Fredagen den 13/1 2023 - har ni haft otur idag?

Har ni haft otur idag, fredagen den 13e?

  • Ja

    Röster: 13 11,2%
  • Nej

    Röster: 103 88,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    116
  • Omröstning stängd .

Rosett

Trådstartare
En väldigt vetenskaplig undersökning! :p

Har du haft otur idag? Om ja, skriv gärna på vilket sätt (frivilligt, såklart).

Enligt något försäkringsbolag, eller flera (minns inte hur de sa på tv), så sker det färre olyckor på fredagen den 13e än på andra dagar. Antagligen för att folk är mer försiktiga denna dag.
 
Jag har kört många mil bil i motljus och gått en hel del på ishalka och har klarat mig bra! Bara därför kommer jag väl snubbla över en list, falla och bryta handleden eller något liknande. Sambon som är byggnadsarbetare föll på ett tak idag, så det gick väl lite sämre. 😅 Dock oskadd, så det ska väl räknas som tur?
 
Jag skrev nytt kontakt på jobbet för nästa skolår med en rejäl lönehöjning och insåg inte datumet tills jag skrev på. Fick förklara för vår HR att Fredag den 13:e betyder otur i Europa/Nord Amerika när jag hajade till. Hon tyckte att det verkade ju helt fel eftersom jag precis skrivit på ett nytt kontrakt :rofl:
 
Fyller år, njutit på spa. Inväntar mamma ska komma så kan äta fin middag, ingen otur alls.

Dock glömde mamma sätta på så motorväg syns igen på gps så hon höll på köra fel, men frågan är om otur för henne eller hennes vanliga vimsighet :rofl:
 
Min hund skadade bakbenet för 2,5 veckor sedan. Veterinärtid en vecka senare då han fortfarande inte blivit helt hältfri. Det klämdes och böjdes, korsbandet och knäet var hela men ömmade en del ändå. Troligen en vrickning. Fick smärtstillande utskrivet.
Han har varit så gott som hältfri de senaste fyra dagarna och poff, nu på eftermiddagen började han hoppa på tre ben, ont i samma ben igen 😭 Jag förstår inte vad han har gjort, vi har ju tagit det lugnt hela tiden. Nu blir det en sömnlös helg, med en massa oro, innan det blir till att kontakta veterinär igen på måndag.
Så ja, det verkar tyvärr vara en otursdag för min del. 😞
 
Jag backade på ett betongfundament på jobbet som jag helt missade fanns bakom bilen (trött, så glömde att jag svängde lite när jag parkerade). Förhoppningsvis påverkar det inte att bilen ska besiktas i slutet på månaden. Sen får verkstan fixa då bilen ändå ska in på service i februari.
 
Skickade meddelande till fel person. Kunde varit ett värre meddelande iofs men har vad jag vet aldrig skickat fel förut då jag kan både dubbelkolla och trippelkolla innan jag skickar mer än typ hejhej meddelande.
 
Det enda som hänt var att det tog ovanligt lång tid att åka till gymmet. Annars har det varit som vilken dag som helst.
 
Jag ser snarare fredagen den 13:e som en lyckodag :)
Det gör min mamma också. Hon tog körkort 1978, fast i september, fredagen den 13e. Hon var helt hundra på att hon inte skulle klara uppkörningen på den här otursdagen så hon var inte ens nervös, vad är det att vara nervös för när man ändå kommer misslyckas liksom. Och så fixar hon det galant bara för det! Och fick ta bussen hem efteråt! :D
 

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
506
Senast: Mineur
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 123
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nattliga tankar och funderingar, tillika mitt första dagboksinlägg. Ursäkta om det blir rörigt. För några dagar sedan skrev jag i...
2
Svar
29
· Visningar
2 883
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
858
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp