Bukefalos 28 år!

från ftp programmet till servern

vildros

Trådstartare
Är HELT novis på att göra hemsidor men har bestämt mig för att göra en iaf:)

Har laddat ner ett FTP program (Core FTP Lite) och en hemsideadress eller vad man ska kalla det (vi kan låtsas att den är www.vildros.se) via surftown.se

Jag har gjort en början på en hemsideförstasida i WordPad, och sparat som index.html (så när man öppnar den med Internet Explorer ser det ut som en hemsida)

Detta dokument har jag med hjälp av Core FTP Lite laddat över till min server på surftown.se. När jag loggar in på my.surftown.se kan jag alltså se filen där. Men hur får jag den filen att bli min hemsida???
När jag går in på www.vildros.se så står det bara att "This domain is hosted by surftown" eller något sådant. Hur jag göra????

:confused:
 
Sv: från ftp programmet till servern

Är du säker på att du laddat upp den på rätt ställe, så att du skrev över den fil som redan fanns där? Deras instruktioner.
 
Sv: från ftp programmet till servern

Ha! Jag har löst det! Tack Stalker för hjälpen. Jag hade läst guiden men inte tyckt det hjälpt. Men när du sa "är du säker på att du laddat upp den på rätt ställe" ringde en klocka. Jag skulle lagt den i mappen vildros.se
Nu har jag en hemsida!! :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: från ftp programmet till servern

En följdfråga.
Nu har jag gjort en enkel startsida. Det står Välkommen till "vildros" Sidan är under uppbyggnad.
Om jag nu går tillbaka till mitt dokument i wordpad och gör mer avancerade saker, ska jag ladda upp dokumentet igen i Core FTP Lite?
Så varje gång jag ändrar något ska jag överföra det med FTP klienten?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Det är nu över 2 år sedan jag uppdaterade min hemsida och jag är trött på all inaktuell information som finns där, så nu när jag lyckats...
Svar
7
· Visningar
1 314
Senast: meodeo
·
IT & mobiler När jag mailar vissa personer så får jag bara ett felmeddelande och E-posten går inte fram. Jag får detta till avar. Vad betyder detta...
Svar
13
· Visningar
1 703
Senast: åke
·
IT & mobiler (detta rör sig om någon licens till ett spel jag har köpt från internet) Dear Hanna, please find attached your personal license...
Svar
6
· Visningar
998
Senast: Elftor
·
IT & mobiler Jag har suttit här nästan hela dagen och försökt med min hemsida, men det går inte så bra, finns det nån vänlig själ som kan hjälpa mig...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: Nazazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp