Frammegården/Skillingmark, någon som vart där?

makarontanten

Trådstartare
Sista helgen i augusti, bär det iväg till Värmland. En resa på ca 40 mil från där jag bor och det ska bli så kul, då jag aldrig vart i Värmland innan. Ska besöka den berömda (?) stugan/gården Frammegården i två nätter, och undrar såklart: Någon som vart där, har ni i sådana fall upplevt något kusligt och spännande?

För er som inte känner till det, likväl som jag innan, så är det ett så kallat spökhus där många tydligen upplevt det som att det spökar på "riktigt", medier säger att det är bästa platsen i norden att få uppleva saker som har med andar/spöken mm att göra. Jag är skeptisk till att som jag inte upplevt själv, så för mig är den en kul grej, en go helg på landet, miljöombyte och lite försenad semestertripp som ligger naturskönt där hunden kan följa med.

Men skulle jättegärna vilja höra om ni har erfarenheter därifrån, att ni vart där själva eller hört någon annan som har berättat något:)
 
Sv: Frammegården/Skillingmark, någon som vart där?

Hela årskurs nio ifrån Årjäng åker dit imorn ;) Är det den här helgen ni ska dit? Eller var det förra?
 
Sv: Frammegården/Skillingmark, någon som vart där?

Jorå, vi blir ju ett gäng ;) Bor ju inte längre än ca 45 min därifrån!
Kul att vara där två nätter, kommer ni sova i själva huset? :)
 
Sv: Frammegården/Skillingmark, någon som vart där?

Ja, vi ska sova där i stugan i två nätter:) Blir det övernattning där för er också? Skulle vara kul om du hann skriva några rader om det innan vi åker imorgon ( runt 13).. Ha det så jättekul nu, moooohhaaaaaaaaaaa :p;)
 
Sv: Frammegården/Skillingmark, någon som vart där?

Ja vi sov där inatt, men i ladan bredvid :)
Såg det först nu men kan ju skriva ändå, vi var ju så himla många så vi hörde inget eller märkte något värst mycket. Hörde några fotsteg lite varstans men annars inget vilket var synd. Det syns däremot skepnader på några kort som man tog, både i fönstren när man stod utanför och inne. Men det kändes ju som att det var någon där för på vissa ställen så var det kallare. Speciellt i köket vid den öppna spisen.
Passa på att ta kort så ska du allt se att ni märker något, en hade bl.a fått med en skepnad som speglades i spisluckan och micron ;)
Ha det superkul och skriv gärna sen om hur ni upplevde det :D
 
Sv: Frammegården/Skillingmark, någon som vart där?

Hehehe... I spök/andevärlden är jag väldigt besviken på detta.. Såg, hörde eller märkte inte ett skit!!! Väninnan påstod att hennes hund (inte min) rusade ner för trappan mitt i natten och skällde på något. Hon påstod även att hon hört fotsteg i både trappan och över golvet under natten. Hon känner tunga energier i huset och blir yr, som att någon vill få henne strypt över bröstet..Hon har även berättat om andra energier från andra år hon vart där.. Eftersom vi inte sov i samma rum,var hon på väg till mig i rädsla flera gånger sa hon, men själv har jag sovit som en stock:D.

Nja, min upplevelser är inte detsamma. Jag somnade supergott, snarkade på och njöt av en helg på landet med hundar och frilufsliv. Tog en massa kort från alla vinklar och vrår, inte en konstig grej på dem heller:meh:....
 
Sv: Frammegården/Skillingmark, någon som vart där?

Ajdå vad tråkigt för dig :( Ni får skylla på oss, vi var där och skrämde bort dom :D Haha, förstår ''spökena'' om dom blev rädda och gömde sig när vi alla 60 ungdomar var där : Angel: Men huvudsaken var ju att du fick en helg på landet ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp