Framgångsrika travare/korsningar

Zuzzi

Trådstartare
Nej jag vill inte ha några diskutioner att vara eller icke vara i den här tråden. Vill inte ha något tjafs alls utan söker bara information, bilder och annat skoj! Det är som så att jag är lite halvt fånigt intresserad av framgångsrika travare och travkorsningar (främst 50%)

Vet ni av några som har tävlat duktigt? (LA dressyr & t.ex. upp emot 1,20 hoppning) Anledningen över att jag hör mig för bland andra är för att jag i framtiden vill dra ihop en sammaställning av bra individer och få en liten överblick av vilka kombinationer och blodslinjer som fungerar bra. Svenska som utländska hästar är intressanta!

De jag har i huvudet just nu är

Renrasigt:

Colombey f.1968, varmblodig travare som vann SM & NM i fälttävlan 1978. Deltog vid Badminton -79 samt vi VM i fälttävlan -80, tävlades upp till 1,50 hoppning.

Balagur f.92, svår dressyr, orlovtravare som startat på trav som 2-åring, Ryssland

Chabraten - 130 hoppning

Miss Gallon - 125 hoppning

Pontiac - 130 hoppning

Robis Safir - 130 hoppning

Rigoletto - 125 hoppning

Dandy Bunter - 130 hoppning

Exo des Keches - upp till 145?

Coursier Rouge - 140 hoppning

Rikstens Frodo - 1,20 hoppning medan han var aktiv på travbanan

Gazella Hind, Super Surprise har startat LA dressyr... Naffatso Ikik har väl också startat LA dressyr och tävlat upp till 130 hoppning?

Halla f.45 e.travare u.selle francais, brunt sto som vann OS i hoppning -56

Viti f.65, tävlade duktigt i hoppning, hur högt vet jag inte

Bionic Woman f.74, fullstammad passgångare som tävlade mycket i höjdhoppning (heter det så??) och tog sig till Nation's Cup, tävlade internationellt och fick 6 föl, mest med varmblodshingstar. USA

Primrose Express, ska tydligen ha varit väldigt framgångsrik i hoppning i slutet av 60, början på 70-talet i USA. Hans halvsyster ska ha betäckts med fullblodshingstar och fått flera duktiga avkommor.

Sight Unseen, har inte riktigt fått grepp om han gör uppvisningar i St George-nivå och/eller tävlar

Korsningar 50%

Galoubet f.1972 e.Almé Z u.travstoet Viti, svår internationell hoppning

Burnit f.97 e.Rash ox u.rysk travare, LA hoppning & SM-silver i ponnygalopp -05 D-ponny

Herman f.92 e.Herrera xx 835 u.travare, placerad MSV hoppning

Peachaccorn Bacardi f.99 e.Robin Z 723 u.travsto, placerad MSV hoppning

Roan Surprice f.87 e.welshmountain u.travsto, tävlad t.om MsvA hoppning, MSV fälttävlan och LA dressyr med placeringar. Ska ha startat SM i fälttävlan -99

Santana f.76 e.Horshaga Manolito RW 34 u.travsto, segrar LA hoppning för ponny.

Jappeloup du Luze f.75 e.travare u.fullblod. Vann bl.a. VM -90

Fallon f.76 e.Cyrano 457 u.Miss Gallon tävlade upp till 1,30 hoppning och har avkommor som gått svår hoppning och fälttävlan

Hill Cat f.77, helsyskon och gått samma höjd som Fallon?

korsningar 25%

Actrice H f.92, tävlad t.om 125, lämnat svårklass-avkomma exp USA

Bill vd Schildeboshoeve f.01, placerad 130 hoppning

Las Vegas f.98, korsningsponny placerad MsvA hoppning

San Diego f.01, korsning helsyskon med ovan, placerad MsvB hoppning

korsningar 12,5%

Ali Lee, LA hoppning
Östen, Msv hoppning
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

James e Scotch Nibs u Marie e Chanteclair xx u för mig okänd, medelsvår dressyr

Charles Safari e Cortez u Teja e Leo Safari u Thalia e Trust - Taxinge I xx, svår hoppning
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

En jag kommer att tänka på är Speedy Ola, D-ponny mått men oerhört kapabel på tävlingsbanorna. Har för mig att han tävlade i LA...
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Kom på att Charlies Safari hade en helbror som hette Fernandos Safari som gick medelsvår hoppning.

Och så tänkte jag lite till och kom på att mamma Teja också gick medelsvår hoppning!
 
Senast ändrad:
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Incredible Kid efter Oliver Kid - Scout Master har startat medelsvår C:2 på 58,6% gick på samma tävling LA:4 på 64;8%
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Ingen kändis men framgångsrik inom ridspsporten.

Göta Swiss
E-Call It
U-Nilema Wonder
UE Mack Lobell

KM mästare i dressyr, gått Allsvenskan lag dressyr, flertal placeringar och vinster i L:A, kan början på piaff som en rolig grej.

Detta är den mest VÄLUTBILDADE D-PONNY jag suttit upp på och då har jag testat många nadra välutbildade d ponnyer som har varit av annan ras. Så travare kan fan dem också ;)

Sedan har jag en bekant med 2 travare varav båda hästarna är tränade upp till och med 130 cm i hoppning. Tävlade i dressyr med goda resultat och hoppning.
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Korsningsponnyn Syrran, SPR 1065/59, född 1959 e russhingsten Raggen 101 u travarstoet Sonja Marie e Encore, vann SM i dressyr 1966. Blev också 2:a 1963 (endast 4 år gammal!), och 3:a 1964. Se Blå Basen.
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Jag vill minnas att det stod om en travhäst som hette Expo eller dylikt i tidningen Min Häst för några år sedan, han tävlade 130 hoppning vill jag minnas. Skall se om jag hittar tidningen sen. Någon som minns?
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Hm, det har iaf stått om Exo des Keches som TS har med på sin lista. Fast det var nog ganska många år sedan.
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Är det bara hoppning och dressyr som gäller?
Annars finns det många som lyckats bra i western och distans...
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Alla grenar är välkomna! Är det någon som vet vad travarna heter i kusk-eliten's 4-spann heter så är det också mycket uppskattat! :bow:
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

När du nämnde Speedy Ola så kom jag och tänka på kallblodstravarna Roll Nils (f.1985) och Lejsme Per (f.1990) som båda är efter Lapp Nils som ska ha tävlat upp till 1,10 hoppning tror jag. Åtminstone Rolls Nils som kommer härifrån, fortfarande i livet är han också vad jag vet. Båda små i växten men över ponnyhöjd

Cinora: Vad kul med en Callit-avkomma! Våran valack är efter den hingsten och har faktiskt bara sett en annan valack som gått som ridhäst efter honom, inte direkt så vanligt med andra ord :bump:
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Sockertoppen född 2002 e Vip Tilly u Barbaras Brandy distansritt 80 km
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Hm, det har iaf stått om Exo des Keches som TS har med på sin lista. Fast det var nog ganska många år sedan.

Jag vet inte riktigt vilket år artikeln kan ha varit med, men under 2000-talet i alla fall. 2003 kanske? Kan mycket väl vara den häst som TS nämnde i första inlägget. Missade det.
Jag minns att det stod att vissa tränare trodde att hästen var efter Robin Z bland annat. :laugh:
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Cassie Way - upp till 125 hoppning, tävlad fälttävlan upp till 110 (klass?)
f.87 e.Shatter Way ue.Caleb

Tillägg på Colombey att hon visst även ska ha tävlat MSV dressyr?

Coursier Rouge ska ha startat t.om 1,50 hoppning

Kesebro Ideal - varmblodsvalack i ponnymått som bl.a. ska ha deltagit vid höjdhoppningstävlingar för ponny på Strömsholm, sluthöjden på hindret ska ha varit 1,60 som han klarat felfritt, någon som vet mer om denna?
f.90 e.Ideal du Gazeau ue.Nevele Pride
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Det var amerikanen Chester Weber som hade travare som förlöpare. Kommer inte ihåg, och hittar inte heller på google, vad dom hette :( .

Lite retfullt är det också att jag inte hittar namnet på varmblodstravaren som placerade sig högt (vann?) Sm i barrel race för några år sen...stod lite om den i en gammal Lucky Rider i samband med att det kom en tränare i den grenen hit. Jag gav bort alla mina Lucky Rider då jag flyttade norrut...:o


Horus Du Bois är en av dom...hittade :D
 
Senast ändrad:
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Denna fina valack finns på Mariefreds Ridskola. Jag har för mig att han har hoppats med instruktörerna på ganska bra höjd. Själv håller jag mig till krummelurerna och där är han är en utav mina favoriter. Vet inte om det finns officiella resultat då tävlingsresultaten släpar efter på blup... Lokala räknas ju dessutom inte ens!!! :mad:

http://www.blup.se/sv-SE/horses/206969-bosson
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Hur högt ska dem ha gått för att räknas som framgångsrika?
Vet ett Varmblodssto som höll ponnymåtet som tävlade LA ev Msv hoppning. Deb fälltävlan. Lättare klasser dressyr. Även startad i ponnygalopp.
 
Sv: Framgångsrika travare/korsningar

Du har ju missat en av de viktigaste!

Jag kan inte stammen på travarsidan men...

Power e Gomir 50% arab 50% travare.
Gick WEG i år och har många placeringar inom distans på svår nivå.

Den hästen är medvetet uppfödd av sin ägare, tränare och tävlande ryttare. Maria Hagman-Eriksson.
 

Liknande trådar

Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 205
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 008
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 639
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp