Från vårdbiträde till uska, löneskillnad?

Bifogade filer

  • 1F40F971-E235-41A3-BADF-BE22B0246156.png
    1F40F971-E235-41A3-BADF-BE22B0246156.png
    194,8 KB · Visningar: 63
Vad himla glad jag blir för min systers skull (och alla andra, men det känns mest i hjärtat för hennes skull) av de lönerna du visar!
 
Jag började jobba inom äldreomsorgen förra året, gick in på 24.500kr, (med ob ca 26’) noll utbildad, däremot jobbat som personlig assistent i 12 år innan. Jag studerar nu och blir färdig vårdbiträde våren -23, sen kommer jag då läsa vidare till uska och bli klar med det våren -24 (som det ser ut nu).

Det står vårdbiträde i mitt anställningsavtal redan i dag, men förhoppningsvis går lönen upp lite redan när jag faktist blir utbildad vårdbiträde, sen ytterligare när jag är klar som uska.

Jobbar 50% och studerar 50%, och är med i det sk äldreomsorgslyftet så jag får en heltidslön då kommunen betalar/ersätter mina studier.
 
Vilken kommun är det? Jag ska tipsa alla vänner att flytta dit! Pratat nu med några som jobbar som vårdbiträden kommunalt och trots erfarenhet osv ligger deras grundlön på 19 , allt enligt kommunals lönetabell...
 
Tack för svaren allihop!


1500 kr är det jag hört på min arbetsplats :)

Okej, 1500 före skatt, alltså? Det blir en tusing kvar... visst, det är litegrann, men känns väl inte jättekul det heller, faktiskt.

Alltså, jag har aldrig tänkt särskilt mycket på lönen (då hade jag väl valt ett annat jobb från början och/eller jobbat heltid, vilket jag ju heller inte vill...), men nog tycker jag som sagt att det ska löna sig att man pluggat, det tycker jag.

Ja, 30+. De har ju jobbat ett tag, men man får iaf runt 27 som ingångslön numera, iaf i min kommun.

Det låter ju ändå bra tycker jag, där hade jag absolut varit nöjd(are), då hade det blivit den skillnad jag gärna velat önska mig.