OSV MEN GILLAR BLÅTT. SVARTA OCH BRUNA SADLAR OCH TRÄNS
Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)? HAR NÄSTAN ALLTID PIKEUR BYXOR, KNÄSKODDA, FÄRGEN VARIERAR MEN TYCKER OM MINA GRÅA OCH BLÅA. PIKE TRÖJA OM DET E VARM ANNARS EN LÅNGÄRMAD TRÖJA AV NÅT SLAG. JAG HAR NÄSTAN ALLTID SKOR OCH CHAPS MEN IBLAND ÄVEN STÖVLAR AV MÄRKET SARM.
 
Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)? Sadel, träns, martingal, benskydd, flugskydd (huva eller flyweil)
Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)? blå/grönt täcke, grimma hehe maaaassaa grimmor, svart sadel
Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)? hmm.. skritt barbacka i skogen typ jeans linne, träning helskodda/tygförstärka (knä) ridbyxor, säkerhetsväst, linne/tshirt

Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)? grimma me LUUUUDD, sadel träns, ländtäcke martingal osv.
Vilka färger (på grimma, sadel, täcke m.m.)? grimma=svart med guldränder, sadel=svart, täcke=ljusblått/marin...
Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)?

Har enormt tråkigt :smirk:
 
Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)? inom ridning typ samma,ihagen flug mask vid fint väder.Inne står hon bara några timmar vid väldigt varmt väder.
Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)? grön,blå,vinrött,lila å en massa andra färger!
Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)? ridbyxor,tröja,jacka/fleecetröja,keps,hjälm (vid ridning),ridstövlar,chaps,skor...

Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)?
Vilka färger (på grimma, sadel, täcke m.m.)?
Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)?
 
Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen,
ridturer, inne)?
I hagen går han naken!
Inne står han bara när jag ridit då han äter sin mat!
När jag rider har jag träns, sadel(med tillbehör), martingal om jag ska hoppa eller ut och galoppera, benskydd vid hoppning
Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)?
På sommarn har han inget täcke, grimma-grön/svart, svart sadel
Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)?
Har ridbyxor, kortärmad tröja, tjock töja om de behövs, regnjacka när de regnar, ridskor och shortchaps(när jag rider)
Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)?
I hagen har han broddar fram och täcke.
Inne har han ett fleecetäcke om de är kallt i stallet annars är han naken.
Under ridturen är han broddad runt om, har sadel(med tillbehör, träns, martingal vid hoppning eller ute galopp och benskydd vid hoppning.
Vilka färger (på grimma, sadel, täcke m.m.)?
Grimman är svart/grön, sadeln svart, ute täcken har han två stycken ett grönt Bucas och ett beige/grön rutigt.
Inne täcket är blått.
Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)?
Har kortärmad tröja, två tjocka tröjor(beror lite på hur kallt det är, kan ha ännu fler) fleecetröja, halsduk, vinteridjacka, skor, thermoridbykor, femtielva par strumpor/sockor..
 
Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)?
På sommaren går hon ute dygnet runt, då går hon naken, fast igår åkte regntäcket på, hon fryser lätt när hon blir blöt.
Rider med sadel, hopp el dressyrsadel, strykkappor och ibland senskydd.

Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)?
Har mest blåa täcken, grimmor i alla möjliga färger, sadel och träns är svarta!

Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)?
Har alltid ridbyxor, skodda eller oskodda, stövlar eller ridskor och hjälm när jafg rider, skyddsväst när jag hoppar, och så handskar då!


Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)?
Regn, eller vintertäcke i hagen plus grimma, inne står hon med fleece eller thermotäcke beroende på hur kallt det är, ibland naken. Rider med ländtäcke på vintern!

Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)?
Vinterjacka eller tröja och väst, thermohandskar, långkalosnger under ridbyxorna sockar, halsduk, ibland även med thermobyxor. Brukar inte frysa särskilt lätt, hatar att ha flera lager med trdöjor och byxor, känner mig så klumpig på hästryggen då! Mössa när jag inte rider!
 
Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)?
Hagen - grimmor med flyweils vid stilla dagar. Regnar/blåser det får de gå utan något alls då flugorna oftast håller sig borta då. Nattetid ingenting.
Ridturer - träns samt sadel och schabrak. Träns och sele på shettisen.
Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)?
Stoet - svart sadel, svart träns. Just nu grå nylongrimma.
Valacken - brun sadel och brunt träns. Just nu en grön nylongrimma.
Shettisen - brun sele och brunt träns. Just nu någon gammal beigefärgad grimma i hagen. En svart, jättefin, fölgrimma annars.
Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)?
Ska jag rida är det en t-shirt, ridbyxor och ett par ridskor som gäller. Och hjälm givetvis. Ska jag inte rida kan jag ha i princip vad som helst (vanligtvis t-shirt och ett par vanliga byxor).

Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)?
Hagen - vanligtvis ingenting. Täcke extremt kalla/regniga dagar.
Ridturer - samma som på sommaren, dvs sadel och träns.
Vilka färger (på grimma, sadel, täcke m.m.)?
Stoet - blått vintertäcke, vitt/blått hansbotäcke. Sadel och träns samma som under sommaren.
Valack - likadana täcken som stoet och samma sadel och träns som på sommaren.
Shettis - ett rött stalltäcke samt ett grönt utegångstäcke. Sele och träns är samma vinter som sommar.
Grimmor varierar ju dock en del. :smirk:
Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)?
Ridbyxor under ett par träningsoverallsbyxor (ibland rider jag med dem på, ibland inte) och en tjock tröja samt jacka. Kalla dagar ett par stoora vinterkängor där jag kan ha tjocka strumpor och ändå få plats med lite luft emellan.
 
Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)?
I Hagen: Ev. Grimma med flyveil annars inget
Ridturer: Sadel, träns med engelsk nosgrimma, martingal ibland. Reflexer om det är disigt eller mörkt.
Våra hästar går ute hela sommaren.

Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)?
Täcken: Tre blåa, ett grön/svart/vit rutigt.
Grimmor: En blå/grön med svart mockafoder, en röd/blå terylene och en brun lädergrimma.
Sadel,Träns mm: Sadeln är brun i olika nyanser, tränset är tobacco och martingalen är "cherrybrun".

Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)?
I stallet har jag ridbyxor, knästrumpor, nån tröja eller jacka och jympadojor. När jag rider har jag ridbyxor, knästrumpor, Mountain horse stövlar, jofa hjälm och säkerhetsväst. jacka om det regnar.

Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)?
Hagen: Täcke om vi har ridit,annars inget.
Ridturer: Sadel, Träns o martingal, reflexer.
Inne, inget speciellt. Ett tunnt täcke om hon fryser.

Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)?
I stallet: Ridbyxor med långkallingar under, eller termobyxor. Några varma skor och tjocka sockar, tjocka tröjor, mössa och vantar. Michelingubben :smirk:
Ridning: Ribyxor och långkallingar, tjocka sockar och ridstövlar, öronmuffar och hjälm, varma vantar och varm jacka. Plus en massa reflexer såklart :)
 
Sv: Frågor

millansnillan skrev:
Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)?
Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)?
Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)?

Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)?
Vilka färger (på grimma, sadel, täcke m.m.)?
Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)?

Har enormt tråkigt :smirk:

hästen är inte min egen, men har brukar gå helnaken eller med flughuva i hagen på somrarna. på ridturer beror det väldigt mkt på var och hur det ska ridas, allt ifrån sadel med tjock pad, träns och grimma till enbart grimma. hans stallgrimma är grön.
sadel och träns är i brunt läder, paden är mörkblå men han brukar ha en tunnare grå filt över. rids det med grimma är det en polkagrisfärgad repgrimma :o eller en svart nylongrimma med hamprep i nosen.
som täcken finns det en newmarketfilt och något tunt regntäcke men dom används sällan.
jag brukar ha jeans och långärmad skjorta (det är TAGGIGT i skogen :cry: ), jockeyhjälm och blundstoneboots.

vintertid går han också näck i hagen fast utan flughuvan. ungefär samma ridutrustning fast med mera reflexer. sällan bett när det är skitkallt :cool: . jag brukar ha täckbyxor och tjockare jacka, båda i mörkblått med reflexband, min vanliga hjälm och tumvantar. om jag har mina supertjocka vinterkängor rider jag barbacka.
 
Sv: Frågor

Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)?

- Hästarna går i sommarhage ute dygnet runt, men den ena rids i princip dagligen ändå. Unghästen kommer också att pysslas med under sommaren. Vid tävling eller liknande får de stå inne på nätterna ett par dagar. Vi brukar även ta in dem dagtid om det är sjukt varmt.

Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)?

- Inga täcken. Grimma, oftast blå eller grön Bucas. Ingen grimma i hagen. Sadel det är endera svart allround, brun flatback eller svart dressyr.

Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)?

- Jag har oftast ridbyxor, ett linne och ridstövlar eller skor med shortchaps.

Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)?

- Vintertäcken beroende på köldgrad, sadlar efter vad jag ska göra, stalltäcke om hästen är klippt. Halstäcke ute om det är snorkallt eller snöar/regnar iskallt. Ridtäcke hela vintern.

Vilka färger (på grimma, sadel, täcke m.m.)?

- samma som ovan..

Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)?

- Ridbyxor, tröja, jacka, vantar, halskrage, strumpor, graningestövlar.. Har ridhus :D Rider jag ut har jag ibland öronvärmare under hjälmen.
I stallet brukar jag ha ett par Thermoridbyxor över när jag jobbar o fryser.. dessa har jag när jag rider ut också.
 
Sv: Frågor

Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)?
Regntäcke om det regnar, grimma, flugmask/Veil.
På ridturen har jag sadel, träns, scabrak, damasker både bak och fram på båda hästarna eller benlinor som matchar med schabraket och på ena hästen har jag ländtäcke om det regnar.

Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)?
Jag har två marinblåa regntäcken (TM&Bucas)
Två fleecetäcken ett svart med guldkant och brodyr och ett grönt med vinrödkant, ett flugtäcke och ett grönt hansbo ylletäcke även en massa thermotäcken och vintertäcken Även ländtäcken men orkar inte skriva upp.
Massa olika grimmor, men den jag använder mest är en brun lädergrimma med namnet på, En brun lewa sadel och ett brunt träns till och en svart wintec sadel med svart pullar träns.
Och till den andra hästen:
En svart Wellington Elite dressyr och en svart hubertus hopp och två svarta träns ett från chetak iaf svarta damasker eller vita hampa senskydd.

Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)?
Rutiga bruna ridbyxor från euro-star, beige kingston jacka om det regnar, svart fleecetröja eller någon t-shirt jag inte avnänder, ridskor, chaps(mountainhorse) eller vanliga ridstrumopr och ridhandskar.
Om jag bara är i stallet har jag bara nå skrotkläder som jag tycker är sköna

Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)?
Reält vintertäcke ute, Lädtäcke om det snöar när jag rider eller om det är kallt, och på natten antigen ylle täcke om hon är svettig eller thermotäcke och nattbandage runtom.
 
Sv: Frågor

millansnillan skrev:
Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)?
Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)?
Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)?

Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)?
Vilka färger (på grimma, sadel, täcke m.m.)?
Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)?

Har enormt tråkigt :smirk:


Min häst brukar ridas som vanligt under hela sommaren, dvs tävlas :love: , tränas och ridas ut.
Färger på utrustninen är brunt(sadel, träns, benskydd) och grimmorna är i oändligt många färger(många skrutt grimmor alltså). Bått shires regntäcke.
I stallet brukar det vara t-shirt/linne,shorts och ridskor och när jag rider ridbrallor och t-shirt.

På vintern är det Samma utrustning som ovan och många täcken och ländtäcken.. Under rituren är det tjockjacka+fleecetröja+tjocktröja+t-shirt som gäller. Och såklart ridbyxor. När ja bara är i stallet blir det på med termobyxer också!! (är extremt lättfrusen! :D )
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Frågor

Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)?
Hagen - inget, eller flugmask från Börjes (utan öron) eller Bucas (med öron).
Ridtur - FB flatback, träns från FB el M&N, flugluva från JW el Equiline, shabrak från Mia's, Hansbo, Equiline, JW el annat, senskydd o låga bak fr Eskadron el Veredus eller strykkappor runt om fr Eskadron el lindor fr Eskadron, Mia's, Equiline el annat (beror på vad vi gör).
Inne - hon går ute dygnet runt.

Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)?
Täcken - 2 bruna, 1 blåmönstrat, 1 vitt m röd/gröna ränder, 1 blå/beige rutigt, 1 grön/vit rutigt, 1 blå/vit rutigt, 1 filt grön/gul/blå randig, 1 grått, 1 blå/grön rutigt, 6 gröna, 5 blåa.
Allt läder - brunt.
Shabrak - 2 vita, 3 creme, 2 bruna, 2 gråa, 1 beige, 1 blå/vitt rutigt, 1 klarblått, 5 gröna, 3 blåa.
Skydd - Svarta: 4 par boots, 2 par strykkappor, 2 par senskydd, 2 par låga bakskydd.
Bruna: 2 par senskydd, 2 par låga bakskydd.
Grimmor - 2 bruna, 1 svart, 1 blå.
Lindor - 4 olivgröna, 8 bruna, 6 vita, 4 creme, 4 blå/grön rutiga, 2 svarta, 20 gröna, 16 blåa.


Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)?
På sommaren då.
Ridbyxor - blå, ljusblå, ljusblå/grå, olivgröna, beiga el creme
Tröjor - nån vanlig
Väst - svart, blå eller JW sommarjacka
Bruna jordphursskor o bruna leggins o blå CO showjumper-hjälm

Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)?
Hagen - grimma, regn- eller vintertäcke
Ridtur - Samma som sommaren utom flugluva o istället länd- eller ridtäcke, ev reflexer
Inne - samma täcke som ute om det inte är blött, ev nattbandage

Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)?
Samma som sommaren, men nu oxå jacka (oftast röd m fleecefoder), ev graningestövlar.
 
Sv: Frågor

Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen,
En grimma och en flughuva med öron.

ridturer,
Vanliga utrustningen (Sadel, träns, senskydd på alla fyra, boots fram) och en flugluva om vi ska rida på ett "flugigt" ställe.

inne)?
Ingenting.


Vilka färger (på täcke,
Han har ett blått vintertäcke och ett svart "kritstrecksrandigt" tunnt täcke. Oh. Just det! Han har ett blått svettäcke också.

grimma,
En blå inomhusgrimma från Agria :D och tre-fyra stycken hag-grimmor i olika färger.

sadel
Sadel, träns och förbygel/martingal är svart.

m.m.)?
Det enda osm är i "fel färg" är ett par av hans boots. Dom är bruna.


Hur klär ni er själva (i stallet
Ridbyxor, en T-shirt, en dieselluvtröja (sval o skön :D ) och en svart väst. Och ridstövlar dårå. Och min ICA-keps :D

och under ridturen)?
Samma, förutom att jag oftast lämnar västen i stallet. Luvtröjan är lätt att knyta om midjan om det blir för varmt. :) Svart sammetshjälm åker också på.

Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen,
Ett vintertäcke, två när det är som kallast. Grimma.

ridturer,
Samma som på sommaren, men flughuvan bytas ut mot ett ridtäcke. Broddar åker på om det är isigt.

inne)?
Samma vintertäcke som i hagen. Utan grimma.

Vilka färger (på grimma, sadel, täcke m.m.)?
Samma som på sommaren :P

Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)?
Har samma kläder när jag rider som när jag är i stallet. Polotröja, luvtröja, dunjacka, mössa o vantar. Usch. Hemska tanke :P
 
Sv: Frågor

Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)?
Sommarbete dygnet runt, ridturer, tömkörning, löshoppning
Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)?
täcken: olika två blå, ett marin, ett svart/mässing, ett vinrött, ett ljusblått, ett granit, ett rutigt, ett grått.
grimma: entabacco i läder, en svart i läder. De i nylon är: röd, oliv, blå, och ljusblå.
Sadeln är svart lixom tränsen.

Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)?
Ridtur: hjälm, helskodda ridbyxor, linne, tröja, shortchaps, jodphurs/ridskor/kängor. Väst eller jacka kalla årstider. Om jag inte rider brukar jag ha mjukbrallor och en collegetröja/t-shirt/top.
Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)?
Samma som på sommaren.
Vilka färger (på grimma, sadel, täcke m.m.)?
Samma som tidigare.
Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)?
Se ovan.. fast med luva under hjälmen, handskar, långkalsonger under och varmare tröjor, fleece mm..
 
Sv: Frågor

Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)?
I hagen: Globus flughuva med öron, 4S tjärsalva och hemmagjort flugmedel. Ibland kan hon få ha ett flugtäcke på istället för "kletet".
På ridturer: County Competitor och ett valfritt träns. Tredelat, odelat, pelham eller sidepull på det. Ibland "hoppluva" om det är mycket insekter.
I stallet:Tar bara in henne för ridning, så grimman är alltid på då.
Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)? Svart, vitt och grått på textil, svart och olika bruna färger (inte rödtonat, dock!) på läder.
Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)?För närvarande har jag beige/bruna CRW Exclusive ridbyxor, svarta CRW grova jodphurs, svarta shortchaps i nappa från Hööks och en beige eller röd fleecetröja om det är lite kyligt.

Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)?I hagen: Termotäcke med regntäcke eller vintertäcke på, och grimma.
På ridturer:Samma som på sommaren, fast med skrittäcke och alltid utan luva.
Vilka färger (på grimma, sadel, täcke m.m.)?Skrittäcket är blått, termotäckena svart, brunt eller vinrött, utetäckena beigerutigt, grått eller grönt. I övrigt samma som på sommaren.
Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)? Samma som på sommaren, fast med en beige CRW Storm-jacka överst.
 
Sv: Frågor

Sommaren: använder flugmedel i hagen,rider med pessoa,(träns),sadel, benskydd. Endast i stallet då jag ska rida. Naturliga färger,svart,brunt beige... Har ridbyxor och en långärmad tröja ( i svart),skor.
Vintern: täcke om det är kallt,samma som sommaren förutom en tjock vinterjacka.
 
Sv: Frågor

Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)? Går ute dygnet om men rids som vanligt, eller mera än på vintern oftast eftersom man är ledig mera och det är ljust på kvällarna
Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)? Olika grimmor (svart läder, blå/grön, röd/blå) svart sadel
Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)? beror på väder, alltid handskar, säkerhetsväst och hjälm även om det är jättevarmt. Rider hellre sent på kvällen de dagar då det är som varmast.

Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)? Stall på natten, hage på dagen rids ca varannan dag
Vilka färger (på grimma, sadel, täcke m.m.)? Grått fleecetäcke, grtt regntäcke. I övrigt samma som sommartid
Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)?
Varma kläder
 
Sv: Frågor

Vad använder ni till era hästar på sommaren (hagen, ridturer, inne)? Hage - Flughuva Ridtur - Träns, ibland sadel och vojlock/schabrak Inne - Grimma och grimskaft då
Vilka färger (på täcke, grimma, sadel m.m.)? Sadeln är typ brun, tränset är ljusbrunt (dekorträns från hööks), voljocken är röd och schabrak har jag flera blå och ett grått som används. Grimma och grimskaft har vi flera, just nu blått men har också en till blå, en svart, en röd och en grön... Och en till svart, och en reflexgrimma, men den använder vi inte på sommaren
Hur klär ni er själva (i stallet och under ridturen)? Ridbyxor, ridstrumpor, t-shirt eller tunn tröja, ridhjälm, ridvantar(, spö), stövlar eller skor, eventuellt shortchaps, ofta säkerhetsvästen

Vad använder ni till era hästar på vinter (hagen, ridturer, inne)? I hagen har han inget då. Ridturer samma, ibland schabrak/filt + täckesgjord istället för sadel och istället för barbacka :p Plus massa reflexer oftast. Också använder jag mer nosludd på vintern. Inne efter vi har ridit brukar han ha fleecetäcke på ett tag och torka upp.
Vilka färger (på grimma, sadel, täcke m.m.)? Samma som på sommaren, fleecetäcke har vi ett svart och grått, och ett marinblått som jag ska skaffa brodyr på :love:
Hur klär ni er själva (under ridturen och i stallet)? Långkallingar, ridbyxor, tunn tröja, mjukiströja/fleecetröja, jacka, ridvantar, hjälm, säkerhetsväst ibland(, spö), vinterridskor + chaps eller vinterridstövlar, flera par strumpor... Och en sån där fleeceluva under hjälmen om det är riktigt kallt.
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Planen är att Harry ska bli en stallhund så nu behöver vi förbereda oss för vintern 🥶 Han klarade förra vintern bra, hade bara ett...
2
Svar
34
· Visningar
2 369
Senast: zarmino
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 960
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp