Fredagen den 13/1 2023 - har ni haft otur idag?

Har ni haft otur idag, fredagen den 13e?

  • Ja

    Röster: 13 11,2%
  • Nej

    Röster: 103 88,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    116
  • Omröstning stängd .
394F0E20-2C65-416D-A1AF-DBE72AB5F8B1.jpeg
 
Varje dag den här veckan har varit strulig, trist och tråkig utom idag. Idag var en bra dag. Sambon har haft haveri på båda maskinerna och även kojan den här veckan men idag hade han inga haverier. Så även han har haft en bra dag idag. :)
 
Haha! Jag hade inte en tanke på att det var fredag den 13:e idag, men jag har inte haft så bra dag!

Skulle iväg och träna med bägge hästarna på eftermiddagen, sista möjligheten för träning innan min tränare ska opereras. Tog in bägge och klippte den ena i morse, släppte sen ut dem i lösdriften igen en stund då vädret var fint och jag skulle hem och äta. Kom tillbaka och tog in dem efter 1 timme, bägge var nyrullade i blöt lera och hade uppenbarligen farit runt som några jävla popcorn. Den nyklippta hade tappat en sko och fick stanna hemma. Den andra fick bada och åka på träning. När jag börja trava fram är han halt. :crazy: Så, bara att lasta på och köra hem 45 minuter igen. 🙄
 
Tänkte ta en chai latte på café men båda vi gick till var stängda för renovering. Så lite otur kanske. Så blev ingen varm dyck med blev lunch och umgänge så det var ändå en bra dag.
 
Har haft en kaosartad vecka med krångel från högskolan som meddelade att jag var tvungen att ta studieuppehåll i 5 veckor för att dom ändrat behörighetskraven inför min sista kurs på utbildningen.

Krånglat med csn, avbryta tjänstledighet, fixa jobb i 5 veckor, mm.. Så fredagen den 13 var dagen då allt klaffade och jag kunde pusta ut!
 
Föregående fredag den 13de var en av de värst dagarna i mitt liv. Började med lite lätt otur, slutade i katastrof. Var därför minst sagt skeptisk inför gårdagen. Tacksam över att det värsta som hände var en riktigt jobbig huvudvärk som vägrade ge med sig. 🙏
 
Total kaos och kris här hemma. Kan inte riktigt skriva ut vad, men jag står maktlös och sliter mitt hår. Samtidigt som Lejonmamman inom mig börjar ryta jäkligt högt.
 

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
504
Senast: Mineur
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 948
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nattliga tankar och funderingar, tillika mitt första dagboksinlägg. Ursäkta om det blir rörigt. För några dagar sedan skrev jag i...
2
Svar
29
· Visningar
2 875
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
852
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp