Fraktur i bakknä-dömma ut eller inte???

Sv: Fraktur i bakknä-dömma ut eller inte???

*KL*
Hur har det gått?
//Jezz
 
Sv: Fraktur i bakknä-dömma ut eller inte???

jag vet faktiskt inte.

jag försökte ringa min vän innan idag men fick bara ett sms tillbaka där det stod att hon inte orkade prata idag och att jag kunde ringa imorgon.

med tankte på det-eftersom min vän annars är pratglad så gissar jag med 99% att hästen blev avlivad på plats :(

hade han kunnat bli bra så hade hon velat säga det till mig.

jag skickade tillbaka och skrev att hon kan ringa mig närsom hon behöver prata och att jag tänker på båda två...

jag återkommer imorgon med svar, om min vän vill prata vill säga...
 
Sv: Fraktur i bakknä-dömma ut eller inte???

*kl*

Hästhimlen har fått ännu en häst uppe hos sig...
låt nu honom springa på de evigt gröna ängarna med sina vänner...





det fanns inget att göra, skadan var så omfattad att benet aldrig hade kunnat läka ihop...

Nu ska jag tända en ljus för hästen som bara var 5 år gammal och aldrig fick uppleva min väns kärlek som hon hade att ge honom...

min vän har gråtit i telefon med mig idag, hon är helt förstörd.
sa att hon aldrig mer kommer skaffa häst...
jag tycker så synd om båda...
jag har missuppfattat min vän, hon utgav sig för att vara hård och bry sig om pengarna till största del, men inuti älskade hon hästen otroligt mycket trots bara deras 6 veckor tillsammans...
 
Sv: Fraktur i bakknä-dömma ut eller inte???

tack, det var inget roligt samtal med min vän idag...

själv sitter man här med tårar i ögonen, ledsen för att detta skulle hända.

min vän har varit med om tillräckligt redan.
 
Sv: Fraktur i bakknä-dömma ut eller inte???

Mitt i allt kan det ju vara skönt att inte behöva välja.

Jag sänder en tröstkram till din vän.
 
Sv: Fraktur i bakknä-dömma ut eller inte???

Men det roliga i min flock, som säkert också är rätt naturligt? är att högste i rang aldrig går fram först utan det är först och främst tvåan och trean som gör det och hon håller sig på avstånd. Hon som är högsta hönset brukar betrakta på avstånd ofta några timmar, ibland ett helt dygn innan hon går fram och säger hej. Varför vet jag inte...

Vet inte heller varför, men mitt sto som är ledare hos oss gör precis likadant. Nu senast gick hon till och med imellan, för att skydda nykomligen när hon tyckte dom andra blev för tuffa mot henne. Så sen hade hon en skugga i ett par dagar innan resten och köpte henne som fullvärdig flockmedlem.

/Camilla
 
Sv: Fraktur i bakknä-dömma ut eller inte???

*tröstkramar*
tänk på att han har det bättre där han är nu iaf för han slipper smärtan
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 104
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min lilla olycksfågel har fått en fraktur på griffelbenet VB. Är inte halt. Finns en minimal svullnad vid själva brottet. Vid första...
Svar
0
· Visningar
541
Senast: ufot
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 636
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp