C

ConnyPonny

Jaha, då skall intresseklubben har årsmöte igen och samtliga medlemmar skall vara på dessa relevanta frågor.
Dock krävs seriösa svar, och "bukelögnare" lämna denna tråd ifred!

1) Varför gillar du bäst dressyr?
2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft?
3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny?
4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför?
5) Vem är din förebild?
6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag?:D
7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?
8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10?
9) Vad är ditt mål med ridningen?
10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare?
11) vad är det bästa?
Här under finns plats för bilder/filmer på dig och din häst
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr? Har aldrig påstått att jag gillar dressyrbäst. :angel: Men jag gillar det för det är så komplett, utvecklande och lite dektektivarbete. man märker skillnad från varje pass som går. Det är de få minuterna om året då världen stannar som gör det så roligt.

2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft? Oj, jag vet inte. Förutom alla roliga tävlingsminnen så är det nog första gången jag red passage. Är ett tagsen nu, men wow vad den hästen satte sig. Helt underbart.

3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny?MIN? Jag äger inga hästar, än. Men av de jag rider så.... kan jag inte välja.

4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför? Har ingen speciell rörelse, men några favorit övningar. Har en förvänd galopp / bytes övning jag tycker är hur rolig som helst. Annars är det roligaste att drilla dressyr i skogen.

5) Vem är din förebild? Nämner inga namn, men det är många vardagsryttare. Samt.. fan. Jag har glömt vad han heter. :eek:

6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag? Jag själv för två år sedan. :angel:

7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?förstår inte frågan.

8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10?Hua ligen. Det beror ju på vad som definerar skalan. Jag kan faktiskt inte ge en opartisk bedömning. :angel:

9) Vad är ditt mål med ridningen? Bli fucking jävla bäst. :D

10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare?Andra människors fördomar.

11) vad är det bästa?
Se första frågan.

korrekt.jpg


galopp888.jpg
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr?
- Jag gillar det för den härliga känslan man upplever när hästen och jag blir ett och verkligen gör allt i harmoni. Detta genomstrålar juh även den övriga ridningen, hoppningen när jag kan ta tillbaka henne och få samling som krävs för att vända tvärt och ute i skogen där hon alltid lyhört väntar på mina kommandon.

2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft?
- När min första häst trampade för första gången under mig, det var en härlig känsla.

3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny?
- Just nu min egen Bellamie. Men jag är dökär i min tränares godkända P.R.E-hingst.

4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför?
- Skolorna tycker jag är en mycket bra rörelse för att hästen blir lösgjord och på det sättet trevligare att rida. Jag gillar den även för att jag är lite sned i ryggen och måste verkligen jobba med min egen kropp för att få hästen att göra rörelsen korrekt. Det får mig som ryttare att utvecklas.

5) Vem är din förebild?
- Mina tränare Kvk och min andra C-tränare men även en del andra hästmänniskor som inte har någon anknytning till dressyr.

6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag?
- Ingen aning, har inte koll på dem.

7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?
- Min första start i MSV med 65%.

8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10?
- Kanske en 6:a, inte för att jag är en bra ryttare utan för att jag verkligen kan ta till mig konstruktiv kritik och göra något åt det. Jag är nog väldigt ödmjuk som ryttare.

9) Vad är ditt mål med ridningen?
- Att någon gång under min livsstid utbilda en häst från scratch till Grand Prix. Inte tävla, utan bara lära en häst allt. Jag vill känna att jag har den kompetensen. (Om 40 år eller så :angel: )

10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare?
- Att alltid bli dömd som en "dressyrfjolla".

11) vad är det bästa?
- Se första frågan.

Här under finns plats för bilder/filmer på dig och din häst.

kullavreta8.jpg


kullavreta3.jpg


Filmer:
http://hem.passagen.se/bellamie1992/orbyhus20060410.wmv
http://hem.passagen.se/bellamie1992/orbyhus060410.wmv
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr? Jag har faktiskt ingen aning :o

2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft? När jag och dancer gick in och blev två i FEI : s inledande. Det roliga var att när vi åkte till tävlingen så skulle jag inte rida klassen, men han gick jättedåligt i förklassen, så vi efteranmälde oss till de, lärde mig programmet på en kvart och red fram, tilläggas kan ju att vi hade aldrig ridit in sluta och inte hade vi tränat någon samlig heller. Vi fick 66% och blev tvåa :)

3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny? Steerwolde's Lancet (ponny)

4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför?
Trav, därför jag har väldigt lätt för att rid afram riktigt bra trav i hästar

5) Vem är din förebild?
ingen speciell, men stefan Jansson rider väldigt bar tycket jag

6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag?:D
mig själv fast som 16 åring då :angel:

7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?
2 SM silver

8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10?
usch hatar sådant, kanske 7?

9) Vad är ditt mål med ridningen?
internatinell proffsryttare:)

10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare?
inget?

11) vad är det bästa?
Det är alltid roligt :)

http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id402721.html
http://www.fotogalleriet.se/arkivet/synligt_9/00420000-00429999/big/426062.jpg
http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id2293065.html
http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id859016.html
http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id1196674.html
http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id1948954.html
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr? tycker det otroligt vackert... en sådan harmoni... även om jag inte e på den nivån men jag älskar känslan när man får något som man kämpat länge med att funka...

2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft? sista tävlingen på Eve ( i hästhimlen nu) ALLT funkade... de va sådär så att jag bara behövde tänka så gjorde han o han var helt avslappnad...

3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny? Min emson som tyvärr är halt.... hoppas på det bästa...

4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför?
Tycker om galopparbete...

5) Vem är din förebild?Det finns så många duktiga... men en som jag aldrig glömmer är min förra tränare Catrine Henriksson... hon flög hit en gång i månaden i två års tid för att ge lektioner... av henne lärde jag mig mer än av alla andra tränare tillsammans... ni hittar henne på www.dressyr.com

6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag? vet inte... inte insatt i ponnyryttare...

7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?Min första rosett med Emson... för det var så otroligt mycket jobb som låg bakom... det var en tredjeplacering

8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10? hmm de e så svårt... men om vi säger så att jag tävlar LB men tränar på LA nivå så kanske en 6a eller nåt sånt???

9) Vad är ditt mål med ridningen?få harmoni o mjukhet... att få sammarbetet mellan hästen o mig att fungera riktigt bra... att det ska bli vackert o harmoniskt

10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare? ??? de finns väl inget "värsta" med det???

11) vad är det bästa? man blir aldrig fullärd, man kan ALLTID uvecklas lite till... nya mål att nå...

Här under finns plats för bilder/filmer på dig och din häst

tyvärr har jag inga ridbilder på datorn... men jag återkommer med sånt när hästen (förhoppningsvis) e frisk o igångriden....
 
Sv: Frågor

1) Vet egentligen inte.. Skulle tro att de é för känslan när hästen verkligen går bra:idea:
2) Hmm, troligen första gången min 5åring (el ja, nu 7åring) gick i form i galoppen å verkligen jobbade, underbar känsla!!:bow:
3) Ja, får väl bli min sköthäst, hopphäst egentligen, men ja, funkar väldit bra i dressyren tills man kommer in på en dressyrbana
4) Kan ju inte så jättemånga rörelser, men använder skänkelvikning väldigt mkt, brukar få lite fart på bakbenen
5) Vet inte riktigt faktiskt...:crazy:
6) Annamaria Litzen. Inte så känd, men ja, har en underbar ponny:love: (nejdå, tycker inte alls de för att ja skötte å "red" honom i 1½år:angel: )
7)Hmm, mina tävlingsmeriter é inte så höga direkt:cry: Hittills bästa resultatet 52% i LC:1... Men ja, de ja é mest nöjd me é faktiskt min 1a tävling, resultatmessigt åt helvete, men ja, va nöjd
8) 1! El nja, kanske inte, men ja, har väldigt mkt klagomål på min ridning för tillfället, så ja...
9) Hmm, fungera någolunda bra med dom flesta hästarna ja rider å så..:p
10) Många tror att man é en dressyrkärring:mad: Bara för att man é dressyrryttare betyder de ju inte att man bara sitter å nöter i ett ridhus direkt!
11) Hmm... Själva grejen typ, göra de man verkligen älskar varje gång man rider, varesej man é i skogen el hoppar:cool: (idebrist)
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr? För att det handlar om kommunikation och samspel med hästen, och när det funkar perfekt är det såååå vackert.
2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft? Hm... Det måste nog ha varit den dagen då Pinky förstod ytterskänkelns funktion. Eller kanske våra första "riktiga" travsteg.
3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny? Eeehhh, jag har en 2-åring, så det får framtiden utvisa.;)
4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför?Jag gillar slutor, det är en skön känsla när rörelsen flyter på bra. Högre nivå har jag nog inte kommit till än...:o
5) Vem är din förebild?Inom tävlingdressyren är det nog Kyra.
6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag? Har absolut ingen koll i den branschen.
7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?Tja, det måste nog bli min första och enda seger. I en Caprilitävling på ett 3-dagarsläger på ridskolan när jag var typ 9...:rofl:
8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10? Typ 3... Och ju mer jag lär mig desto sämre inser jag att jag är.:angel:
9) Vad är ditt mål med ridningen?Perfektionism och fulländad kommunikation, jag och hästen är ett... *flumflumflum*;)
10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare?Det är bara de insatta som förstår vad man håller på med. I hoppningen ser och förstår ju även totalt oinsatta att det är bra att ta sig över hindren och dåligt att riva dem... :devil:
11) vad är det bästa?Man har en ursäkt att strunta i hoppningen.
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr? Det är en konst, vinner man en tävling så är man bäst, ingen tur endast skicklighet
2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft? När jag red som om det gäällde livet på en LA.1 och jag vann på 72%
3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny? Electra (ponny)
4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför? trav för electras del, slutor, skänkelvikningar... alla variation är alltid bra
5) Vem är din förebild? Åsa, min tränare. Anna, min "säsongstränare". Maria (känd inom unghäst/utbildning btw)
6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag? mig själv och ingen annan:smirk:
7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?När jag red på en lånad ponny som var "dum i huvet" på tävling och vi kom tvåa
8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10?buhu... :cry: okey, pinsammt men jag tycker en 8½ :crazy::o :D *springer och gömmer mig* ne men jag tycker saktiskt det eftersom jag är så flexibel och medveten gällande ridning av olika hästar
9) Vad är ditt mål med ridningen? bli beridare, toppryttare på heltid
10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare? inget:p
11) vad är det bästa? Allting handlar om planering, träning och att det inte har något med tur att göra... läs översta


http://www.youtube.com/watch?v=eBl1MA34o_Q
http://www.youtube.com/watch?v=jU-wqNuPgdk
sdg.jpg
Sknkelvikning.jpg
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr?
- Har alltid gjort det, vet inte varför!
2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft?
- Egentligen känslan efter ett sånt där pass där det enda man kan konstatera är att ens häst är helt fantastisk.
3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny?
- Har ingen egen men det finns bara en häst för mig, mitt hjärtas prins! En tysk valack född 1997 vid namn Flash 131 (se bilderna längre ner).
4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför?
- Hm...skänkelvikning tror jag, för pållen gör dem så bra! Annars allt galopparbete.
5) Vem är din förebild?
- Min tränare.
6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag?
- Ingen. Storhästryttare dock...Kyra!
7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?
- Det var nog min bästa ritt för någon månad sedan, var i princip fläckfritt, grät glädjetårar när jag kom ut från banan! haha Det var en LA och vi vann klassen med 74%! :love:
8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10?
- Oj, jättesvårt det beror helt på vilken dag man blir frågad...haha idag en 4:a typ, en annan dag typ 8. Säger pass på den! haha
9) Vad är ditt mål med ridningen?
- Vet inte faktiskt, har inget sånt där brinnande mål som typ att rida i Globen eller leda världsrankingen. Jag fortsätter träna så länge jag har möjlighet och så länge jag tycker det är såhär kul, sen får vi se vart man hamnar.
10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare?
- Fördomarna. Annars ingenting! Juste och att man (iallafall jag) får ridsår av för mycket ridning! haha
11) vad är det bästa?
- Allt egentligen.

1685661.jpg

1685594.jpg

2169736.jpg
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr?

Jag gillar känslan att dansa med min häst. När allt stämmer och man pratar samma språk...

2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft?

När jag var på dressyrweekend utanför Fellingsbro och red en jättevalack "Raffe". Jag hade ridit några ökningar på diagonalerna, samlade ihop tempot för att gå in i en hörnpassering och gick hela hörnpasseringen i en passage. DET var en känsla jag aldrig kommer glömma. Den känslan skulle jag vilja känna igen nån gång...

3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny?

Hehe, jag måste väl svara den enda häst jag har... Fatima, född 840423, e Flyinge Phaeton x, u Astri (Astronaut)

4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför?

Skänkelvikning, serpentiner och skolor. Lösgörande och samlande övningar som passar min häst.

5) Vem är din förebild?

Oj... Jag är nog ganska gammeldags... Kyra K, Lussan och Ulla H, vill jag nog säga bland "högdjuren". Men jag har även flera fantastiska instruktörer på min ridskola och i dess närhet, som betyder mkt för mig, än idag, t ex. FK, PW och LW

6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag?

Hmm... Eftersom jag lämnat ponnyåren med råge, så kan jag tyvärr inte ge något bra svar... Men jag skulle inte ha något emot att vara Lussan eller Kyra för en dag...

7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?

Tidigare nämnda passagepass... Och så givetvis några av de första riktiga dressyrpass för AR-instruktör med min Timatant, där jag insett att jag kanske skulle kunna rida dressyr igen, efter olyckan som höll på att ta kål på mig 1999.

8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10?

Hmm... Jag skulle nog säga 5.5 - 6. Mest för att jag upptäckt att jag är envisare än jag vågade hoppas och kämpar med det jag kan och det jag har att rida på, även om vi har råkat i luven på varann ett antal gånger.

9) Vad är ditt mål med ridningen?

Att orka hålla igång mig, min kropp, Timatanten o hennes kropp, så länge det går. =) Helt enkelt gymnastik!

10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare?

Alla fördomar

Dressyrryttare använder graman när de rider ut
Dressyrryttare rider aldrig ut
Dressyrryttare hoppar aldrig
Dressyrryttare ser så snobbiga ut
Dressyrryttare dittan och Dressyrryttare dattan...

och Rollkurdebatten som ALLTID måste tas upp och vändas ut och in på.

11) vad är det bästa?

Känslan när man dansar med sin häst.

Här under finns plats för bilder/filmer på dig och din häst

Blandade bilder

030720inti9.jpg
2003

tima4.jpg
2003

mh0404171.jpg
2004

051008ingtima1.jpg
2005
 
Senast ändrad:
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr?
För att det är harmoniskt och det gäller att vara samspelta.. dessutom är det väldigt vackert.
2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft?
Det var nog en LA där det gick riktigt riktigt bra.. allt funkade och det var väldigt roligt, dels att få den känslan och att få 77%:D
Sen finns det träningar där någonting som varit svårt funkar, det är väldigt härligt.
3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny?
Det är min Ros.. en D-ponny, hon är dessutom den enda:idea:
4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför?
Galopparbete, för det är jag bäst på och travlängningar.. för det är hästen bäst på..
5) Vem är din förebild?
Min fd tränare, oerhört pedagogisk och kunnig.. hon var helt enkelt bäst:)
6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag?
Mig själv, fast typ 3 år yngre så jag skulle hinna rida ponnyn på den nivå där hon ska vara.
7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?
Att ha ridit SM på min gamla ridskoleponny.. Även om det var en av våra sämre tävlingar så är jag ändå stolt över att ha tagit han upp till den nivån
8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10?
Oj.. Idag känner jag mig skitdålig.. kanske en 3:a.. men i lördags va jag kanske en 7:a..;)
9) Vad är ditt mål med ridningen?
Inget.. just nu, har uppnått dom flesta mål som jag har som ponnyryttare och jag har inga pengar till storhäst.
10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare?
Alla fördomar om hur enkelt det är och om hur snobbig man är..:smirk: .. Sen är det jobbigt när man fastnar.. och allt bara känns dåligt.
11) vad är det bästa?
Att man får den där känslan ibland.. den man kan leva på i flera månader

Har tyvärr inga bilder på henne på internet.. Är väldigt otekniskt..:p
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr?
- Jag gillar inte dressyr bäst. :angel:

2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft?
- Helt klart den första lokala dressyrtävlingen med ponnyn och vi var 2 poäng utanför placering.

3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny?
- Det lär ju vara medryttarhästen eftersom jag inte rider någon annan. Ett åttaårigt sto e. Roi du Ballet.

4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför?
- Sluta i vänster galopp. De sitter som berget nu. :D

5) Vem är din förebild?
- Oj. Jag vet inte. Jag vill gå en egen väg. :angel:

6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag?
- Jag har ingen koll på ponnydressyrarna... Bergh, som har Tim nu? Han är i alla fall en grymt läcker ponny, så då får det bli hon. ;)

7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?
- Jag red en LA:1 på ponnyn på 72% :D

8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10?
- 5 ;)

9) Vad är ditt mål med ridningen?
- Oj, just nu är det väl mest att få bort all mage från hästen. :o

10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare?
- Man blir aldrig fullärd.

11) vad är det bästa?
- Man blir aldrig fullärd.

Här under finns plats för bilder/filmer på dig och din häst

Dressyrar lite, hon hade fått sår av bettet (nickelallergi), därför hon går på hackamoret.
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr? Jag vet inte, det gå inte att förklara. Men det är känslan, när allt är rätt och allt går bra :love: Det går inte att jämföra med hoppning, man får inte samma känsla där :love:
2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft? När jag ökade på min ponny en gång och det blev helt perfekt eller mitt första ärevarv :p
3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny? Beauty Boss :D
4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför? Ökningar, för att han ät bra på det och tycker att det är roligt ;) Men skolor är också ganksa kul, och bakdelsvändningar, det mesta är roligt :D
5) Vem är din förebild? Lussan, IronWill, Lancet, Victovie, Elisabeth Hjelm, Victoria Berg, det finns många :D
6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag? Malin Nilsson, Matilda Månsson, Victoria Bergh, Elisabeth Hjlem eller Emma Andersson
7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst? Min andraplats i LA:1 :D
8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10? Jadu.. 5 kanske, svårt o svara på ;)
9) Vad är ditt mål med ridningen? SM i ponnydressyr på Boss :love:
10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare? När det går dåligt och hästen inte alls bryr sig om ens hjälper.. Och att domare inte alltid dömer rättvist! Och såklart att alla betraktar en som en dressyrsnobb :smirk:
11) vad är det bästa? Att det är spännande, underbart, roligt Både jag och hästen tycker att det är roligt och det finns alltid nya saker att lära sig :love:

Inga bilder på den här datan!
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr?
Är inte ens säker på att jag gillar dressyr bäst. :angel:
2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft?
Förmodligen de dagar då allt går bra. :)
3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny?
Har bara en, så min d-ponny sunny. ;)
4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför?
Förvänd galopp och skänkelvikning.
5) Vem är din förebild?
Kyra k :D
6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag?
Oj, har ingen aning.
7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?
Har väl inga toppen meriter...
men förmodligen vårt dressyrpass i förrgår, då allt klickade för första gången på flera månader! :love:
8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10?
Är väl rätt så medioker, kanske en 6:a.
9) Vad är ditt mål med ridningen?
Fn att utvecklas och och komma upp i klasserna med min ponny.
10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare?
För mig är det pressen. Har för höga krav.
11) vad är det bästa?
Känslan av samhörighet med hästen. :love:
1995829.jpg

2478602.jpg

1683055.jpg
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr?
Det har nog bara blivit så att jag gled in på dressyren, när jag ridit i ungefär ett år åkte jag på rent dressyrläger och sen var jag fast, känslan man får när häst och ryttare samarbetar, det är så häftigt.

2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft?

En träning nu under våren när min häst bara "växte" och ju mer jag red desto bättre blev det. Det var så sjukt häftigt, så synd att jag inte filmade den träningen för jag har nog aldrig ridit så bra och hästen har nog aldrig gått så bra. Det var helt otroligt. Jag kände vad det var jag satt på och vad det fanns att hämta hem.
Sen förra hästen och ponnyn har jag massa fina upplevelser med, en del på tävling och en del ute i skogen på läromästaren barbacka när vi piafferade, hur ballt som helst.
3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny?

Öhm ja antagligen min häst :p

4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför?
Jag är en sucker för diagonalslutor och travökningar, känslan när dom rörelserna blir bra är hur underbar som helst. Eller passage på läromästaren jag hade. Har man en gång ridit i passage vill man aldrig göra annat :p

5) Vem är din förebild?
Minna Telde, min ena tränare, min andra tränares döttrar o.s.v.

6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag?
Oj, bra fråga har ingen koll på ponnyryttare.

7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?
Jag hann ju aldrig tävla spec. höga klasser med min ponny innan han blev sjuk men våran sista tävling 2003 var ett KM hos nya klubben var helt fantastisk. Min ponny ställde upp otroligt mycket hos mig och vi slog både ponnier o storhästar, det var jätteroligt och han var jätteduktig.

8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10?
Svårt att säga, jag tycker väl att jag är ganska duktig men kanske en 6a då för att försöka vara lite ödmjuk, men det kommer nog stiga på skalan ju mer hästen o jag blir sammansvetsade.

9) Vad är ditt mål med ridningen?
Jag vill bli så bra som jag bara kan, det är mitt mål och jag vet inte hur det ser ut förräns jag är där. Vill utbilda hästen till GP sen får vi se vart vi stannar typ.

10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare?
Dom andra dressyrryttarna, jävla nördar :D

11) vad är det bästa?
Pja, att jag är just dressyrryttare skulle jag nog tro.



willetrav.jpg

willegalopp.jpg

WilleUBRF2.jpg

Har inga direkt bra ridbilder eller så.
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr?
För att det är så roligt när man blir ett med hästen och allt funkar.

2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft?
Vet inte, men antingen nån träning när det gått super eller när det går super på tävling..

3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny?
My Spirit, den enda jag har. d-ponny, 6 år:P

4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför?
Vet inte.. beror på vad vi tränar på för tillfället.. men det som funkar är ju alltid roligt=)

5) Vem är din förebild?
Min tränare!

6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag?
Vet inte men nån som ridit/ska rida typ EM kanske?

7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?
Vet inte..

8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10?
Svår fråga.. beror på vilken dag du frågar:P

9) Vad är ditt mål med ridningen?
Att bli bättre och bättre!

10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare?
När man tycker att det gått bra och inte domaren delar uppfattningen!

11) vad är det bästa?
När domaren tycker man rider bra och har fin ponny=)

Här under finns plats för bilder/filmer på dig och din häst

2635756.jpg

2635748.jpg

2635839.jpg
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr? När det funkar är det helt underbart!
2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft? Svårt, men förmodligen när jag fick rida min tränares MKT välridna häst :love:
3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny? Har bara en, så jag säger väl henne. Hon är under igångsättning men men..
4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför? Olika
5) Vem är din förebild? Många! Men gillar Kyra mkt.
6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag? Har inte stor koll ponnyryttarna så jag vet inte.
7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst? Vet ej
8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10? 0,5 kanske :crazy:
9) Vad är ditt mål med ridningen? Att va med i OS :angel:
10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare? Svarar som någon annan redan gjort; fördomarna som finns.
11) vad är det bästa? Det härliga känslan när allt funkar!
Här under finns plats för bilder/filmer på dig och din häst har tyvärr inga bra ännu, men det kommer.
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr?
Jag älskar den härliga känslan som uppstår när man verkligen samarbetar tillsammans med hästen. Svårt att förklara.

2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft?
Varje gång jag rider ett dressyrpass på min häst (ok oftast iaf ) är en ny häftig dressyrupplevelse. Finns ingen häst som jag klarar av att samarbeta med så bra. :love:

3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny?
Har bara en häst och det är en sån där ”en gång i livet häst” så det är absolut min nuvarande häst.

4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför?
Passage absolut! Men även när man får till en bra travökning.

5) Vem är din förebild?
Svårt men Minna Telde är oerhört duktig. Samt Kyra K och Anky. Gillar KVK också.

6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag?:D
Har tyvärr noll koll på ponnydressyrryttare :o

7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?
Har ju knappt tävlat så det blir lite svårt att svara på faktiskt.

8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10?
Alltid svårt att betygsätta sig själv men en 7:a borde jag nog vara värd

9) Vad är ditt mål med ridningen?
Att träna på en högre nivå än jag gör nu och komma ut och tävla lite med min häst.

10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare?
Pass

11) vad är det bästa?
Att rida ett BRA träningspass

Här under finns plats för bilder/filmer på dig och din häst
Tror ingen är spec intresserad faktiskt.
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr?
man ständigt utveckas och finliret,inget blir någonsin perfekt,iaf inte när jag rider

2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft?
när jag äntligen kunde rida ponnyn i form hela tiden.


3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny?
ingen,min ska avlivas på torsdag efter det vet inte vad jag ska rida på

4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför?
tycker om at rida mycket övergångar,roligt oc häästen blir kvick i både huvudet och benen


5) Vem är din förebild?
....alla som rider bättre ämn mig :)

6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag?
mig själv fast 15 år med min gammla ponny

7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?
min allra första drssyrplacering i LB på ponnyn faktiskt,den var den som kändes bäst (även om det var kul att vinna feiklassr oxå)

8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10?
6 kanske?? kan rida de flesta typer av hästar hyfsat bra

9) Vad är ditt mål med ridningen?'
att kunna sitta så stilla som möjligt

10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare?
att tävlingarna tar sån j***a tid

11) vad är det bästa?
allt (förutom tien på tävlingarna)
 
Sv: Frågor

1) Varför gillar du bäst dressyr? den där sköna känslan när det verkligen blir bra! och att man känner att man verkligen har arbetat efter ett dressyrpass, något som jag sällan känner efter ett hopp-pass
2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft? har många, men när man kämpat jättemkt, och sen får hästen i en bra form, då känns det bra =)
3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny? hm.. har ju ingen egen men jag gillar en häst på ridskolan, och min kompis fodervärdshäst som jag fick provrida för ett tag sen
4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför? olika beroende på häst ;)
5) Vem är din förebild? har flera, mest hobbyryttare
6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag? ingen aning
7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst? har inte tävlat mkt
8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10? 4 kanske..
9) Vad är ditt mål med ridningen? att kunna rida alla typer av hästar i form utan problem, att sen jobba som instruktör.
10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare? allt skitsnack som förekommer mellan olika ryttare, att det är en bedömningssport där alla har olika uppfattningar om allt vilket skapar skitsnack och osämja..
11) vad är det bästa? känslorna man får när det går bra, att det är en "snygg" sport som visar hästens bästa sidor, att man aldrig blir fullärd
 

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 079
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 093
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 157
Senast: Milosari
·
Äldre Är det någon där, som också ogillar de nya kedjebreven? De man ser på facebook, det står en intressant, bra text och så avslutas den med...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 246
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp