Fram med era skinnybilder

Sv: Fram med era skinnybilder

Jag tycker både skinnymarsvin och råttornas nakna variant ser ut som skrynkliga penisar. :angel:

Men vissa är väl...söta? :D
 
Sv: Fram med era skinnybilder

hahaha nee så får man ju inte säga :D
Dom är skitsöta men alla tycker vi olika :laugh:
Ska få hem nakenråttor snart hihi
 
Sv: Fram med era skinnybilder

Varför i hela världen har de kläder på sig?

Dom har inte tröjor hela tiden men många ägare till sina skinnysar sätter på tröjor då man smörjt in dom i barnolja så att det ska gå in i huden ordenkligt till det torkat samt att dom lätt får sår.. Nu hade den ena fått ett sår på ryggen av sin kompis o då satte ja på han tröja samt den andra för att han var insmord..

Inge ovanligt att man har på dom tröja ibland :)

Men som sagt, det har ja inte på hela tiden
 
Sv: Fram med era skinnybilder

Varför ska de ha på sig barnolja?

Är det verkligen rätt att avla på djur som lättare får sår och har märkliga krav för att klara sig?
 
Sv: Fram med era skinnybilder

Ojj där ser man, hade aldrig hört talas om skinnymarsvin tidigare :o:)
 
Sv: Fram med era skinnybilder

Älskade skinnysar! :love:
Har hittills bara en skinny. Men lär/ska bli fler med tiden!

Har bara en gammal bild från han var 2 månader hittills:
IMG_2604-1.JPG


Han kommer från Varemis uppfödning och har 75% amerikanskt blod i sig.
Har även en lakeland donna som jag hoppas blir mamma till några fina skinny och lakeland med tiden. :)

Det med tröjor på skinnys har jag aldrig hört talas om tidigare, och då har jag haft kontakt med en del skinnyuppfödare här nere i småland och skåne.
 
Sv: Fram med era skinnybilder

Varför ska de ha på sig barnolja?

Är det verkligen rätt att avla på djur som lättare får sår och har märkliga krav för att klara sig?

Så är det ju med alla nakendjur, nakenhundar måste ju smörjas in o även ha på sig solskyddsfaktor på sommaren..

Smörja in måste man ibland då dom lätt blir torra i huden.

Jag ser inte att det skulle vara fel att avla fram naken djur, dom lider inte..
Klart dom kräver lite mer än pälsade djur ..
 
Sv: Fram med era skinnybilder

Har marsvinsuppfödning med bla lite skinny, har just nu bara två honor (den tredje dog tyvärr igår). :cry:

Men en bild på hennes dotter "Narnias Undine" vill jag gärna lägga in här, som på bilden bara är 1 vecka gammal, nu är hon 3 månader och ska på sin första utställning den 17 januari!

Undine1vb.JPG
 
Sv: Fram med era skinnybilder

Har marsvinsuppfödning med bla lite skinny, har just nu bara två honor (den tredje dog tyvärr igår). :cry:

Men en bild på hennes dotter "Narnias Undine" vill jag gärna lägga in här, som på bilden bara är 1 vecka gammal, nu är hon 3 månader och ska på sin första utställning den 17 januari!

Undine1vb.JPG

Åh himmel va söt :D
 
Sv: Fram med era skinnybilder

Smörja in måste man ibland då dom lätt blir torra i huden.

Jag ser inte att det skulle vara fel att avla fram naken djur, dom lider inte..
Klart dom kräver lite mer än pälsade djur ..



Men är det inte så att just nakengenen ger även andra oönskade defekter?

Håller med Ängslig.
 
Sv: Fram med era skinnybilder

Nepp, iaf inte på marsvin. Och i alla fall inte just den nakengenen. Finns en till nakenras som i alla fall tidigare var osund.
 
Sv: Fram med era skinnybilder

Finns det olika marsvinsnakenraser?

Och den "tidigare osunda" är den borttagen?
 
Sv: Fram med era skinnybilder

Ja du har två naken marsvin.
Du har skinny som föds naken med lite behåring och sen har du baldwin som föds pälsad och sen tappar all sin päls.

Baldwin är inte vanlig här i Sverige iaf.
 
Sv: Fram med era skinnybilder

Tog förresten nytt kort på min pojke igår kväll! :D

IMG_3024-1.JPG


Lite skillnad mot första. På första är han 2 månader och här är han 5 månader! :love:
 
Sv: Fram med era skinnybilder

Naaaw vilka mysgrisar och med ljud:love:. Man bllir lite sugen på en gris när man hör dom.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
50 51 52
Svar
1 032
· Visningar
68 352
Senast: Gnist
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
0
· Visningar
208
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
936
Senast: skiesabove
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
75 76 77
Svar
1 533
· Visningar
50 211

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp