Framtida hoppämne

Jag vill också inflika att Marino inte gav direkt samarbetsvilliga hästar. Det baserar jag inte bara på min egen utan andra efter honom som jag träffat (pga närheten till Björkbacken fanns det ju många e Marino här).
Jag vill också inflika att Marino inte gav direkt samarbetsvilliga hästar. Det baserar jag inte bara på min egen utan andra efter honom som jag träffat (pga närheten till Björkbacken fanns det ju många e Marino här).
Vet inte hur Marinos avkommor var till sättet då han är morfar till min, hon är väldigt samarbetsvillig o älskar o jobba på alla sätt o vis 🙂
 
Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har svårt att rida ihop henne ordentligt och det är väldigt luftiga o stora gångarter. ue. Marino 554 ee. Nissan Catango Z. Söker en modig hingst med hög kapacitet där avkommor ärver lätt, bra temperament o psyke (ingen bråkstake 🤣) gärna ganska ädel o nätt som förs vidare till avkomman. Kollat på Canterbury & Magic park lite ifall jag ska betäcka. vill gärna ha något som räcker för 140 hoppning i framtiden iallafall. Skriv gärna förslag på topphingstar ✨
Förtydligande, jag vet att du inte kan ta en bra hingst o få en världsstjärna har inte bott under en sten. Men du kan alltid träna en häst att hoppa högre, eller förfina steget i dressyr exempelvis. Och om du då har någorlunda stam o har rätt hjälp o träning från olika håll o själv är duktig med hästen så kan du absolut komma långt, kanske inte till EM direkt men hoppas att folk fattar vad jag menar 🙂
 
Det får du tolka som du vill. Faktum är att den inte alls verkar ha egna resultat eller meriter.
Försöker förklara att det inte är så enkelt att avla fram en 140 häst om avelsmaterialet inte är så bra i grunden. Ibland är det bättre att då köpa sig ett föl med meriterad stam på båda sidor än att försöka avla fram det själv men vissa vill ibland hjärteavla. Lätt att bli besviken om man tror det bara är att ta en hingst så blir det en stjärna och passar för målet man har.
Stoet har resultat i dressyr, faktum är att hon faktiskt är väldigt fin. Hon blev inriden 2016 är väl inte så konstigt om hon inte har höga meriter då? Hon debuterade på dressyrbanan året efter o blev placerad, faktum var att folk såg att hon skulle ha kapacitet till msv redan efter ett år som riden, pga dräktighet 2018-2019 o sedan vilat upp sig till i början av i år så har hon inte hunnit visa sig på hoppbanan eller i någon högre dressyrklass 🙂
 
Vet inte hur Marinos avkommor var till sättet då han är morfar till min, hon är väldigt samarbetsvillig o älskar o jobba på alla sätt o vis 🙂

Tyvärr är avel inte så enkelt. Ditt sto kanske är samarbetsvillig men det behöver inte gå i arv, dvs Marino kan slå igenom. Dvs om du ska betäcka henne hade jag varit väldigt noggrann med temperament på hingsten.
 
Om hon rör sig trevligt och temperament är viktigt hade jag nog kollat på Fetcher N.
Han verkar ge vettiga avkommor. Den kanske inte blir historiens ädlaste men bra temperament och chans att den även kan röra sig tror jag finns.

Annars Colmander - han verkar ge otroligt trevliga hästar med fin hoppning
 
Magic Park tycker jag är en utmärkt idé. Han kan både hoppa och röra sig, har betett sig väldigt vettigt alla gånger jag sett honom. Har sett flera väldigt trevliga avkommor till honom och de har 139 i hoppblup.
Ja han är väldigt trevlig både utseende mässigt och psyke, med en kropp som nog skulle passa mitt sto ganska bra då han är lite nättare men fortfarande inte för nätt jämfört med henne 🙂
 
Ja han är väldigt trevlig både utseende mässigt och psyke, med en kropp som nog skulle passa mitt sto ganska bra då han är lite nättare men fortfarande inte för nätt jämfört med henne 🙂

Han är käck men jag blir avskräckt av att han har såna villkor att alldeles för många använder honom.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp