Från totalt ointressanta frågor.

Kliver du in i en bil med huvudet först eller rumpan först!

  • Huvet först

    Röster: 5 5,4%
  • Rumpan Först

    Röster: 88 94,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    93
  • Omröstning stängd .
I Scanian åker huvudet in först sedan rumpa och ben, I SAAB`en åker rumpan in först, därefter huvud och ben, allt för att "skaka" av sig så mycket snö och grus som möjligt oavsett väder. I Scanian sätter jag ju alltid skorna på sista fot trinnet (kör i strumplesten) så problemet är mer "hur torka jackan och handskar mest effektivt medan jag kör till nästa Loss/last plats".
 
Jag sätter in vänster fot först, sedan är nog resten av kroppen ganska samtidigt, både huvud och rumpa, hela sidan.

Kör en nissan king cab så den är lite högre. Och just ja, ratten sitter på fel sida såklart
 
Jag sätter in vänster fot först, sedan är nog resten av kroppen ganska samtidigt, både huvud och rumpa, hela sidan.

Kör en nissan king cab så den är lite högre. Och just ja, ratten sitter på fel sida såklart
Ibland får man tag i ett modags ex men om den funkar bra i övrigt varför klaga? ;) :angel: :rofl:
 
Foten först sen rumpan, om det inte är så att jag vill få bort så mycket snö som möjligt av skorna, då sätter jag mig med rumpan först och slår i hop fötterna några gånger innan jag sätter mig riktigt i bilen😊
 
Jag sätter in vänster fot först, sedan är nog resten av kroppen ganska samtidigt, både huvud och rumpa, hela sidan.

Kör en nissan king cab så den är lite högre. Och just ja, ratten sitter på fel sida såklart

Innan jag läste sista stycket lära jag stanna upp i tanken och försöka få ihop hur du tog dig i in i bilen med vänster fot först, slog mig inte heller att man faktiskt kan sätta sig på passagerarsidan också. Tyckte det verkade onödigt krångligt och undrade bara varför? 🙈🤯😂
 
Det beror på. Har jag en period av ont i ryggen så sätter jag rumpan först, sen svänger jag in hela benen . Annars beror det lite på bilen tänker jag men en fot in i bilen, rumpan, sen resten av kroppen typ
 
Uhm vänta ett tag förresten, du såg en film om hur man kliver i bilar? :cautious:
film och film, det var en "typ" människokännare som sa att män kliver in med rumpan först och kvinnor kryper in med huvudet först. och jag stannade upp och tänkte, nej det stämmer inte, jag kan inte minnas mig se någon krypa in med huvudet först i en normal bil. så jag tänkte jag ställer frågan.
 
Om man är relativt liten och vig och ska kliva in i en låg, trång bil för att sätta sig bak mellan två barnstolar. Eller kliva förbi en person som redan sitter i baksätet. Då kan jag se en bild av att man går med huvudet först.

När vi fortfarande hade en tvådörrars där man fällde fram sätet för att gå in bak så gick man också med huvudet först, kom jag på nu.

Men allt det är ju situationsrelaterat snarare än könsrelaterat. Däremot har väl kvinnor, i alla fall förr, oftare suttit på de platserna.
 
Sätter in höger fot och kliver in med huvud och rumpa samtidigt.
Har aldrig sparkat av någon lera 😅
 
film och film, det var en "typ" människokännare som sa att män kliver in med rumpan först och kvinnor kryper in med huvudet först. och jag stannade upp och tänkte, nej det stämmer inte, jag kan inte minnas mig se någon krypa in med huvudet först i en normal bil. så jag tänkte jag ställer frågan.
Fast du frågar på fel forum, det finns inga "kvinnor" här... :angel: :D
 

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
895
Senast: Badger
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 678
Senast: Sel
·
Katthälsa Imorgon ska Mrs norris bli vaccinerad och förhoppningsvis få klorna klippta. Superdum fråga - är det bäst att ha sele och koppel på på...
Svar
5
· Visningar
356
Senast: Sel
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp